visitor analyticsvisitor analytics

SDÜ ÖĞRENCİSİ KİRALARIN YÜKSEKLİĞİNDEN ŞİKAYETÇİ

SDÜ ÖĞRENCİSİ KİRALARIN YÜKSEKLİĞİNDEN ŞİKAYETÇİ
23 Ağustos 2016 Salı 12:18

SDÜ ÖĞRENCİSİ KİRALARIN YÜKSEKLİĞİNDEN ŞİKAYETÇİ

SÜLEYMAN Demirel Üniversitesi (SDÜ) öğrencilerinin memnuniyet araştırması sonuçları açıklandı. Buna göre, Isparta'ya yıllık 276.5 milyon TL bırakan SDÜ öğrencisi en çok ev kiralarının yüksek olmasından şikayetçi.

SDÜ İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, öğrencilerin daha kaliteli bir ortamda yaşaması ve halkla kurduğu diyalogun sağlam temeller üzerinde filizlenmesi için öğrencilerin temel sorunlarını içeren bir anket çalışması düzenledi. Çalışmanın ana hedefleri, öğrencilerin kentsel yaşama ilişkin belirli alanlarda tutumlarını, sorunlarını ortaya koymak ve çeşitli harcama kalemlerine göre harcadıkları miktarları tespit ederek öğrencilerin Isparta il merkezi bağlamında ekonomiye katkılarını belirlemek ve bunu bölge ile paylaşmak olarak konuldu. SDÜ'de öğrenim gören 4 bin 519 öğrenciyle görüşüldü.

ISPARTA'YA KATKISI 276 MİLYON

Araştırma sonucuna göre SDÜ'de bir öğrencinin 2016 yılı aylık toplam harcama miktarı ortalama 748 TL. Buradan hareketle, il merkezindeki öğrencilerin Isparta ekonomisine ayda yaklaşık 34.5 milyon TL'lik bir harcamayla katkı yaptığı ortaya çıktı. Öğrencilerin ilde ortalama bir eğitim- öğretim döneminde 8 ay kaldığı varsayıldığında ekonomiye yıllık yaklaşık 276.5 milyon TL'lik bir harcama yaptığı görüldü.

EN ÇOK HARCAMA BARINMAYA

Çalışmada öğrencilerin Isparta ekonomisine olan katkıları daha da ayrıntılandırılarak temel harcama kalemleri olan beslenme, barınma,giyim, sosyal etkinlikler ve haberleşme harcamalarının ortalamaları ve bu harcamaların öğrencilerin toplam bütçeleri içindeki payları da tespit edildi.Verilere göre öğrencilerin aylık ortalama harcamalarında en yüksek pay yüzde 36.6 ile barınma kalemine ait olup, barınma için bir öğrencinin aylık ortalama 273.81 TL'lik harcama yaptığı belirlendi. Barınmadan sonra öğrencilerin en çok harcama kalemi yüzde 29.1 oran ve 217.71 TL ile beslenme oldu. SDÜ'de bir öğrenci aylık olarak giyime 100.28, sosyal etkinliklere 86.80, haberleşmeye 69.60 TL para harcıyor.

YEME İÇME PAHALI

Verilere göre ankete katılanların yüzde 44.5'i kampüse ulaşım imkanlarından memnun olduğunu belirtti. Yüzde 36'lık bölüm ise olumsuzgörüş bildirdi. Katılımcı öğrencilerin yüzde 41.8'i ulaşımda şehirlerarası firma sayısı ve kalitesinden memnunken, yüzde 65.5'i şehirlerarası ulaşım ücretlerinin pahalı olduğu görüşünde. Öğrencilerinin yüzde 59.8'lik kısmı Isparta'da yemek fiyatlarının pahalı olduğunu belirtirken, yüzde 40.3'ü yemek yenilen yerde kikalite ve hijyen hakkında da olumsuz görüş bildirdi. Yüzde 37.9'u ise kalite ve hijyen konusunda olumlu kanaat sundu.

