visitor analyticsvisitor analytics
21 Temmuz 2017 Cuma 05:42

ISPARTA'DA BOŞALAN HASTANELER NE OLACAK?

ISPARTA'DA BOŞALAN HASTANELER NE OLACAK?
29 Haziran 2017 Perşembe 11:23

ISPARTA'DA BOŞALAN HASTANELER NE OLACAK?

TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu Başkanı Bilgiç, eski Devlet Hastanesi Kampüsü ile Doğumevi Kampüsü'nün içinde anaokul, ilkokul ve ortaokul binalarının olduğu eğitim kompleksi olarak değerlendireceklerini açıkladı.  Devlet Hastanesi ve Kadın Doğum ve Çocuk Hastalıklar Hastanesi'nin Şehir Hastanesi'ne taşınmasından sonra başalan hastane kampüslerinin nasıl değerlendirileceği konusu yavaş yavaş netleşiyor. TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu Başkanı, AK Parti Isparta Milletvekili Süreyya Sadi Bilgiç, boşalan hastane kampüslerinin nasıl değerlendirileceğine ilişkin ilk mesajını Basın Kulübü'nün canlı yayın programında verdi. Bilgiç, Devlet Hastanesi ve Doğumevi kampüslerinin eğitim komplekslerine çevirmeyi düşündüklerini açıkladı.  Isparta Belediye Başkanı Yusuf Ziya Günaydın, Belediye Hastanesi'ne yönelik iddialarını ve açıklamalarını değerlendiren Bilgiç, Sağlık Bakanlığı'nın başka kurumlara hastane açtırma konusuna sıcak bakmadığını belirten Bilgiç, şu açıklamalarda bulundu:
ŞEHİR HASTANESİ ENGELİNİ AÇMAM GEREKİYORDU
"Hastane  yapılma süreci içerisinde 200 dönüm arsa içinde belediyeye ait küçük bir parsel verdi. Kendisini millete karşı sorumlu hisseden, millete hizmet aşkı ile yanıp-tutuşan insanların hizmetin önünü açması gerekirdi. Geciken bir süreç vardı. Bizi de bu süreci aşmamız lazımdı. Sayın Başkana da saygı duyuyorum. Onun da hayalleri var. Ben ' Houston  yapmak istiyorum' diyor. O süreçte eskizleri gösterdiğinde güzel olduğunu, 'önce şehir hastanesini yapalım ondan sonraki süreçte sizin projelerinizi devam ettiririz' diyerek o engeli açmam lazımdı. O sürecin özü budur. Bunları dönüp-dönüp konuşmanın anlamı yok. Bu koltuklar milletin koltuğudur. Bizler sadece milletin bize vermiş olduğu yetki çerçevesinde hizmet ediyoruz. Bu kaltıklar kimseye baki değildir. Baki olan millet, devlet ve bayraktır. Bu koltukları işgal ettiğimiz sürece millete verdiğimiz sözler doğrultusunda en iyiyi yapmaktır. Hizmet için de iyi ilişkiler kurmanız gerekiyor. 
BELEDİYE İLE ORTAK HAREKET EDEREK HİZMETİN ÖNÜNÜ AÇIYORUZ
Merkezi idare, yerel yönetimler hepsiyle iyi ilişkiler kurabilirseniz hizmetin önünü açarsınız ve hız verirsiniz. O gün yaptığım buydu. Ve ben bunu hep sürdürdüm. Sandıklar açıldıktan sonra 'ele ele vermeliyiz' anlayışı ile hizmet vermeye çalıştım. Migros Kavşağı bunun bir örneğidir. Proje inşaatı başladı. Bunu yaparken istese Belediye bizi engelleyebilirdi. Belediyeye yük getiren işler vardı. En az 3 milyon TL. 'Belediye olarak yapamayacağınızı ifade edin' dedik. İhalenin içerisine kattık. İnşallah Kurban Bayramı'na büyük yatırım bitmiş olacak. 