visitor analyticsvisitor analytics

TEMMUZ'DA BÜTÜN MAAŞLAR ARTIYOR

Temmuz'da Bütün Maaşlar Artıyor
17 Nisan 2015 Cuma 12:36

Temmuz'da Bütün Maaşlar Artıyor

Emeklıler, memurlar ve asgari ücretlilerin gözü Temmuz ayında. 10.9 milyon emeklinin, yaklasık 2.5 milyon memurun ve 5 milyon asgari ücretlinin maasında Temmuz'da artıs yapılacak.

Ayrıca issizlik maası artacak. Hatta bazı emekliler, 3 zam birden alacak. Iste Temmuz ayında yasanacaklar:

SSK VE BAĞKUR EMEKL AYLIKLARI:

SSK ve Bag-Kur emeklileri, Temmuz'da bu yılın ilk 6 aylık döneminde gerçeklesen enflasyon kadar zam alacak. Bu zammın ardından seyyanen zam devreye girecek. Bin lira ve altında maası olan SSK ve Bag- Kur emeklileri 100 lira seyyanen artıstan yararlanacak. Bin 1 ile bin 99 lira arasındaki maaslar ise bin 100 liraya tamamlanacak. SSK ve Bag-Kur emeklilerinden ticari faaliyette bulunanlar, ayrıca Sosyal Güvenlik Destek Primi kesintisinin yüzde 15'ten 10'a indirilmesiyle kazançlı çıkacak. Bu sekilde maaslardan en fazla 153 lira, ortalamada 50 lira daha az kesinti yapılması suretiyle artış olacak. Böylece bazı SSK ve Bag-Kur emeklileri, Temmuz'da 3 zam birden almıs olacak.

MEMUR MAAŞLARI:

Yaklasık 2.5 milyon memura Temmuz'da yüzde 3 zam ve enflasyon farkı var. Maaslar, toplu sözlesme çerçevesinde yüzde 3 artırılacak, ayrıca bu yılın ilk 6 aylık döneminde enflasyon yüzde 3'ü asarsa, bunun da farkı verilecek. Ilk 3 aylık enflasyon yüzde 3.03 çıktı. Bu da enflasyon farkı alınacagını simdiden ortaya koydu.

MEMUR EMEKLİ AYLIĞI:

Yaklasık 1.9 milyon memur emeklisine de Temmuz'da memurlar gibi yüzde 3 zam ve enflasyon farkı verilecek. Memur emeklilerinden ticari faaliyette bulunanlar, ayrıca destek primi kesintisinin Temmuz'da azalmasıyla kazançlı çıkacak. Maaslarda bu yolla yüzde 5 artıs saglanacak. Yani bazı memur emeklileri de Temmuz'da 3 zamma birden kavuşacak.

ASGARİ ÜCRET:

Asgari Ücret Tespit Komisyonu, 2015'te asgari ücretin yüzde 6+6 artmasını kararlastırmıstı. Bu dogrultuda asgari ücret Ocak ayında net 949 TL'ye, brüt bin 201 TL'ye çıktı. Temmuz ayında net asgari ücret bin TL, brüt asgari ücret ise bin 273 TL olarak uygulanacak. Böylece asgari ücretlinin eline geçen maaş 51 lira artmıs olacak.

İŞSİZLİK ÖDENEĞİ:

Temmuz'da işsizlik maaşı da asgari ücretteki artışla birlikte zamlanacak. 1 Temmuz 2015'ten itibaren geçerli olacak brüt asgari ücret bin 273 liraya yükselecek. Buna bağlı olarak 1 Temmuz'dan itibaren alınacak işsizlik ödeneği damga vergisi düşüldükten en düşük net 505 TL 53 kuruş, en yüksek ise bin 11 TL 7 kuruş olacak

VERGİ DİLİMİN KAÇ ?

ASGARİ ÜCRETLİ
22 Nisan 2015 Çarşamba 19:31

ASGARİ ÜCRETİN %15 OLAN VERGİ DİLİMİ %20 OLDU ONUDA YAZ. EMEKLİ DEN KESİLİP SURİYELİ LERE VERİLECEK OLAN ORANI DA YAZ. YAZ, YAZ, YAZ, YAZ, YAZ, YAZ.........

1 Beğendim
0 Beğenmedim
 
Yanıtla

Takoz 32

Bojuware 201
18 Nisan 2015 Cumartesi 21:49

Adam gibi haberci ol. Takozlama. Ey millet emekli resmen salak yerine konuyoruz AKP bakışında. Bakın önce enflasyon oranında zam vericeklermiş. Sonra 1000 tl altında kalana vericekmişşş. Neden önce 1000 tl altına sonra enflasyon oranı zammı vermiyor çakallık yapıyorlar bir düşünün andaval sürüsü olmayın. Dedikçe sürüleştiniz bir uyanın artık. Mallıkta bir yere kadardır.

5 Beğendim
0 Beğenmedim
 
Yanıtla

SADAKA İSTEMİYORUZ

YALAN
17 Nisan 2015 Cuma 17:24

ÖLMEYİN YETER ARTIŞINI BU KADAR FLAŞ HABER VERMENİZİ ANLAMIYORUM BÜTÜN ÇALIŞANLAR YAŞAMAYA DEĞİL NEFES ALMAYA DEVAM ÇÜNKÜ YAŞAMAK BAŞKA BİRŞEY NEFES ALMAK BAŞKA BİRŞEY OYSAKİ YARADAN BİZLERİ YAŞASINLAR DİYE YARATTI SÜRÜNSÜNLER DİYE DEĞİL.....

8 Beğendim
0 Beğenmedim
 
Yanıtla

vatandaş diyor ki :

vatandaş
17 Nisan 2015 Cuma 16:23

bari haber yapmayın artışmış kaşıkla ver kepçeyle al sizinki milletin vekillerinin kaç paraki acep maaşı farkı fiyatı???

8 Beğendim
0 Beğenmedim
 
Yanıtla

yeye bitmez

yasasin devletlim
17 Nisan 2015 Cuma 16:18

Bu dunyanin birde obur tarafi var.milletvekiline 750.00zam emekliye de sus payi.haydi emekliler 7haziranda buzamlarbize yeter halimizden memnunuz diyorsaniz oylar akp ye

5 Beğendim
0 Beğenmedim
 
Yanıtla

Polyanna masalı

Emre Kadir Ayan
17 Nisan 2015 Cuma 15:12

2500 tl lik bir memur maasina ilk 6 ayda gelen zam 75 tl. ikinci 6 ayda gelen zam 76 tl. Zamlardan gelen toplam kazanc 906 tl. 2500 tl maas alan bir devlet memuru 6. aydan itibaren vergi dilimine girer. 12. aya kadar vergi diliminden dolayi fazladan yaklasik 600tl para kesilir. Memura kalir 300tl zam farki. Bu 300 tl lik zam farki ile kiraya gelen zammini mi karsilasin yoksa mutfak masraflarina gelen zammi mi karsilasin. Bu zam ****si gercek anlamda ****dir.

3 Beğendim
0 Beğenmedim
 
Yanıtla

ARTISMIS?

vatandas
17 Nisan 2015 Cuma 12:45

AY NE ARTIS NE ARTIS! VEKIL VE KIYAKEMEKLILIKTEDE VARMI AZICIK ARTIS?

11 Beğendim
0 Beğenmedim
 
Yanıtla