SOSYAL ETKİNLİK YETERSİZ

Araştırma sonucuna göre öğrencilerin yüzde 44.1'i Isparta'da giyim fiyatlarını pahalı buluyor. Öğrencilerin yüzde 51.5'lik bölümü giyim sektöründe marka sayısı ve ürün kalitesinin yetersiz olduğu görüşünü debildirdi. Öğrencilerin yüzde 41.2'si, ildeki sinemalarda vizyon filmleri zamanında izleyebildiklerini ifade ederken, yüzde 55.3 ise ildeki sosyal etkinliklerin yeterli olmadığı kanaatinde. Katılımcıların yüzde 64.2'si farklı zevklere hitap eden kafeler açılmasından memnun.

KİRALAR YÜKSEK

Çalışma, öğrencilerin Isparta'daki ev kiralarından duyduğu rahatsızlığı ortaya koydu. Öğrencilerin yüzde 88.8'i ev kiralarının pahalılığından şikayetçi. Öğrencilerin yüzde 66.4'ü ev sahipleri hakkında olumsuz görüş bildirdi. Ankete katılanların yüzde 67.7'sinin Isparta esnafı hakkındaki tutumları da olumsuz yönde.

HAYAT PAHALI ZATEN, SİZ DE İNSANLARI ÜTMEYİN

HALİL AVCI
24 Ağustos 2016 Çarşamba 13:42

Cebinde beş kuruşu olmayan çocuklarımız da var. Okula kayıt ücretini halasından dayısından anneannesinden aldığı harçlıkla denk getirmeye çalışanlar var. SDÜ de 40 binden fazla öğrenci var. Kafeler caddesi dediğiniz yerlerde dolaşmaya değil üniversite okumaya geliyorlar. Kafeler caddesinde 3-5 bin zibidiyi üniversite okuyor zannetmeyin. Bunların çoğu zaten çevredeki okullardan kaçarak dolaşan liselerin öğrencileri ve üniversite kazanmaya çalışan dershanelerin Ispartalıların çocuklarıdır.

1 Beğendim
0 Beğenmedim
 
Yanıtla

TÜRKİYE GENELİ FIRSATÇI OLMUSUZ

Has ISPARTALI
24 Ağustos 2016 Çarşamba 11:31

Memleketimi kimse suçlamayın.Turkiye geneline bak İsparta li dışardan evlat okunmuyor. Bizde o gelen öğrencilerin memleketinden muzdaribiz.Bu haber değil kışkırtmayin.Lutfen.Ispartada 5 liraya karnı doyan bir yerde 5 liraya çay içen biri olarak.Bu memleket bizim...Yazımı çizimi bırakın ISPARTALI dışardan öğrenci velisi olarak birdaha efendi konuşmam.

0 Beğendim
0 Beğenmedim
 
Yanıtla

10 senelik MONTANA

10 senelik MONTANA
24 Ağustos 2016 Çarşamba 08:44

Arkadaşlar kendinizi yormayın. Otobüs durağına araba park eden, kaldırımları yürünmez hale getiren, hiç kimseye minneti olmayan bir topluluğa siz dert yanmaya çalışıyorsunuz. Yazık. Her vakit namazında git Mimar Sinan, Ulu cami ve Kavaklı neredeyse ful. Hepsi esnaf. Ama sor bir tanesi bi öğrencinin elinden tutupta 100 TL burs vermez. O yüzden çok konuşmaya gerek yok aynı tas aynı hamam. Bunlar işini bulmuş öğrenci 4 sene okuyup gidiyor ya çalışanlar????? 1250 kira mı olur.

2 Beğendim
1 Beğenmedim
 
Yanıtla

Şimdi 1+1 eve 650 ödüyorum.

