visitor analyticsvisitor analytics

O HAKLAR BİZEDE TANINSIN

O HAKLAR BİZEDE  TANINSIN
27 Nisan 2014 Pazar 22:34

Jandarma astsubayları için uygulanan, polis ve öğretmenlerimize verilecek olan +3600 ek göstergelerin, emeklileri dahil 30 bin civarında olan uzman jandarmalara da tanınmasını istiyoruz.

Emekli Uzman Jandarmalar Derneği Genel Başkanı Adnan Oğuz, "Jandarma astsubayları için uygulanan, polis ve öğretmenlerimize verilecek olan +3600 ek göstergelerin, emeklileri dahil 30 bin civarında olan uzman jandarmalara da tanınmasını istiyoruz. Sayımızın az olması sebebiyle iyileştirme devletimize de bir yük getirmeyecektir" dedi.

Oğuz, , uzman jandarmaların, bir yıllık Uzman Jandarma Okulunda modern bir eğitimle donatılarak, askerlik görevi yapmadan liseden sonra 18 aylık örgün askeri okul eğitimi ve uygulamalı staj süresi sonunda Jandarma Genel Komutanlığı kadrolarında istihdam edildiğini söyledi.

Halen görevde ve emekli olan yaklaşık 30 bin uzman jandarma bulunduğunu belirten Oğuz, bu personelin yaklaşık 25 bininin ön lisans ve lisans seviyesinde yüksek öğrenimini tamamladığını anlattı.

Söz konusu personelin, tek branşta görev yapmadığına dikkati çeken Oğuz, "Batıda trafikçi, muhabereci, olay yeri inceleme elemanı, doğuda 'ihtisas fazlası' denilerek komando timlerinde unsur komutanı, karakol ve asayiş tim personeli olarak joker gibi yıllardır nerede boşluk varsa orada görevlendirildik. Kanımızın son damlasına kadar, seve seve şehit ya da gazi olmaya yemin ettik. Ülkemizin en ücra köşelerinde, en zor şartlarda görev yaptık" ifadesini kullandı.

Uzman jandarma kadrolarının astsubaylığa dönüştürülmeye başlandığını dile getiren Oğuz, aynı yıl göreve başlayıp aynı işi yapan bu iki gruba mensup personel arasında maaş ve emekli ikramiyesi bakımından büyük farklar oluştuğunu ileri sürdü.

Oğuz, uzman jandarmaların, astsubaylar gibi üzerlerine düşen görevleri layıkıyla yerine getirdiğini söyleyerek, şunları kaydetti:

"Jandarma astsubayları için uygulanan, polis ve öğretmenlerimize verilecek olan +3600 ek göstergelerin, emeklileri dahil 30 bin civarında olan uzman jandarmalara da tanınmasını istiyoruz. Sayımızın az olması sebebiyle iyileştirme devletimize de bir yük getirmeyecektir. Vicdani boyutu itibarıyla 'eşit işe eşit ücret' ilkesine istinaden ortada gün gibi aydınlık bir haksızlık söz konusudur. Bir devlet memurunun bir üst memuriyet kadrosunda çalıştırılıp o memuriyetin özlük haklarının verilmemesi yalnızca bu dünyayı değil, idarecilik noktasında tüm yöneticilerimizi ve kanun yapıcı sıfatıyla yetkililerimizin onaylarını ve görüşlerini bağlamaktadır. Kamuda benzer statüde görev yapan personel için özlük haklarında düzenlemeler yapılacağına dair haberler yayınlanması ve yetkililerin açıklamalarına istinaden bugün emekliler ve çalışan uzman jandarmalar için özlük haklarıyla ilgili çalışma olmaması, camiaya yıllarını, emeklerini veren emeklileri ve kuruma dilekçe yazarak özlük haklarında düzenleme yapılması hususunda müracaat eden ve başvurularına karşı özlük haklarında bir düzenleme yapılmayacağı cevabı alan uzman jandarmaları moral ve motivasyon yönünden huzursuz ve mutsuz etmektedir.

SEDAT KOÇER
01 Mayıs 2014 Perşembe 15:43

Başbakanımız haklarımızı vereceğine söz vermişti.

