visitor analyticsvisitor analytics

SDÜ’DE BİR İLK YAŞANDI

SDÜ’DE BİR İLK YAŞANDI
21 Nisan 2015 Salı 11:57

SDÜ Tarihi’nde bir ilk yaşandı: Mevcut Rektör, ikinci seçiminde sandıktan çıkamadı. Daha önce Prof. Dr. M. Lütfi Çakmakçı ve Prof. Dr. Metin Lütfi Baydar, iki kez üst üste seçim kazanmıştı.

Süleyman Demirel Üniversitesi’nin (SDÜ) VII. Dönem; V.Rektör Seçimi’nin ilk etabı tamamlandı: 934 Bilim İnsanı oy kullandı. SDÜAkademisyenleri, 315 oy ile Prof. Dr. İlker Hüseyin Çarıkçı’yı seçti.

BU BİR İLK

 SDÜ Tarihi’nde bir ilk yaşandı: Mevcut Rektör, ikinciseçiminde sandıktan çıkamadı. Daha önce Prof. Dr. M. Lütfi Çakmakçı ve Prof.Dr. Metin Lütfi Baydar, iki kez üst üste seçim kazanmıştı.

 2 ETAP KALDI

 Bilim İnsanları’nın ilk 6 eğilimi liste halinde Yükseköğretim Kurulu’na (YÖK) gönderilecek. YÖK, listedeki 6 adayı 3’edüşürerek onay için Cumhurbaşkanı’na sunacak.

 İLK TUR GALİBİ PROF. DR. LKER H. ÇARIKÇI

 Süleyman Demirel Üniversitesi’nin (SDÜ) VII. Dönem; V.Rektör Seçimi’nin ilk turu tamamlandı. 934 Bilim İnsanı’nın katıldığı seçimdeRektör Adayı Prof. Dr. İlker Hüseyin Çarıkçı 315 oy aldı.

 

TARİHTE İLK KEZ MEVCUT REKTÖR SANDIKTANÇIKAMADI

 11 Temmuz 1992 tarihinde kurulan Süleyman Demirel Üniversitesi’nin tarihinde bir ilk yaşandı. Zira ilk kez, mevcut Rektör,katıldığı ikinci seçimde sandıktan 1’inci çıkamadı.

 Daha önce Prof. Dr. M. Lütfü Çakmakçı, mevcut Rektör ikenkatıldığı seçimde sandıktan 1’inci çıkmayı başarmıştı. Ve devamında Rektör olarak atanmıştı.

 Aynı başarıyı Prof. Dr. Metin Lütfi Baydar da göstermişti.Zira 2004- 2008 Dönemi’nde Rektör olarak görev yapan Prof. Dr. Baydar, aynı yıl yapılan seçimde sandıktan 1’inci çıkmayı başarmıştı. Ve devamında da Rektör olarak atanmıştı.

 9 Mayıs 2011’de SDÜ’nün VI. Dönem; IV. Rektörü olan Prof.Dr. Hasan İbicioğlu, dün gerçekleştirilen seçimde aynı başarıyı gösteremedi.SDÜ tarihinde ilk kez mevcut Rektör, sandıktan galip çıkamadı. Prof. Dr. Hasan İbicioğlu dünkü seçimde 271 Oy alarak 2’nci oldu.

 YÖK SIRALAMASI ETABI BAŞLIYOR

 SDÜ’de yarışa katılan 7 adaydan 6’sı Yükseköğretim Kurulu’na(YÖK) bildirilecek. YÖK, çeşitli kıstasları bağlı kalarak 6 adayı 3’e düşürecek. Ve atama onayı için Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’a sunacak.

 İLK 3 İÇERİSİNDEN ATAMA YAPACAK

 Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan da YÖK’ten gelen 3 aday arasından sıralama farkı gözetmeksizin 1’ini Süleyman Demirel Üniversitesi’ne (SDÜ) Rektör olarak atayacak.

 SDÜ TARİHÇE URULUŞ:

 11 Temmuz 1992

 

I. DÖNEM: (KURUCUREKTÖR)

 

Prof. Dr.Hasan Gürbüz (1992- 1996)

 II. DÖNEM:

 Prof. Dr.M. Lütfü Çakmakçı (1996- 2000)

 

III. DÖNEM:

 

 Prof. Dr.M. Lütfü Çakmakçı (2000- 2004)

 

IV. DÖNEM:

 

 Prof. Dr.M. Lütfi Baydar (2004- 2008)

 

V. DÖNEM:

 

Prof. Dr.M. Lütfi Baydar (2008- 2011)

 

VI. DÖNEM:

 

Prof. Dr.Hasan İbicioğlu (9 Mayıs 2011- 20 Nisan 2015)

 

VII. DÖNEM:

 Süreç devam ediyor

:)

Neo Militan
22 Nisan 2015 Çarşamba 12:54

Rektör ÇARIKÇI !İftira atın, kirletin. Adam gibi Adam İLKER ÇARIKÇI ..Sadece Isparta değil Burdur'da da siz paralellere inat Adem KORKMAZ ..