Bizim günahımız neydi hacı
24 Ağustos 2016 Çarşamba 05:35

Kusura bakmayın da arz-talep meselesi.İnsafınız yok mu diyen kaç kişi varsa ilerde para kazandıklarında aynısını yapacaklar.Burda öğrenciyim 5 senedir köpek gibi hem çalışıp hem okuyorum.sobalı eve 200 lira ödediğim günü de biliyorum 3+1 anadoluda kişi başı 250liraya 3kişi kaldığımı da.Zengin aileler aman çocuğum rahat etsin,ne kadar istiyorsa göndeririz deyip tutmasalardı göz kadar apartları,otursaydınz şehre uzak yerlerde,aman kafelere yakın olsun aman iyaşa yakın olsn demeseydnz böyle olmazdı

3 Beğendim
0 Beğenmedim
 
Yanıtla

kiraci

insaf
24 Ağustos 2016 Çarşamba 03:36

ogrencinin de kotusu de var elbette. ama zulum yapmak icin gecerli sebep degil. sabaha kadar kumari kim oynuyor ogrenciler mi. eger evim olsa ve degerinden 1 gram fazla para istersem Allah bunun hesabini benden sorsun. bugun karli hissettiren yarin bela getirmesin basa.

2 Beğendim
1 Beğenmedim
 
Yanıtla

Ispartalı denen şahısa cevap

Ziya
24 Ağustos 2016 Çarşamba 02:58

Öğrenciye acımıyorum diyen pinti, paragöz ıspartalı umarım öğrencilerin birgün olmadıgı zaman Ispartadaki tüm apartlar yıkılırda evine ekmek parası ****ürmek için öğrencilerden dilenirsin.

2 Beğendim
0 Beğenmedim
 
Yanıtla

Mağdur kiracı

Kiracı
24 Ağustos 2016 Çarşamba 00:05

Ispartada bir tek öğrenci mi var 3 öğrenci toplanır her biri 300 lira verse 900 e ev bulur memuru işçisi ne yapacak peki? Zaten aldığım maaş 2250 lira düğün kredisi kira elektrik doğalgaz su derken ayın 16 sında 120 lira falan kalıyor maaştan el insaf. 2+1 daireye 800 lira kira ödüyorum.Her yıl 100 lira zam yapılıyor kiraya böyle giderse 3-5 seneyi en ucuz daire 1500 lira olacak.

3 Beğendim
0 Beğenmedim
 
Yanıtla

Ev tutan yok ki...

Vatandaş Rıza..
23 Ağustos 2016 Salı 19:14

Öğrenci rahata önceden anne-babasının evinde alışık geliyor.Böyle olunca da apart tipi evler onlar için iyi gözüküyor. Ailelerde uygun gördüğünden,ısınma ,internet v.s giderleri içinde olunca,oğlum-kızım faturalarla uğraşmasın diye ,apartlar kaç para olursa evet diyorlar.Aslında 3 oda,1 salon mutfak,banyo,vc olan daireler Fatih,Zafer,Anadolu mahallelerinde 600 - 900 tl arası. 3 arkadaş tutsa birer oda bölüşseler, salonu da ortak kullansalar en fazla kişi başı 200-300 Tl öderler.Ama amaç o değil.

4 Beğendim
2 Beğenmedim
 
Yanıtla

BİR DOST

BİLMEK GEREK
23 Ağustos 2016 Salı 16:28

KİMİ ÖĞRENCİLER SIRF AİLESİNDEN UZAKTA, KAFASINA GÖRE, SEVGİLİSİ İLE KALMAK İÇİN ÖNEMSİZ BÖLÜM SEÇİYOR.OKUMAYA DEĞİL SANKİ MANKENLİK AJANSINA GELİR GİBİ GELİYORLAR. ÇOĞUNDA HAVA BİN BEŞYÜZ. BAŞKA YERLERDE SANKİ HAYAT ÇOK UCUZ. GİDİN Bİ BAKIN. BURASI TÜRKİYE.

