27 Nisan 2024 Cumartesi

ÖĞRENCİLERE SÖMESTR MÜJDESİ

Milli Eğitim Bakanı İsmet Yılmaz, "Tatillere girerken Bakanlık olarak açıklama gönderiyoruz. Öğretmenlere diyoruz ki, 'Lütfen öğrencilerinize ödev vermeyin.' Hiçbir öğrenciye biz ödev verilmesini istemiyoruz" dedi.

Isparta

Yılmaz, Kanal 7 televizyonunda yayımlanan programda, 19 Ocak Cuma günü başlayacak yarıyıl tatili öncesinde öğrenci ve öğretmenlere tavsiyelerde bulundu ve eğitim sistemindeki gelişmelere ilişkin bilgi verdi. Karnelerin öğrencilerin başarısını değil, verilenden ne kadarının kağıda dökülebildiğini veya dille ifade edilebildiğini gösterdiğini belirten Yılmaz, her öğrencinin başarılı olduğunu söyledi. Yılmaz, öğrencilere tatilde dinlenmelerini tavsiye ederek, "Her zaman tatillere girerken Bakanlık olarak açıklama gönderiyoruz. Öğretmenlere diyoruz ki, 'Lütfen öğrencilerinize ödev vermeyin.' Hiçbir öğrenciye biz ödev verilmesini istemiyoruz." ifadesini kullandı.

Öğrencilerin tatilde bulundukları illerdeki tarihi yerleri, müzeleri, kütüphaneleri gezmelerini öneren Yılmaz, "Ankara'da ise Ankara'yı gezsinler, Sivas'ta ise Sivas'ı, Konya'da ise Konya'yı gezsinler. Konya'da Mevlana'yı gezince, Yazma Eserler Kütüphanesi'ni gezince, Selimiye Camisi'ni gezince, bu kendilerinin en güzel eğitimi olur. Bunu ödevden saymasınlar." dedi. Yılmaz, öğrencilere tatilde bol bol kitap okumalarını da tavsiye ederek, bunun öğrencilerin iç dünyasını zenginleştireceğini, onlara yol göstereceğini ve yarınlara umutla bakmalarını sağlayacağını belirtti. Bakan Yılmaz, öğretmenlerden, öğrencilerini kitap okumaları ve bulundukları illerdeki yerleri gezmeleri konusunda yönlendirmelerini talep etti.

SÖMESTR TATİLİNİN ARDINDAN İKİNCİ DÖNEM NE ZAMAN BAŞLAYACAK?

Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından yayınlanan takvime göre öğrenciler, 19 Ocak 2018 tarihinde çalacak son ders zili ile sömestr tatiline çıkacaklar. Sınav stresinden uzaklaşmak ve ikinci döneme iyi hazırlanabilmek için dinlenecek olan öğrenciler, 15 günlük tatilin ardından 5 Şubat 2018 tarihinde 2017-2018 eğitim öğretim yılı ikinci dönemine başlayacak ve yeni bir maratona yelken açılacak.

YORUM EKLE

Güvenlik Kodu

YORUMLAR

eğitim uzmanı

16 Ocak 2018 Salı 11:32

ödevden rahatsızız, okumaktan rahatsızız, öğretmeni sevmiyoruz,eğitim sisteminden memnun değiliz ; ama çocuklar başarılı olsun istiyoruz. bir gülme geldi tövbe yazamayacağım...

8. Sınıf Öğrencisi

15 Ocak 2018 Pazartesi 17:26

Şahsen ben öğretmenlerimizin çoğu zaman verdikleri ödevlerden rahatsızım.Öğrenci olduğumdan değil.Bizim öğretmenimiz sömestrda 3 kitap okunacak ve 15 şubatta sınav olunacak dedi.Şahsen ben sadece test ödevi vermesini sınav yapmasından tercih ederim.Bu sene sınavımız var ve bize istemediğimiz kitapları okutturuyor.İstemediğimiz kitaplarda okuma alışkanlığımızı arttırmıyor.Ve şunu da belirtmek isterim bakanım.Ödev vermeyin demek yerine yarı yıl tatili planı hazırlatsanız daha mantıklı olur bence:)

fffffff

15 Ocak 2018 Pazartesi 15:01

millet çok abartıyor. görende çocukları gece gündüz ders çalıştı zannedecek. oysaki zamanlarının büyük bir çoğunluğu bilgisayar ve telefon oynamakla geçiyor. buna neden cevap yok velilerden. biraz belki 15 tatilde ders çalışırlarsa ve test çözerlerse bişeyleri unutmazlar akıllarında kalır. çok abartmayınız. çıkıp oynasın ama oynayan yokkı cep var ne gerek var oyuna

öğrenci velisi

15 Ocak 2018 Pazartesi 08:13

tatil kitapları alındı ve o kitaplar bitecek ayrıca hergün bol bol kitap okunacak ilk okul 1.sınıf öğrencisi nezaman dinlenecek bu çocuklar hiç tatile girmeseler bundan iyi olur değişen bişey yok

14 Ocak 2018 Pazar 23:40

Kesinlikle yarıyıl tatilinde çocuklara ödev verilmemeli. Bol bol kitap okumaları onlar için ödevden daha yararlı olacaktır. Yarıyıl tatil kitapları da çok gereksiz. Zaten çocuklar dönem içerisinde çok sıkı bir çalışma gösteriyorlar, yoruluyorlar. Bırakın bu 15 günde de dinlensinler biraz. LÜTFEN OKUL YÖNETİCİLERİ VE ÖĞRETMENLER BU KONUDA DUYARLI OLSUNLAR.

belki

14 Ocak 2018 Pazar 22:50

çocuklar saatlerce oyuncak oynuyor pardon bilgisayar oynuyor bırakın belki 15 tatilde ders yaparlar

Engelli hizmetli

14 Ocak 2018 Pazar 19:11

Okullarda çalışan engelli hizmetçilerin sorunlara kim el atacak?Bu soruna kim dur diyecek?Engelliden hizmetli olmaz.

Ahmet

14 Ocak 2018 Pazar 17:25

Lisede eğitim öğretim yılında da bile ödev verilmez.

Ögrenci

14 Ocak 2018 Pazar 15:55

Sayın bakanımız öğrencilere ödev vermeyin demiş ya. Sayın bakanımıza iletin bir çok okulda onu dinlemiyorlar ozaman. Çünki sömestr de yapılacak olan fasikül testleri daha şimdiden alindı. Ödevler şimdiden hazır. Bakanı pek dinleyen yok yani.