visitor analyticsvisitor analytics

VEKİL ADAYLARIMIZ MEMNUN ETTİ Mİ?

VEKİL ADAYLARIMIZ MEMNUN ETTİ Mİ?
08 Nisan 2015 Çarşamba 19:30

VEKİL ADAYLARIMIZ MEMNUN ETTİ Mİ?

2015 genel seçimleri için beklenen gün geldi. Partilerin listesi dün  YSK’ya verildi. Aday adaylığı heyecanı bitti. Isparta’da iddiası olan her üç partide de adaylar belli oldu. Ak Parti’de  Bilgiç, Özel, Özdemir beyler ve Isparta’nın tek bayan adayı Ayşe Usta hanım vekil adaylarımız. MHP’de Okutan, Bıçaklı, Nuhoğlu ve son dakika bir değişiklik olmazsa Bacak beyler var. Son dakika diyorum zira Mimar Hakan Demirtaş bey ile isim değişikliğine gittiler galiba. CHP’de ise Bakır, Dinçtürk, Ceyhan ve Beydoğan beyler var.

 

 Hazirandaki seçimlerin Ispartamıza, Ispartalılara ve tüm vatandaşlarımıza hayırlı ve uğurlu olması öncelikli dileğim. Bu seçimin de vatandaş beklentileri açısından diğer eski seçimler gibi pek farklı olmayacağını biliyorum. Zira uzun yıllar içerisinde edindiğim siyasi tecrübem böyle söylüyor. Fark vekil adaylarımızın beklentilerinde olacak. 2011 seçimlerinde 2+1+1=4 olan vekil tablomuzu değiştirmek için her üç partimizin adayları canla başla çalışarak Ankara’ya gitmeye çalışacaklar. Nasipten ve takdirden ötesi de yok zaten.

 

Siyasette genel merkez ile taşra teşkilatının beklentileri çok farklı ve değişkendir. Genel merkezler ile teşkilatların satranç oyununa siyaset diyoruz. Halk yani oy veren seçmenler de işin propaganda boyutunda  bulunuyorlar.

 

Vekil seçilen şanslı arkadaşlar partileri için TBMM’de millet adına siyaset yapma ve hizmet etme mücadelesi verecekler. Acemilerdir.Meclisin şaşaalı ve şatafatlı ortamı büyüler onları. Seçilen arkadaşlar eğer iktidar vekili iseler yeni vekil olmalarından dolayı memleketi için hizmetler koparmayı ilk bir sene pek akıllarına getiremezler. İşi öğrenme safhasında olacaklardır. Tecrübeli vekiller iseler söylenecek söz yok. Muhalefet vekili iseler işleri zaten çok zor. Siyasetin kurallarını ve iş görme sanatını öğreninceye kadar iki seneleri geçer gider. Son iki sene de ayıkla pirincin taşını.Ankara’da genel merkezine iyi vekil olduğunu gösterip diğer seçimde yazılmanın yollarını mı arasın, taşraya gelip-gidip hizmet mi etsin? tasası sarar hepsini… 

Halk ise yani seçmenler, seçtiği vekili şehrinde yakalayıp kendi meramını anlatma derdindedir. Kızına-oğluna iş bulma derdindedir.Hastalandığında Ankara’da doktor bulma derdindedir. Seçimi kazandığında muhalif komşusuna ve muhalif seçmene hava atma derdindedir.

 

 Genel merkezler siyaseti yukarıda yazdıklarımız gibi mi okurlar? Elbette hayır. Hele muhalefet partisi iseniz seçimin arefesinde siyaseten kendisine yardımcı olacak, bürokrasiyi ve anayasayı bilen, meclis kürsüsünde veya komisyonlarda söz aldığında konuşurken rakip partiye vurdukça kamuoyuna ve özellikle kendi seçmenine keyif veren kaliteli vekiller beklersiniz. İktidar partisi iseniz vekillerden beklentiniz azıcık farklı olacaktır. Zira ülkeyi yönetmek adına ortaya enerjilerini ve birikimlerini koyacak vekiller ararsınız. Bulursunuz ama siyasetin doğası gereği bu işleri kanunlaştırma ve yürütme adına yardımınıza koşacak vekil profili de beklersiniz. Hemen genel başkan yardımcısı ve komisyon başkanı olmayı bekleyen vekiller değil… Aradığını bulamayınca küsen vekiller değil…