10 Beğendim
6 Beğenmedim
 
Yanıtla

Yorumcu

Misafir
23 Ağustos 2016 Salı 15:08

Bu ıspartalı biri yorum yazmış kafelerde oturan kahve içen vs sanki kafenin sahibi muz cumhuriyetinden oda ıspartalı onunda apartı var ev sahibinden farkı yok yani senin yaran var gocunmuşsun sizin hepiniz aynı

5 Beğendim
3 Beğenmedim
 
Yanıtla

Yorum

Müftü
23 Ağustos 2016 Salı 15:05

Evet şehir çok güzel doğa harikası muhteşem yaşanılası bir şehir fakat ne esnafı esnaf ne halkı halk işte herşey insanoğlunun yaptığı Ispartalılara para olsun sağılacak inek olsun gerisi boş 400₺ dediğin yurt bir odaya 4 kişi sokuyor aslında size laf anlatılmaz ıspartalı bencil ıspartalı gaddar ıspartalı sevimsiz ıspartalı çıkarcı ıspartalı cimri ıspartalı paragöz yatın kalkın demirele dua edin yoksa ıspartadan bir yol olmazmış

11 Beğendim
8 Beğenmedim
 
Yanıtla

Başlık

Öğrenci
23 Ağustos 2016 Salı 14:59

Bunlar ıspartalı gözleri doymaz bunların hepsi bankadan çıkmayan paralı çarıklı milyoner hele yorumun birinde demişki çemişgezekli gel agyona ordaki kiraları gör bende diyorum ki gel karabüke kiraları gör pahalılıkta mı yarışıyorsunuz soygunculukta mı bırakın öğrenci olmasa 250₺ veremeyeceğiniz evi pardon ev dedim odayı öğrenciye 600₺ veriyorsunuz Allahtan korkmuyorsunuz değil mi bide birisi demişki yurtlar 400₺ bre adam yurtta yemek mi kaliteli bir odada 4 kişi ile kalmak mı kaliteli

10 Beğendim
5 Beğenmedim
 
Yanıtla

ey gidi öğrenciler

ıspartalı
23 Ağustos 2016 Salı 14:23

cafeler caddesinde 1 kahveye 10 tl. verirken çok olmuyorda ev kiraları yüksek oluncamı çok diyorsunuz. bizler girmiyoruz o caddelere hava atmak için akşama kadar kafelerde oturursun en lüks içeçeklieri içip hava atarsın ondan sonra ev kiraları yüksek dersiniz hiç bir öğrenciye acımıyorum.

15 Beğendim
11 Beğenmedim
 
Yanıtla

sanki boğaz manzaralı.

sanki deniz manzarası var???
23 Ağustos 2016 Salı 13:53

ev fiyatlarının ve kiralarının yüksek olmasından sanki bir tek talebeler mi muzdarip. Sanki karşısında deniz manzarası boğaz manzarası var mış gibi 3 kuruşluk evlere 250-300-400 bin lira istenir olmuş. Bir de bu paraları ödeyen parası çuvalla aklı gramla olanlara ne demeli. Güzelim ucuz memleketi istanbula çevirdiler. kirada oturana bir sorun bakalım neresi yaşanılabilir....

14 Beğendim
3 Beğenmedim
 
Yanıtla

ğ

ğ
23 Ağustos 2016 Salı 13:39

kiralar neden mi pahalı. Öğrenciler free takılacağız diye yada karılı kızlı olacağız diye ailesini bi şekilde 30 metrekare aparta 700 tl. vermeye ikna edince, apartçılarda ya nasıl olsa tutuyorlar kaç para istesek veriyorlar diye kiraları yükseltince hal böyle oluyor. Yurtlar 400 tl. apartlar 800 tl. niye öğrenci rahat girip çıksın diye. yani her şeyin başı yine ahlaksızlık...

16 Beğendim
6 Beğenmedim
 
Yanıtla

....

acaba1
23 Ağustos 2016 Salı 13:35

sosyal etkinlik sadece konserden ibaretse o üniversitenin işi halkı suçlamanın anlamı yok.... zaten kış ayında baridaya gelmeyen sanatcı kalamdıı... doga turuzimse istedikleri davraz, eğirdir, var .... en lüks kafeler ıspartada.... nufusa oranla başka ilde bu kadar kalite yoktur bence... olanda büyük sehirde zaten ordada hayat ve etkinlikler çok pahalı...

