Sıcak hava ve nem oranındaki artışın ciddi sağlık sorunlarına yol açabileceğini belirten Küçükcoşkun, özellikle yaşlılar, çocuklar, hamileler ve kronik hastalığı bulunan vatandaşların dikkatli olması gerektiğini söyledi.

Isparta’da Doktor Hayatını Kaybetti
Isparta’da Doktor Hayatını Kaybetti
İçeriği Görüntüle

İl Sağlık Müdürlüğü tarafından yapılan açıklamada, sıcaklık ve nem artışına bağlı olarak vücut ısısının yükseldiği, metabolizmanın bu yeni duruma uyum sağlamaya çalıştığı belirtildi. Normal şartlarda terleme mekanizmasıyla vücut ısısının dengelendiği ancak aşırı sıcaklarda bunun her zaman mümkün olmadığı ifade edildi.

Açıklamada, yalnız yaşayan 65 yaş ve üzeri bireyler, 4 yaşından küçük çocuklar, bakıma ihtiyaç duyanlar, hamileler, açık alanda çalışanlar, aşırı kilolu kişiler, kronik hastalığı bulunanlar ve sürekli ilaç kullananların sıcak havalardan daha fazla etkilendiği vurgulandı. Özellikle kronik rahatsızlığı bulunan ve yalnız yaşayan yaşlıların en yüksek risk grubunda yer aldığı kaydedildi.

GÜNÜN EN SICAK SAATLERİNDE DIŞARI ÇIKMAYIN

Vatandaşların günün en sıcak saatleri olan 10.00 ile 16.00 arasında zorunlu olmadıkça dışarı çıkmamaları gerektiği belirtilen açıklamada, açık alanda çalışmak zorunda olanların ise güneş altında uzun süre kalmaktan kaçınmaları, bol sıvı tüketmeleri ve tuz içeren sulu gıdalar almaları önerildi.

Dışarı çıkılması gereken durumlarda açık renkli, hafif ve bol kıyafetlerin tercih edilmesi, geniş kenarlı şapka ve güneş gözlüğü kullanılması gerektiği belirtilirken, güneş ışınlarının dik geldiği saatlerde denize girilmemesi ve güneşlenilmemesi tavsiye edildi.

BEBEKLER VE HAYVANLAR ARAÇTA BIRAKILMAMALI

Açıklamada, bebeklerin, çocukların, engellilerin ve hayvanların kapalı ve park edilmiş araçlarda kesinlikle bırakılmaması gerektiğine dikkat çekildi. Araç içi sıcaklığının çok kısa sürede tehlikeli seviyelere ulaşabileceği belirtilerek, araç terk edilirken herkesin dışarı çıktığından emin olunması gerektiği ifade edildi.

Kapalı alanların düzenli olarak havalandırılması, güneş gören pencerelerin perde veya güneşliklerle gölgelendirilmesi ve vücut ısısının yükselmesini önlemek amacıyla sık sık duş alınması ya da ellerin, yüzün ve ensenin soğuk suyla serinletilmesi önerileri de paylaşıldı.

GÜNDE EN AZ 2-2,5 LİTRE SIVI TÜKETİLMELİ

Beslenme ve sıvı tüketimi konusunda da uyarılarda bulunan İl Sağlık Müdürlüğü, susuzluk hissi olmasa bile günlük en az 2 ila 2,5 litre sıvı tüketilmesi gerektiğini bildirdi. Kahve, çay ve gazlı içecekler yerine süt, ayran, meyve suyu ve bitki çaylarının tercih edilmesi önerildi.

Yağlı ve kızartılmış yiyeceklerden uzak durulması gerektiği belirtilen açıklamada, bol miktarda sebze ve meyve tüketilmesinin vücut direncini artıracağı kaydedildi. Ayrıca, kafeinli, alkollü ve aşırı şekerli içeceklerin sıvı kaybını artırabileceği için tüketilmemesi gerektiği ifade edildi.

İl Sağlık Müdürü Dr. Mustafa Serhat Küçükcoşkun, sıcak havalarda alınacak basit önlemlerin ciddi sağlık sorunlarının önüne geçebileceğini belirterek vatandaşları özellikle risk gruplarındaki bireyleri takip etmeleri konusunda duyarlı olmaya çağırdı.

Muhabir: Haber Merkezi