 

 İşin tam bu noktasında liderler işe girer. Muhalif liderler kendi partisini taşrada kazandıkları belediyelerle idare ederken, bir sonraki seçim için de taşranın gazlarını alacaklardır. Yine muhalif liderler TBMM’de parti grubunu yetiştirecek ve bir sonraki seçimler için projeler üretip,partilerini iktidara hazırlayacaktır. Görüldüğü gibi, kasap et derdinde, koyun ise can derdinde olacaktır. Taşrada kasap olan vekiller belki Ankara’da koyun olacaklardır. Bu da işin başka boyutu. Siyasetin cilvesidir.

 

Partimiz adına söylüyorum ama bu Isparta’daki diğer partileriçin de geçerli olacaktır. Ankara partimizden bu dört arkadaşla yarışma kararı almıştır. Benim tercihim bu arkadaşlardır, demiştir. Ben fayda/maliyet odaklı çalışıyorum ve bu arkadaşlardan verim alacağım, demiştir. Genel merkezlerin böyle bir beklenti içinde olmaları aday adayı olup da aday olamayan arkadaşların verimsiz ve yetersiz olduğu anlamına da hiç gelmez…

 

Bu arada elbette Aybatılı başkanın istifası gibi ani ve istenmeyen çıkışlar da olacaktır.Ankara’da aday olamayınca otel odasında intihar eden aday adayları da oldu.Bunlar siyasetin içinde ve doğasında zaten var. Ancak bildiğimiz bir şey dahavar. Siyaset çok uzun soluklu olduğu gibi aynı zamanda çok büyük bir nasip işidir. Mesela, rahmetli ÖZAL, rahmetli hocamız Erbakan’ın adayı olarak İzmir’den seçilseydi bu milletin başına cumhurreisi olabilir miydi? Sabretmek lazım. Sakin olmak lazım. Filmin öbür sahnelerini de düşünmek lazım. Ya nasip demek lazım…

 Bundan dolayı, büyük fotoğrafa iyi bakıp, kişisel beklentilerimizin gerçekleşmemesi durumunda, iktidarı kaybedersek ülke ve millet olarak kaybımızın boyutlarını görmek ve düşünmek de lazım. Hayırlı olsun adaylarımızın hepsine, hayırlı olsun hepimize…!

ISPARTA

ISPARTA
10 Nisan 2015 Cuma 12:48

YANLIS SORU AKP IKTIDARI ISPARTAYI MEMNUN ETTIMI OLMALIYDI!

3 Beğendim
0 Beğenmedim
 
Yanıtla

KALDIRIM İŞGALCİSİ

UMUT
10 Nisan 2015 Cuma 11:53

SAYIN TANIŞMAN...TÜPLERİNİZİ ARABALARINIZI MOTORLARINIZI KALDIRIM İŞGALİ İÇİN KULLANMAYIN.YETER.DİĞER GÖRÜŞLERİNİZ BENİ İLGİLENDİRMİYOR.

1 Beğendim
0 Beğenmedim
 
Yanıtla

Terbiyesiz herifi takip edin

Terbiyeli adam
10 Nisan 2015 Cuma 09:53

Terbiyesiz herif diye bir twiter hesabı var.Bu twiter hesabını takip edin.Müthiş ...;;;;;::::::)))))

1 Beğendim
0 Beğenmedim
 
Yanıtla

Tatmin olabilmek önemlidir renk katar

Abuzittin Dalpen
10 Nisan 2015 Cuma 09:52

Kimlerin bu listeden tatmin olduğu belli.Felaket tatmin olmuşlar :::ha ha haaaaaaaa

1 Beğendim
0 Beğenmedim
 
Yanıtla

:-)

ISPARTALI
10 Nisan 2015 Cuma 08:55

YAA MÜMKÜNSE ISPARTA BASININDAN RİCA EDİYORUM. KONUŞMASINI DAHİ BİLMEYEN ŞU ADAMI ÇIKARIP DURMAYIN. GÖRDÜKÇE MİDEM BULANIYOR.