30 milyona yakın bir yatırım. Yetmez. Belediyemizin Otogar Projesi var. Çünür Kavşağı ile ilgili düzenleme yapmamız gerekiyor. Belediye ile ortak hareket ediyoruz. Kolçelik Kavşağı gündemimizde. Isparta'yı gerçek manada bir şehir görünümüne sokacak adımları atmamız gerekiyor. Hızla büyüyen bir şehir, gelişiyoruz. Bütün paydaşlar el ele vermeli. Burada da herkes kendi işini yapmalı. Türkiye'de artık sistem belli. Üniversite hastaneleri ve Sağlık Bakanlığı hastaneleri. Şehir Hastanelerinin ikinci en büyüğü burada açıldı. 755 yataklı, 300 milyon doların üzerinde dev bir yatırım. Isparta'nın tek bir kalemde aldığı en büyük yatırım. Tüm tarihi boyunca. 
NEDEN 'UCUZ SİYASET' DEDİM
Ben neden 'ucuz siyaset' dedim. Eski boşalttığımız hastanelerin etrafındaki esnaflarımızın sıkıntıları var. O esnaflarımız oradaki gelişmelere göre, orada yapılacak projeye göre adımlarını belirleyecekler. İş yapıyorsunuz, biranda insanlar oradan gidiyor, iş yapamıyorsunuz. Sizin bir karar almanız gerekiyor. Bu karar alma süreci uzadıkca insanların ekonomik dayanıklılığı sıkıntıya giriyor. Benim söylemem bu. Boş hayallere vatandaşlarımızı kaptırmamalıyız. Esnafları bir beklendi içerisine sokup da onları bir hayal kırıklığına, mağduriyete uğratmamız lazım. Benim ifade etmek istediğim bu. 'Yasal olarak hastane yapamazsınız' demiyorum. Belki Belediye Kanunu'na göre siz bunu yapabilirsiniz. 
ÜNİVERSİTE HASTANELERİNİN BAKANLIĞI DEVRİ KONUŞULUYOR
Ama artık bir politika itibariyle bütün hastaneler birleştirdik, tek çatı altında topladık. Eskiden SSK'nın ayrı hastanesi vardı. Özel hastaneler, devlet hastaneler bir karmaşa vardı. Herkes belli bir hastaneye gidiyordu. Sabahın 2'sinde, 3'ünde gidip sıra alırdınız. Böyle bir Türkiye'den bugünlere geldik. Vatandaşlar özel hastaneler dahil her yerden faydalanabilir duruma geldi. Ve herkes kendi doktorunu seçebiliyor. Sağlık Bakanlığımız 'herkes kendi işini yapsın' diyor. Hatta önümüzdeki dönemde Tıp Fakülteleri hastanelerinin Sağlık Bakanlığı bünyesine geçmesi konuşuluyor. Böyle bir dönemde Belediyelerin hastane yapmasının imkanı yok. Benim söylediğim bu. Bu böyle açıkken Vatandaşları boş hayaller peşinde koşturmanın hiç kimseye bir faydası yok. Yatak stoğu olarak baktığımızda Isparta'nın yatak durumu önümüzdeki 15 yılı kurtaracak kadar yeterli. 600 yataklı Tıp Fakültesi hastanesi, 755 yataklı Şehir Hastanesi yeterlidir. İlçedeki hastanelerimiz ve yapılacak hastaneler hariç.
3-5 BİN NÜFUS HAREKETLİLİĞİ SAĞLAYACAK EĞİTİM KOMPLEKSLERİ
Şehir ortak akıl içinde hep birlikte karar vermeliyiz. Bizim eğitimle ilgili çok sıkıntılarımız var. Isparta'da okullar eski yıllarda yapıldı. Okul stuğunun yüzde 60'ı 25-30 yıl aralığında. Bizim yeni okullar, yeni kampusler inşa etmeliyiz. Isparta'da okul öncesi okullaşmada gerilerdeyiz. Isparta pilot il durumundayız. Yüzde 100 okullaşmayı sağlamalıyız. 4000 çocuğumuz anaokuluna gidebiliyor. Bizim merkezde  15-20 tane anaokulu inşa etmemiz gerekiyor. Biz burada iki tane eğitim kampleksi inşa edebiliriz. Anaokulu, ilkokul ve ortaokuldan oluşan komplekler yapabiliriz. 3-5 bin nüfus hareketliliğinden bahsediyoruz. Burada başka bir sektör gelişebilir. Bizim orada esnafımızın dertlerine çözüm bulmamız gerekiyor. Burada böyle bir proje düşünülebilir."

