visitor analyticsvisitor analytics

POLİS VE ASKERE VUR İNDİR YETKİSİ

Polis ve askere Vur indir yetkisi
07 Eylül 2015 Pazartesi 13:29

Polis ve askere 'Vur indir' yetkisi

Emniyet Genel Müdürü Celalettin Lekesiz, geçen temmuz ayı sonunda 81 il emniyet müdürüne iki sayfalık bir genelge gönderdi.

 

YETKİLERİN TAM KULLANILMADIĞI TESPİT EDİLDİ

 

Genelgede, 4 Nisan 2015 tarihinde yürürlüğe giren iç güvenlik paketinde toplumsal olaylarda kamu düzenini bozucu eylemlere karşı alınacak güvenlik tedbirlerinin belirlendiğine dikkat çeken Lekesiz, "Son günlerde meydana gelen toplumsal olaylarda bu yetkilerin tam ve etkin bir şekilde kullanılmadığı müşahede edilmiştir" dedi.

 

MAHKEME KARARI OLMADAN ARAYABİLİRSİNİZ

 

İç güvenlik paketinin polisi ilgilendiren maddelerini tektek sıralayan Lekesiz, genelgenin devamında polisin kişilerin üstlerini vearaçlarını mahkeme kararı olmadan arayabileceğine, başkalarının can ve mal güvenliğini tehlikeye düşürenlerin "koruma altına alma veya uzaklaştırma" yetkilerini de anımsattı.

 

SİLAH KULLANMA YETKİSİ

 

Lekesiz, yeni yasal düzenlemede, "Kendisine veya başkalarına, işyerlerine, konutlara, kamu binalarına, okullara, yurtlara,ibadethanelere, araçlara ve kişilerin tek tek veya toplu halde bulunduğu açık veya kapalı alanlara molotof, patlayıcı, yanıcı, yakıcı, boğucu, yaralayıcı ve benzeri silahlarla saldıran veya saldırmaya teşebbüs edenlere karşı, saldırıyı etkisiz kılmak amacıyla ve etkisiz kılacak ölçüde silah kullanılabilmesi"yetkisinin kolluğa tanındığına işaret etti.

 

ERDOĞAN: VURUR, İNDİRİR

 

Cumhurbaşkanı Erdoğan'da dün katıldığı canlı yayında polis ve askerin yetkileirini hatırlatarak, ''Polisin ve askerin vurma yetkisi vardır. Silahlı bir terörist gördüğü zaman vurur indirir. Böyle bir şey olduğu zaman bu yetkiyi rahatlıkla kullanılabilir. Anında gereği yapılır.'' diye konuştu.

oslo

dolmabahçe
08 Eylül 2015 Salı 15:38

daha önce pkk lıları vurup indiren askerler mahkemelerde perişan edildi.Kepçelerle kazılıp çıkarılan cesetler nedeni ile oradaki komutanların bıktırıncaya kadar ifadesi alındı, suçlandı. Gün gelir oy kazanabilmek için açılımı buzdolaplarından çıkarıverirse iş yine tersine gider.Burası Türkiye

1 Beğendim
0 Beğenmedim
 
Yanıtla

verin

ıspartalı
07 Eylül 2015 Pazartesi 23:25

Bizede verin silah bizde indirelim

1 Beğendim
0 Beğenmedim
 
Yanıtla

yetkı

ısparta
07 Eylül 2015 Pazartesi 23:19

bır memura vuranı ölüm olacak artık erzurumdan sonra sıkı yonetım nerde tanzu ciller dogan güleş komutanlar allah bır bayrak bir ezan bir türkce tek vatan bır kabul etmeyen terk etsın

2 Beğendim
1 Beğenmedim
 
Yanıtla

klm

harun
07 Eylül 2015 Pazartesi 18:02

yalan konuşmayın..bi asker veya polis vur yetkisini kullansa sahip mi çıkıyorsunuz..hakkaride teröristler askerlere silahla el sallıyorlar asker vuramıyor bunu neden?sahip çıkmayacaksınız ki askere..nitekim de dün akşam bu suçu da tsk personeline attınız..tsk vurmuyor dediniz..operasyon yetkisini bile valilere verdiniz..asker siyasete karışmasın dediniz askeriyeyi siyasallaştırdınız.. politikalarınız yerin dibine çoktan battı ama bu halk hala daha uyanmadı..korkarım 50 şehit versek yine uyanmaz.

11 Beğendim
0 Beğenmedim
 
Yanıtla

aa

vatandaş
07 Eylül 2015 Pazartesi 16:15

kardeşim bunlar neden vurmuyorlar anlamıyorum bizim askerin polisin eli neden bağlı o şerefsizler askeri aracın 10 mt önünde araca molotof atıyor bizim kiler neden vurup indirmiyor ???????????????????????

10 Beğendim
0 Beğenmedim
 
Yanıtla