3 Beğendim
0 Beğenmedim
 
Yanıtla

Siyaset

Mehmet
10 Nisan 2015 Cuma 06:38

Bugünlere ıspartayı hep yalakalık yapıp bir Aybatılı gibi olamayanlar getirdi !!!Sende bu vekil adaylarına yapış !!!Seçimden 1 gün sonra görüşeceğiz bakalım

0 Beğendim
0 Beğenmedim
 
Yanıtla

emirhan türker

Mehmet kurt
09 Nisan 2015 Perşembe 20:52

ya arkadaşım tanıiman denilen zatın sıfatı , kimliği , nedir ki köşe yazısı yasıyor . Sdü den bir hocaya köşe vermezler , ama tüp kafaya yalakalık olsun diye köşe veriyorlar. Emirhan kardeşim köşe yazısı yazacak o kadar akademisyen varken diyorum ki bu tanışman denilen adamın ne işi var diyorum.. Anladın mı biraz ??

3 Beğendim
2 Beğenmedim
 
Yanıtla

ADMMI

erkan demir
09 Nisan 2015 Perşembe 20:30

tüpcü sen hiç konuşma sen hayır denen birşey var seni varya çok kınıyorum allah sana öle vursunki ömrün boyunca belin dorulmasın sana adam diyenden şüpe kaparım

3 Beğendim
1 Beğenmedim
 
Yanıtla

mahmut altunaya cevap

ali beceren
09 Nisan 2015 Perşembe 20:12

Eski müdür Mahmut altunay çok doğru yorum yapmış.kendisini kutluyorum.tanışman olmuş danışman.

1 Beğendim
1 Beğenmedim
 
Yanıtla

DebigetyA

Cüneyt
09 Nisan 2015 Perşembe 19:45

Bende bişey yazdın sanıp oturup okudum kardeş neyin yalakAlığı büne neyse o 4 aday hAyırlı olsun AKP seçmenine

4 Beğendim
0 Beğenmedim
 
Yanıtla

saygısızlık yapma

Emirhan Türker
09 Nisan 2015 Perşembe 18:01

Tüpçü diyerek hangi sıfatla yorumluyosun diyerek aşşağılamaya çalışanlar olmuş.Asıl siz kimsiniz sizin sıfatınız ne anonim ismin arkasından atıp tutuyosunuz. Madem ismail tanışman bu işi yapamıyo boş konuşacağına sen yaz daha iyisini onu okuyalım. Beyninizin yetmediği yerde aşşağilamaya başlamayın

3 Beğendim
7 Beğenmedim
 
Yanıtla

tüpçü

içi boş
09 Nisan 2015 Perşembe 17:22

yazdığı yazılar yaptığı işler tam bir cercüşlüğü temsil ediyor biri imralıda yazıyo biri tüpçü dükkanında sanırsın ikiz kardeşler.

6 Beğendim
0 Beğenmedim
 
Yanıtla

Tanışman ne dedi?

Mahmut Altunay
09 Nisan 2015 Perşembe 15:06

Yazıyı baştan sona okudum... 5 dakikamı aldı. "İsmail Tanışman yazmışsa okumaya değer" diye düşündüm ama suya- sabuna, diş fırçasına- macuna dokunmayan bir yazı...Kardeşim illa yazmak zorunda mısın?Silah mı dayadılar başına, bir şeyler yaz diye?Sayın Tanışman, yazmadan önce edisyon kritik adı altında icazet mi alıyorsun?Tanışman değil DANIŞMAN olmuşsun...!