2 Beğendim
1 Beğenmedim
 
Yanıtla

başarı yüreklerde sizde ....

Opr.Dr.Yavuz TURHAN
22 Nisan 2015 Çarşamba 12:02

valla bir paralelciliktir gidiyoır..şu insanoğlunun gemisi her rotaya dönüyor...bir gider biri gelir...bu işin kuralı böyle...bir opr.Dr.Turhan Yavuz cular olarakk şununla bununla değil emeğimizin bileğimizin ve iş sadakatıne verdiği değerle...hep birinci... kazanana hayırlı olsunn...

0 Beğendim
0 Beğenmedim
 
Yanıtla

yine başarı sizin....Opr.dr.turhan yavuz

eeee...darısı öbür döneme
22 Nisan 2015 Çarşamba 11:56

kazanmanı çok istedik ama ...olsun be hocamm sen halkın gönlünde biricisin yaptığın başarılı ameliyat ve kök hücre ile...canın sağolsun ömrün uzun olsunnn....

2 Beğendim
0 Beğenmedim
 
Yanıtla

Paralelin maçı

Kara Cüney'te
22 Nisan 2015 Çarşamba 11:18

Çok doğru. İki aday çıkaran ve her koşulda kazanma planları yapan paralelin maçı bitti. Kaderlerin üzerinde bir kader vardır. Bunu Türkiye'de de ve SDÜ de de göremediler.

0 Beğendim
0 Beğenmedim
 
Yanıtla

paralel sahneye cevap

beyin bedava
22 Nisan 2015 Çarşamba 10:58

anlıyorum ki paralelin dibi birisin ve görüyorum ki Yusuf Yusuf etmeye başlamıssınız...algı yönetimlerinizi artık millet yemiyor bunu bil. İlker Çarıkçı ve ekibi bu üniversiteden paraleli temizleyebilecek tek ekiptir. Bunu Tayyip de MİT de biliyor ama gerçeği tabi ki. Sizi o beyinciklerinizden öpüyorum. daha sonra nasılsa görüşürüz...

0 Beğendim
1 Beğenmedim
 
Yanıtla

her yeriniz dümen

1453
22 Nisan 2015 Çarşamba 10:07

Yorumlara bak ya hala ilker hoca hakkında atıp tutuyorlar artık son oyunlarına başladılar.çırpınıp durmayın çırpındıkça batıyorsunuz pılınızı pırtızı toplayip ikileyîn bu memleketten.

0 Beğendim
1 Beğenmedim
 
Yanıtla

yeter

kara cüneyt
22 Nisan 2015 Çarşamba 09:57

ağzı olan konuşuyor... maç bitti.. galibi belli. açık ve net bir skorla.. kendi düşen ağlamaz.

1 Beğendim
1 Beğenmedim
 
Yanıtla

SDÜ seçim-2

Ne Tesadüf değilmi?
22 Nisan 2015 Çarşamba 09:56

Seçime bir hafta kala sahneye çıkan Raşit'in hiç mümkün gözükmeyen 90 civarında oy alması ne tesadüf değilmi? BÜYÜK OYUN!

0 Beğendim
0 Beğenmedim
 
Yanıtla

SDÜ seçim-1

Ne Tesadüf değilmi?
22 Nisan 2015 Çarşamba 09:53

Hasan İbicioğlunun rektör seçildiği daha önce rektörlük seçiminde aday olan ve o zaman 20 kusur oy alan Raşit Altındağ rektörlük seçimine bir hafta kala tekrar sahneye çıktı. Her ne hikmetse Raşit Altındağ’ın sahneye çıkacağı, rektör adayı olacağı mevcut rektör Hasan İbicioğlu tarafından adı gibi biliniyordu. Üniversitede antipati toplayan ve daha önceki rektörlük seçiminde ve en uygun koşullarda 20 kusur oy alan Raşit Altındağ her ne hikmetse 90 civarı oy aldı.

0 Beğendim
0 Beğenmedim
 
Yanıtla

Oxford olacağız

Kolay çözüm
22 Nisan 2015 Çarşamba 09:11

Paralel temizlenirse ısparta ve üniversite şaha kalkar. Bütün sorunlarımız çözülür.