11 Beğendim
2 Beğenmedim
 
Yanıtla

....

acaba
23 Ağustos 2016 Salı 13:32

diger illerdeki evler sehir dışı yol parasıyla aynı hesaba geliyor zaten kira fiyatları çok degil ısparta gibi sehir merkeinde ögrenci kalan çok az il vardır... şehrin engüzel yerlerinde apartlar var

10 Beğendim
6 Beğenmedim
 
Yanıtla

İnsaf

Ev sahipleri
23 Ağustos 2016 Salı 13:30

Azıcık insaflı olun ev sahipleri.Sizin de çocuğunuz,torununuz okuyacak.Eşek baglasan durmayacak eve 800 tl fiyat çekiyorsunuz.Paragözsünüz anladık da Allah'tan da mı korkmuyorsunuz? Vergi de kaçırıyorsunuz cümle alem biliyor.Belediye müdahale etsin bu duruma.İçinde ahiret inancı olan varsa bilsin ki bu fahiş fiyatlar haramdır.Çoluğunuz çocuğunuzdan çıkar sizden çıkmasa bile.

8 Beğendim
2 Beğenmedim
 
Yanıtla

Tutma O Zaman

Kerimoğlu
23 Ağustos 2016 Salı 13:21

Kız arkaşınızla kalmak için apart tutuyorsunuz sonrada kira pahalı diyorsunuz. Sizin sayenizde arttı kiralar.

16 Beğendim
7 Beğenmedim
 
Yanıtla

ezgi.kaplan@mynet.com

birisi
23 Ağustos 2016 Salı 13:17

Ispartada ev kirasi pahali diyen öğrencileri Afyona davet ediyorum. Gidinde pahali ev kiralari nasil oluyormus bi görün.

11 Beğendim
7 Beğenmedim
 
Yanıtla

vv

vatandaş
23 Ağustos 2016 Salı 13:07

öğrenciler isyan ediyor ya öğrenci ler var diye askeri ücretlide mağdur oldu kira800 tl bu insan namussuzlukmu yapsın haklısınız bakın belediye encümenleri gösteriş olsun diye çarka çarka tartışıyor basının önünde ama konu menfaatleri ise hepsi leşin başında birleşiveriyor kim takar öğrenciyi kim takar askeri ücretliyi yazık ettiler ıspartaya başka iller tokinin yaptığı evlere doydu artık il dışından gelene gidene veriliyor ısparta ne halt ediyor ora bi toki yapıldı yıllar önce ömür boyu gider

4 Beğendim
0 Beğenmedim
 
Yanıtla

Kiracı

Kiracı
23 Ağustos 2016 Salı 12:56

Bizi düşünen yok Isparta hayat ucdu emekli yata her emeklin apartı var en az iki Nasıl olsa apart lar para basıyor bir aydır ev arıyorum en düşük ev 800 ₺ ben 1300 maaş alıyorum hesabını siz yapın artık

12 Beğendim
0 Beğenmedim
 
Yanıtla

Vatandaş

Ispartalı
23 Ağustos 2016 Salı 12:41

Isparta yaşanabilir iller arasínda ilk sırayı alan iller arasındadır.Universite Rahmetli Süleyman Demirel in Isparta için yaptığı en güzel yatırımdır.sayın ısparta halkımız, esnafımız, ev sahipleri bu öğrencilere sahip çıkalım ki öğrencileri küstürmeyelim,Her sene Isparta yı öğrenciler tarafından daha çok tercih edilen bir şehir haline getirelim.bu bacasız fabrikaya sahip çıkalım.Saygılar.

14 Beğendim
0 Beğenmedim
 
Yanıtla

Osuranın burnuna sıçmalı ki koku ala

Koyunun götü bir gün açıksa keçininki her gün açık
23 Ağustos 2016 Salı 12:36

Temennimiz, fırsatçı müteahhitlerin elindeki daireleri satamadan elinde patlamasıdır.

27 Beğendim
3 Beğenmedim
 
Yanıtla