10 Beğendim
1 Beğenmedim
 
Yanıtla

herkesi kucaklama

muharrem bayraktar
09 Nisan 2015 Perşembe 14:52

Herkesi kucaklayacak şahsiyete sahip olduğumuz kişi haklarına saygılı olduğumuz Allahın yarattığı kulları Allah için ötelemeden sevmeye başladığımız zaman başarılı olacağız

0 Beğendim
2 Beğenmedim
 
Yanıtla

ıspartayı sızler bu hale getırdınız

ısparta sevdalısı
09 Nisan 2015 Perşembe 14:24

ıspartanın ılerleyemeyecegını bıle bıle yusuf zıya gunaydına teslım ettınız. ben ıspartamı sevıyorum ama ıspartalılar ıspartayı sevmıyor. bunu herkes bılsın. evet bırlık olmalıyız.ben ve benım gıbı dusunenlerde vardır buna ınanıyorum. guzelım ıspartamı yaktınız beledıye secımlerınde barı sımdı yakmayın.

1 Beğendim
7 Beğenmedim
 
Yanıtla

Yalan de

kaliteli
09 Nisan 2015 Perşembe 13:41

sen recep özel'e sana yalakalık yapar meclis üyeliğini kaparım dedin mi demedinmi ben kulaklarımla duydum ne beklenir senden yeter bu millet koyun değil senin gibilerde böyle siyasete de siysetçiyede diye insanı söylendiriyor yeter ayıp

11 Beğendim
0 Beğenmedim
 
Yanıtla

Takoz 32

Bojuware 201
09 Nisan 2015 Perşembe 13:05

Tüpcü sap saman imalatında kenefte sifonu çekin bu iş bitsin.

9 Beğendim
0 Beğenmedim
 
Yanıtla

dağılın

alettin
09 Nisan 2015 Perşembe 12:37

nasıl bi yalak çıktın sen arkadaş.bu kadar olur.bi sus ya

13 Beğendim
0 Beğenmedim
 
Yanıtla

ahhh

akar
09 Nisan 2015 Perşembe 12:35

sana ne be.çok mühim biri gibi çıkıp yazıyosun .7 haziranda görürsün .

10 Beğendim
0 Beğenmedim
 
Yanıtla

asıl mesele

özkurt
09 Nisan 2015 Perşembe 12:33

soru:biz ne zaman ve nasıl seçimlerde kazanırız?CEVAP:seçim zamanı veya başka bir zaman vekilin yanına gidip oğluma bir iş.torpil vs demeyip toplum için fabrika veya iş sahası istediğimiz zaman.ama nerde her zaman benciliz maalesef.

6 Beğendim
0 Beğenmedim
 
Yanıtla

devam

özkurt
09 Nisan 2015 Perşembe 12:25

Bundan dolayı, büyük fotoğrafa iyi bakıp, kişisel beklentilerimizin gerçekleşmemesi durumunda, iktidarı kaybedersek ülke ve millet olarak kaybımızın boyutlarını görmek ve düşünmek de lazımsoru:acaba kişisel beklentileri olan kişilerdenmisin sende?

4 Beğendim
1 Beğenmedim
 
Yanıtla

Vekil Adayları

Vatandaş
09 Nisan 2015 Perşembe 12:23

Isparta da Ak Parti intihar etmiştir. Kurulduğundan beri Ak Partiye oy verdim ve Büyük Usta'nın hayranıyım. Ancak bu adaylardan dolayı maalesef Ak Partiye oy veremeyeceğim. Recep Özel'in kaybetmesi için çalışacağım.

10 Beğendim
0 Beğenmedim
 
Yanıtla

devam

özkurt
09 Nisan 2015 Perşembe 12:23

. Görüldüğü gibi, kasap et derdinde, koyun ise can derdinde olacaktır. Taşrada kasap olan vekiller belki Ankara’da koyun olacaklardır. Bu da işin başka boyutu. Siyasetin cilvesidir.soru: acaba vekiller kendilerini koyun yerine koyduklarını biliyorlarmı?

6 Beğendim
1 Beğenmedim
 
Yanıtla