0 Beğendim
1 Beğenmedim
 
Yanıtla

Sallama

Hakan
22 Nisan 2015 Çarşamba 08:50

Paralelin kalemşörleri yine iş başında. Can Ahmet oyun bitti canım boşuna çırpınmayın İlker Hoca bu üniversite için en büyük şanstır. Artık yavaş yavaş toparlanın ve 4 yılda batırdığınız üniversitemizden yol alın.

1 Beğendim
3 Beğenmedim
 
Yanıtla

Paralelin Derin oyunu-devam

Paralel sahne-5
22 Nisan 2015 Çarşamba 08:48

Çünkü kiminle dans ettiklerini bilmiyorlardı. Unutulan bir şey vardı. Çarıkçı ve İbicioğlu aslında SDÜ de paralelin çıkardığı iki adaydı. HER KOŞULDA KAZANMA YÖNTEMİ. PARALEL İKİ ADAY.

0 Beğendim
2 Beğenmedim
 
Yanıtla

Paralelin Derin oyunu-devam

Paralel sahne-4
22 Nisan 2015 Çarşamba 08:45

Paralelin kontrolündeki EğitimBirsen ve Bilimsel Düşünce Derneği, MHP ağırlıklı Bilger Der, bazı sol kesim, SDÜ nün ezici çoğunluktaki paralel oylar Çarıkçıyı destekledi. Yine SDÜ de bir kısım paralel oylar, son manevralarla elde ettiği belli bir oranda sol kesim ve bir miktar MHP kesimi İbicioğlunu destekledi. Her ne hikmetse SDÜ de ki 500 civarında oy paralelin çıkardığı iki adaya gitti. Öteki adaylar avcunu yaladı.

0 Beğendim
2 Beğenmedim
 
Yanıtla

Paralelin Derin oyunu-devam

Paralel sahne-3
22 Nisan 2015 Çarşamba 08:44

Tıpkı 1980 öncesi olaylarda birbirleri ile mücadele eden iki kesim olan sağcılarve solcular gibi. Ama sağcıların ve solcuların eline silah verenler aynı ellerdi. SDÜ dede Çarıkçı ile İbicioğlunun mücadele senaryosunu yazanlar yine tek odak olan paralel yapı idi. Rektörlük seçimlerinin sonucuna bakalım.Birinci Çarıkçı, İkinci İbicioğlu. Oy aldıkları kesimlere bakalım.

1 Beğendim
2 Beğenmedim
 
Yanıtla

Paralelin Derin oyunu-devam

Paralel sahne-3
22 Nisan 2015 Çarşamba 08:42

İkincisi sözde paralel karşıtı gözüken Çarıkçı. SDÜ de İbicioğlu hedef gösterilerek sözde yıpratma politikası uygulanıyordu. Ama İbicioğlu bundan hiç rahatsız değildi. Çünkü oyun büyüktü. Arka planda Çarıkçı en az iki yıl öncesinden rektörlük seçimlerine paralel yapı tarafından hazırlanıyordu. Nitekim gün geldi çattı. Sahnede sözde rektörlük seçimleri için birbiri ile mücadele eden iki aday, İbicioğlu ve Çarıkçı. Tıpkı

1 Beğendim
2 Beğenmedim
 
Yanıtla

Paralel'in derin oyunu

SDÜ paralel sahne-1
22 Nisan 2015 Çarşamba 08:25

Yorumcular ikiye ayrılıyor. 1) perde arkasını bilmeden sadece gördüklerine göre yorum yapanlar, 2) perde arkasında senaryoyu kurgulayıp perde önünde yorum yapanlar ve paralelin istediği algıyı oluşturanlar. Başarılı olan ise ikinci gruptakiler. SDÜ rektörlük seçimlerinde paralel yapı her koşulda kazanacağı bir yöntem izleyecekti ve bu biliniyordu. Önce üniversite ikiye ayrıldı. Bunlardan birincisi paralelci rektör İbicioğlu ve taraftarları,

2 Beğendim
1 Beğenmedim
 
Yanıtla

pes artık 2

can ahmet
22 Nisan 2015 Çarşamba 00:48

Gültekin'in yanına, 5-10 kişiyi de ibicik'in yanına gönderdi. geri kalanı sürü gibi Çarıkçı'ya kaydı. hatta derin pazarlıktaki vaatlerde adı geçen kişi Isparta'lı bir Paralel prof. sayısal ****iz: 90 sol oy (erdal+büyükyavuz) +150 paralel+50 Çarıkçı'nın çevresi+30-40= 300 küsür. (rakamlar yaklaşıktır.)