yorum

ıspartalı
01 Temmuz 2017 Cumartesi 18:49

belediyede hastane açabilir, sağlık bakanlığı denetler, şehir hastanesi de zaten özel-kamu ortaklığı 20 yıl parasını ödeyeceğimiz bir kurum. Rekabet iyi hizmeti beraberinde getirir.

1 Beğendim
0 Beğenmedim
 
Yanıtla

hasta

yorumcu
30 Haziran 2017 Cuma 10:06

benimde tuzum bulunsun hasta yataktan kalkıp yazıyorum bune biçim hastane bayramın üçünçü günü vallahi yarı baygın girdim eşimde bende daha girerken sıra al sonra birisi konrol ediyor doktormudur nedir bilinmiyor zaten 5 10 dakika orada geciyor oda öteki doktara gönderiyor iğne yapacaz dedi bende serum ytakın dedim cünkü ayakta duramıyorum eşimde bende neymiş yatak yokmuş lafa bak bunasıl hastane eski hastanelerimizi istiyoruz hakkımız helal değil bakın bugün cuma hala iyi değil yatıyorum evde

6 Beğendim
2 Beğenmedim
 
Yanıtla

Kazdığı
29 Haziran 2017 Perşembe 19:57

Eski devlet hastanesi öğrenci yurdu olabilir, doğum hastanesi amenna okul olsun. Buraya gelen çocuklarımız kazikci ev sahipleri ve apartlara muhtaç olmasın

8 Beğendim
3 Beğenmedim
 
Yanıtla

Süleyman
29 Haziran 2017 Perşembe 16:32

Şehir hastanesinde çalışan arkadaşlar çalışmak istemiyorsanız işten ayrılırsınız işine gelmiyorsa senin yerine çalışcak cok hastane devlet bünyesindeyken iyidiniz burnunuzdan kıl aldırmıyordunuz torpildende bassetmişsin sen zamanında nasıl girdin bak benim torpilim dayım yok faprikada çalışıyorum işine gelirse gelmiyorsa çokta tın dersin ayrılırsınız işinizden şunuda söyleyeyim siz ayrılıncada o hastane batmaz inadına bu sorunların çoguda biter

25 Beğendim
172 Beğenmedim
 
Yanıtla

bostan korkuluğu
29 Haziran 2017 Perşembe 16:29

Yönetim yazıklar olsun güvenlik,sekreter,hryt okadar Masumlar işten çıkartılıyor gıkınız çıkmıyor oturduğunuz koltugun hakkını verin bostan korkuluğu musunuz yazıkları olsun

15 Beğendim
9 Beğenmedim
 
Yanıtla

dinimizide su veya bu kurumun tekeline birakamayiz

müslümanlar olarak
29 Haziran 2017 Perşembe 15:06

müslümanin cenazesine gusül abdestini her müslüman aldirabilir ve cenaze namazinida her müslüman kildirabilir, bunu imamhatipliler yapacak diye bir ayetmi var? ayrica müslümanlik cenaze defin isleminden ibaret degildir, asil hayattakiler gusul abdestini alip namazi kilmasi gerekir ve harama , helale, kul hakkina , adalete, dogruluga dürüstlüge, riayet eder ki, bunlarida sirf imam hatipliler yapabilir diye bir ayetmi var! imamhatibe gitmeyenler gusüle ve abdest almaya aldirmaya yetkileri yokmu?

78 Beğendim
12 Beğenmedim
 
Yanıtla

NEDEN

Yurttaş
29 Haziran 2017 Perşembe 13:45

Şehir hastanesi neden 1000-1500 kişilik değilde 755 kişilik yapıldı.Isparta ilinin nüfusu mu azalıyor bu hastane ortalama bulunduğu alanda en az 50 yıl hizmet verecek.Bu süre içinde nüfus ve hasta sayısı sabit mi kalacak ?? Eski hastane alanlarına da İmam Hatip yapacaksanız hiç yapmayın daha hayırlı bir iş yapmış olursunuz.

20 Beğendim
9 Beğenmedim
 
Yanıtla

gücün hep büyük özel sirketlere peskes cekilmesi

tehtit ediyor bütün insanlari!
29 Haziran 2017 Perşembe 13:35

milletinegitimini düsünüyorsun sayin vekil, nicin milletin istihdamini düsünmüyorsun. olay egitimli issizler yetistirmekmidir. birde su topraklari toparlama olayi nedir, ülkemizin % kac findiklik arazisi italyan sirketi FERReRO´nun eline gecmistirki, avrupada cikolata üreticileri ürünlerde kullandiklari findik sitandartini asagi düsürülmesi icin müracat etti avrupa üretim standarti makamlarina! sirf "ferrero" sirketi bizim findik SIKINTIMIZ yok diyor. tek elcilik tehtittir herkese!!!!!!

13 Beğendim
2 Beğenmedim
 
Yanıtla

Dikkat

Konuk
29 Haziran 2017 Perşembe 13:28

Müslümanlar vefat ettiğinde gusül abdesti aldırılır ve usulünce defnedilirler. Bu işleri de İMAM-HATİPLER öğrenir ve yapar.Ülkemize mühendis-doktor ve bilim adamı da lazım ancak İmam-Hatipler önemli.