0 Beğendim
0 Beğenmedim
 
Yanıtla

ONUR EROL
30 Nisan 2014 Çarşamba 15:16

Astsubayın kadrosunda çalış, Polis ve Jandarma Astsubay ile aynı işi yap ama onlardan az maaş al. Sonuçta özel ayrıcalık istemiyoruz Uzman Jandarmalar eşit işe eşit ücret istiyor.

0 Beğendim
0 Beğenmedim
 
Yanıtla

sonerakkoc
27 Nisan 2014 Pazar 21:31

Doğru ve tarafsız haberiniz teşekkürler. Medya dediğin böyle olur doğruya doğru.

0 Beğendim
0 Beğenmedim
 
Yanıtla

Kudret EROĞLU
27 Nisan 2014 Pazar 21:09

Yapmış olduğunuz haberden dolayı çok teşekkür ederim. Allah razı olsun sizlerden

0 Beğendim
0 Beğenmedim
 
Yanıtla

haklının yanında
27 Nisan 2014 Pazar 18:46

o haklar kesinlikle uzman jandarmalarada tanınmalıdır. yurdun en ücra köşelerinde eşlerinden ailelerinden ayrı hayat süren insanalara bu noktada yapılan haksızlıklar gözardı edilmemelidir...

0 Beğendim
0 Beğenmedim
 
Yanıtla

Ümit KIZILAY
27 Nisan 2014 Pazar 17:28

SESİMİZİ DUYURMAMIZA KATKIDA BULUNDUGUNUZ İÇİN TŞK EDERİM.

0 Beğendim
0 Beğenmedim
 
Yanıtla

Kemal Yıldız
27 Nisan 2014 Pazar 14:09

Bu haber için çok teşekkürler.. Haberi görünce çok şaşırdım Allah razı olsun

0 Beğendim
0 Beğenmedim
 
Yanıtla

tevfikhan bıyık
27 Nisan 2014 Pazar 13:04

Bu haksızlığı artık görsünler .

0 Beğendim
0 Beğenmedim
 
Yanıtla

Arif
27 Nisan 2014 Pazar 13:01

Varlığımızı ve sesimizi dile getidiğiniz içinteşekürler

0 Beğendim
0 Beğenmedim
 
Yanıtla

alizafer
27 Nisan 2014 Pazar 11:57

Bu hükümetin haklının hakkını vereceğini düşünüyorum.

0 Beğendim
0 Beğenmedim
 
Yanıtla

onur özen
27 Nisan 2014 Pazar 11:49

haberinizden dolayı size çok teşekkür ederiz

0 Beğendim
0 Beğenmedim
 
Yanıtla

erkan koç
27 Nisan 2014 Pazar 11:06

3600 ek göstergeyi en çok hak edenlerden biride uzman jandarmalardır.kar kış demeden yurdun kuş uçmaz, kervan geçmez yerlerinde görev yapan bizlerinde sesini duyarlar inşallah.Vicdanınızın sesini dinleseniz yeterli...

0 Beğendim
0 Beğenmedim
 
Yanıtla

uzman jandarma
27 Nisan 2014 Pazar 11:02

yapılan bu adaletsizlikler ve bencillikler biz UZMAN JANDARMALARI meslekten soğuttu.bu meslek sadece onların meslegi değil. ne demek ben alırım size vermem NE DEMEKKKK.

0 Beğendim
0 Beğenmedim
 
Yanıtla

fatih muzmul
27 Nisan 2014 Pazar 10:52

Adaletsizlik hat safhada. Umarım Türkiye Cumhuriyeti kendine yakışanı yapar ve bu durumu düzeltir.

0 Beğendim
0 Beğenmedim
 
Yanıtla

ziya
27 Nisan 2014 Pazar 09:51

Insallah bizlerde dahil oluruz

0 Beğendim
0 Beğenmedim
 
Yanıtla

furkan karabulut
27 Nisan 2014 Pazar 09:45

dağda bayırda bizim için canını veren kahraman askerlerimize bu haklar neden verilmemiş ki ?

0 Beğendim
0 Beğenmedim
 
Yanıtla