visitor analyticsvisitor analytics

SERALARI ÇÖKTÜ! PERİŞAN OLDULAR

SERALARI ÇÖKTÜ! PERİŞAN OLDULAR
10 Ocak 2017 Salı 19:43

SERALARI ÇÖKTÜ! PERİŞAN OLDULAR

ISPARTA’nın Sütçüler İlçesi’nde yoğun kar yağışı dolayısıyla köylerde seralar çöktü. Kat kütlesine dayanamayan demirler çökünce köylünün ürettiği ürünler karlar içinde kaldı. Sütçüler İlçesine bağlı Şeyhler, Yeşilyurt ve Çandır Köyü’nde üretici perişan oldu. Bütün sebzeler yetişiyor seralarımızda şuan marul yetişiyoruz. Her türlü sebzenin yetiştiği seralarda böyle bir olayda karşılaştık. Üreticilerimiz mağdur. Devletten destek bekliyoruz” dedi.  

Şeyhler Köy Muhtarı Mesut Bayraktar, 17 yıl sonra ilk kez aşırı kar yağışından dolayı köylünün geçim kaynağı olan seralar yıkıldığını söyledi. Ağır gelen kar kütlesine demirlerin dayanamadığı anlatan Muhtar, kar kalınlığı 30 santimetreyi buldu. Köylü seracılık yaptığından beri ilk kez böyle bir olayla karşılaştı. Ne yapacağımızı şaşırdık. İçeride mahsul varken ateş yakıldı. Bazı çiftçiler plastik örtüyü keserek seralarının yıkılmasını önledi.




Hangi Önlem Alındı?

Aslı YEŞİLDERE
11 Ocak 2017 Çarşamba 21:36

Yağan kar miktarı belli. Seralarda kullanılan demirin ne kadar mukavemeti olduğu belli. Seralarda biriken o karları temizlemek yerine belki bir şey olmaz diye beklemenin sonucudur bu olanlar. Sera sahiplerine sormak lazım. Yağan bunca kara karşı ne gibi bir önlem almışlar?

4 Beğendim
4 Beğenmedim
 
Yanıtla

Çetinçakmak
11 Ocak 2017 Çarşamba 16:15

Isparta pazarı bir köyün eline kalsın.Yazın ortasında millet 5 Tl ye domates yesin istiyosun burkii anladık da belli etme bu kadar.

1 Beğendim
4 Beğenmedim
 
Yanıtla

Burkii
11 Ocak 2017 Çarşamba 10:20

Antalya ile birebir aynı iklimse orda niye çökmedi de siZinkiler çöktü. Uyanıklar sizi

3 Beğendim
7 Beğenmedim
 
Yanıtla

Mehmet
10 Ocak 2017 Salı 23:44

Yaylayi bilmesek neyse Yayla dediğin antalya iklimi birebir bilmeden ne yorum yapiyon

2 Beğendim
8 Beğenmedim
 
Yanıtla

Çetinçakmak
10 Ocak 2017 Salı 21:22

Isparta pazarını oluşturan köyler bunlar bu köylerin üretimde olmaması sebze fiyatları ne kadar etkiler bunları araştırdık sonra devlet ne yapsın diye konuşmak gerek.

5 Beğendim
6 Beğenmedim
 
Yanıtla

Burkii
10 Ocak 2017 Salı 20:46

Yayla şartlarında seralarda kışın kar tedbiriyle üretime ara verilir... siz tedbir almadıysanız devlet nopsın ???

29 Beğendim
22 Beğenmedim
 
Yanıtla