1 Beğendim
3 Beğenmedim
 
Yanıtla

pes artık

can ahmet
22 Nisan 2015 Çarşamba 00:43

SDÜ SDÜ olalı böyle bir entrika görmedi. Dulupçu aracılığıyla önce sol ve liberal oylar toplandı. SDÜ'de 180-200 civarı sol oy var. bunun 90'ı Raşit'e gitti. gerisi Çarıkçı'da. Çarıkçı'nın kendi doğal oyu 40-50 civarıydı. bunu kendileri de beyan ediyorlardı bir kaç ay önce. ama bu yetmiyordu. son gece gece yarısı civarında iş bağlandı, çeşitli derin vaatler karşılığında paralel oylar blok olarak çekildi. paralelciler her zamanki 7 kat derinden giderek göstermelik 5-10 kişiyi

4 Beğendim
1 Beğenmedim
 
Yanıtla

Istifa

Şerafettin Koçoğlu
22 Nisan 2015 Çarşamba 00:26

Eğer rektörde biraz e. Varsai istifa eder

2 Beğendim
2 Beğenmedim
 
Yanıtla

Hodri meydan

Paralel'e
21 Nisan 2015 Salı 23:56

Paralel yapı EğitimBirseni, Bilimsel Düşünce derneğini utanmadan arsızca yaptığı operasyonlarla ele geçirdi. Paralel kontrolündeki bu sendika ve dernekler Çarıkçıyı destekledi. Paralel ihanet örgütü elemanları 19 nisan pazar günü akşamı kendi örgüt elemanı ve yandaşları ile tek tek irtibata geçerek Çarıkçı'nın destekleneceği talimatını verdimi vermedimi? Hodri meydan. Tek tek isim isim açıklamaya varmısınız?

4 Beğendim
1 Beğenmedim
 
Yanıtla

AK Parti milletvekillerine

SDÜ
21 Nisan 2015 Salı 23:47

Isparta Ak Parti milletvekilleri SDÜ rektörlük seçimlerinde hem tarafsız olduklarını söyleyip hemde sosyal medyada Çarıkçı'nın reklamını yaptılar. Seçim kaygısı ile kendileri kullanılan bu milletvekilleri hem AK Partiye hemde sayın cumhurbaşkanına ihanet ettiler. Nedenmi? Sendika ve dernekleri, yaptıkları operasyonla ele geçiren paralel yapı çok örgütlü ve **** bir şekilde Çarıkçıyı desteklediler. Ayrıca Çarıkçı ulusal sol ve milliyetçi oyları ile tipik bir ÇATI ADAYI idi. Yazıklar olsun...

3 Beğendim
1 Beğenmedim
 
Yanıtla

Kudurun Paralelciler

İbiciğin Laneti
21 Nisan 2015 Salı 23:35

Bakıyorum İbişoğlan ikinci olunca İlker Hoca'ya saldırmaya başlamışsınız ama yemezler. İbişoğlanın Paralelci olduğunu dünya alem bildiği gibi Sayın Cumhurbaşkanı da çok iyi biliyor. Devlet kimin ne olduğunu iyi bilir, siz yormayın kafanızı. Kudurun sadece...

2 Beğendim
5 Beğenmedim
 
Yanıtla

Paralel

Paralel
21 Nisan 2015 Salı 18:10

Paralel yine devrede haberiniz olsun,....

3 Beğendim
3 Beğenmedim
 
Yanıtla

Paraleli tebrik ediyorum

Seçmen Ali
21 Nisan 2015 Salı 17:24

Gerçekten SDÜ deki paralelleri samimi bir şekilde tebrik ediyorum. ÇOK ÜSTÜN BİR STRATEJİ UYGULADILAR. Önce paralel karşıtı olarak Çarıkçı çıkartıldı. Zaten Çarıkçı'nın paralel yapı ile organik bağı vardı ve hiç bir zaman kopmadı. Önce toplanabildiği kadar paralel karşıtı oylar toplandı ve son gece manevrasıyla paralel yapı planını devreye koydu ve paralel oylarla birlikte hepsi Çarıkçı'nın torbasına gitmiş oldu. NE BÜYÜK STRATEJİ.

4 Beğendim
9 Beğenmedim
 
Yanıtla

SDÜ de paralel taktiği

Seçim Analizi
21 Nisan 2015 Salı 16:08

Güya rektörlük seçiminde paralel cemaati serbest bırakacağı ile ilgili bir algı oluşturdu. Oysaki pazar akşamı son dakika operasyonu ile daha önce zaten belirlenen strateji devreye kondu. Yanıltma politikası ile az bir kısım paralel oylar İbicioğluna giderken ezici çoğunluktaki paralel oylar hiç sapmadan Çarıkçıya gitti. SDÜ de merak edilen paralel taktiği ortaya çıktı.

9 Beğendim
13 Beğenmedim
 
Yanıtla