11 Beğendim
18 Beğenmedim
 
Yanıtla

Rezillik
29 Haziran 2017 Perşembe 13:25

Rezil olmak bunalıma girmek isteyen şehir hastanesine gitsin.tam bir karmaşa.kimsenin bildiği birşey yok.çalışanların suratı beş karış.git git gidin allah aşkına.adam akıllı iş yapın.yesyeni hastane ama içi boş.yönetimde çok sıkıntı ve eksiklik var.ben bunu gördüm.yok yok en iyisi özel hastane.insan olduğumu unutumyaaaa

19 Beğendim
3 Beğenmedim
 
Yanıtla

Hyrt
29 Haziran 2017 Perşembe 13:20

Şu hastanede en çok zulum gören birim.hasta taşıma birimi.sekreterler bey gibi.rahatları müdür de yok.bende eski hastanede sekreterdim.şimdi taşıma yapıyorum.torpili olan sekreter oldu.olmayan taşımacı oldu.ama bunu bütün arkadaşlar biliyor.bu sekreter seçimi yapılorken torpiller hava da uçuştu.tabi bu seçim hakkıyla yapıldımı tabiki yapılmadı.bariz bir şekişde çoğu insanın hakkı yendi.benim hakkımı yiyenlere hakkım harak zukk..um olsum.hakkımı helal etmiyorum.

14 Beğendim
5 Beğenmedim
 
Yanıtla

imam hatip mi?

ısparta yorumcusu
29 Haziran 2017 Perşembe 13:17

ülkemdeki eğitim sorunları yetmezmiş gibi bir de önüne gelen yere imam hatip yaparak ülkemizi eğitim konusunda afrika ülkelerine döndürmelerine artık gönlüm razı gelmiyor. modern bir eğitim kurumu yapın, doktor, mühendis yetişsin.

20 Beğendim
11 Beğenmedim
 
Yanıtla

Dr
29 Haziran 2017 Perşembe 13:12

Bunlar insani kandirmaktan baska birsey degil göstermelik hastane yap işçileri cikar.yada sur kapiya kendi ciksin. özel degilmis bize gazel okuyorlar.yalancilar.uyan halk uyan milletin aklitla dalga geçin

15 Beğendim
5 Beğenmedim
 
Yanıtla

Dayımmm
29 Haziran 2017 Perşembe 13:11

Aynen aynen bende hasta taşıma köle...si olarak çalışan biri olarak hastane yönetimi çok la..şka balık misali.bir kere genel sekreter hüseyin yavuz bu sorunlara çare bulması gerekirken ilgilenmesi gerekirken hiç hiç elime bulaşır diye hiç yanaşmıyor.ama herşey gelip geçici kimler geldi kimler geçti.bizler sabretmeye devam edecez.takii bizleri anlayan yöneticiler başımıza geçene kadar.

671 Beğendim
17 Beğenmedim
 
Yanıtla

Hasta taşıma
29 Haziran 2017 Perşembe 12:54

Sayın vekilim.güzel vekilim.bizler hasta kaktırma çalışanları olarak çalışma ortamın da birazdaha insanlık bekliyoruz.lütfen lütfen

61 Beğendim
4 Beğenmedim
 
Yanıtla

Hüseyin hüseyin
29 Haziran 2017 Perşembe 12:33

DÜN ŞEHİR HASTANESİNE GİTTİM.GİTMEZ OLSAYDIM.3.4. SAAT KAPI ÖNÜNDE BEKLE.DOKTOR SENİ NE ZAMAN ÇAĞIRACAĞI BELLİ DEĞİL.FAZLA YOĞUNLUK YOKTU.SORDUM NEDEN SAKİN DİYE HASTANEDE SIKINTILAR OLUNCA KİMSE GELMİYOR DEDİLER.HERKEZ TIP VE ÖZEL HASTANELERE GİDİYORMUŞ.BENDE BUNDAN SONRA ÖZEL HASTANEYE GİDECEĞİM.ZATEN BU ŞEHİR HASTANESİ BİR DÜZEN TUTMAZ BÖYLE GİDER.ÇALIŞANLARIN YÜZÜNDE MUTSUSLUK.ZORLA ÇALIŞIYOR GİBİ.YAZIK ÇOK YAZIK.

518 Beğendim
20 Beğenmedim
 
Yanıtla