visitor analyticsvisitor analytics

MONORAY GELİYOR!

MONORAY GELİYOR!
10 Mart 2015 Salı 14:57

Isparta Belediyesi şehir içi demir yolu ulaşım çeşitlerinden biri olan monoray sistemini hayata geçirmek için çalışmalara başlıyor. Proje hayata geçtiği takdirde Kaymakkapı Meydanı ve SDÜ arasında ulaşım havadan giden mini tren ile sağlanacak.

Isparta Belediye Başkanı Yusuf Ziya Günaydın, SDÜ ile Kaymakkapı Meydanı arasında monoray sistemi ile taşımacılık yapılması ile ilgili olarak yaptıkları çalışmaları ve gelinen nokta hakkında ilerleyen günlerde bilgi verecek.

MONORAY NEDİR?

Monoray, şehir içi demir yolu ulaşım çeşitlerindenbirisidir. Adından da anlaşılacağı haliyle vagonlar, mono yani tek bir adet rayüzerinde veya altında asılı şekilde gidiş ya da geliş istikametinde hareketederler. Toplu taşımacılıkta kullanılan ray sistemi bir kolon üstüne oturulaniki kiriş ve bu iki kirişin üzerinde bulunan raylar ile gidiş ve geliş aynıanda gerçekleştirilmektedir. Monoray maliyetinin az olması ve yapım aşamasının kısa sürmesi nedeniyle diğer taşımacılık sistemlerinden özellikle çift raylı sistemler olan şehir içi yolcu taşımacılığında kullanılan Metro ve Tramvay hatlarından kendisini daha avantajlı kılar.

MONORAY ‘I KULLANAN ÖNEMLİ ŞEHİRLER

Newark International Airport Monoray, ABD

Seattle Center Monoray, ABD

Tokyo Monoray, Japonya

Metrail Hybrid Monoray, Malezya

Shonan Monoray, Japonya

Kuala Lumpur Monoray, Malezya

Okinawa Monoray, Japonya

Kitakyushu Monoray, Japonya

Disneyland Monoray, ABD

Palm Island Monoray, Birleşik Arap Emirlikleri

Wuppertal Monoray, Almanya

Moskova Monoray, Rusya

Tokyo Monoray bakım tesisi, Japonya

Sentosa Express, Singapur

Las Vegas Monoray, ABD

oyunu

sonradan çıkar
13 Mart 2015 Cuma 23:10

mimar sinan caddesi bisikletle dolu neoldu bisiklet yolu bukafa yakında uçak pistide yaparlar diyorumki şu projeleri çocuklar çizse daha çok gülerizgülerken üzülmeyiz

0 Beğendim
0 Beğenmedim
 
Yanıtla

YENİ RANT

M.M.
12 Mart 2015 Perşembe 11:57

PROJELERİ KIZIMI , YANDAŞLARIMI YAPACAK. İYİ PARA VAR .SAKIN DURMA .KIZINA VE YANDAŞLARINA RANT SAĞLA.ISPARTADA HANGİ İŞİ TAMAMLADINDA BU İŞ BAŞARACAKSIN.

1 Beğendim
3 Beğenmedim
 
Yanıtla

Halkçı

Aykut solak
11 Mart 2015 Çarşamba 17:47

Halk otobüslerini eleştiren kim varsa bir gün gelin benim kullandığım araçla birgün süreyle birlikte çalışalım.

0 Beğendim
3 Beğenmedim
 
Yanıtla

boş hayaller

fasa fiso
11 Mart 2015 Çarşamba 09:43

sayın günaydın lütfen koltuğunda otur birşey yapma,hangi bir işi başarıyla bitirdin? eski halk pazarındaki mezberelik dükkanlar senin eserin sen engeledin yıllardır,sümerbankın olduğu arsayı bölge hastahanesi yapılacak diye 5 yıl oyaladın nereye el atarsan yarım kalıyor, çarşının göbeğine belediyenin önüne park yapacam diye kazdın aylardır milleti perişan ettin lütfen bişey yapmada milletide huzursuz etme.

3 Beğendim
9 Beğenmedim
 
Yanıtla

neden

ayşe
11 Mart 2015 Çarşamba 08:35

tam monorayın geçebileceği yere neden otopark yapıldı acaba

1 Beğendim
0 Beğenmedim
 
Yanıtla

ahahahag

hayall
10 Mart 2015 Salı 23:41

Bu projenin daha gelişmiş olanını 1999 yılında Başkan Aybatili hayata geçirmişti plan ve bütçe komisyonundan geçen projeyi sayın Günaydin elinin tersiyle itmişti bugün ne deyiştide böyle projeyi aradan 16 yıl geçtikten sonra hayata sunuyorsun sayın Günaydın. Bld nin önündeki kümes gibi otoparka 5 milyon TL para harcayıp belediye personeline otopark yapıyorsun. Sen git de ilk önce İsparta Kültür Merkezinin dükkanlarini hayata aç. Bu projeler seni aşar sayın Günaydın.

13 Beğendim
5 Beğenmedim
 
Yanıtla

ahahahag

hayall
10 Mart 2015 Salı 23:37

Bu projenin daha gelişmiş olanını 1999 yılında Başkan Aybatili hayata geçirmişti plan ve bütçe komisyonundan geçen projeyi sayın Günaydin elinin tersiyle itmişti bugün ne deyiştide böyle projeyi aradan 16 yıl geçtikten sonra hayata sunuyorsun sayın Günaydın. Bld nin önündeki kümes gibi otoparka 5 milyon TL para harcayıp belediye personeline otopark yapıyorsun. Sen git de ilk önce İsparta Kültür Merkezinin dükkanlarini hayata aç. Bu projeler seni aşar sayın Günaydın.

7 Beğendim
2 Beğenmedim
 
Yanıtla

neden olmasın

tuğrul
10 Mart 2015 Salı 22:15

destekleyin olsun avrupayı gören var mı? yerüstünde trafik diye birşey yok ıspartada neden olmasın

9 Beğendim
1 Beğenmedim
 
Yanıtla

11 tane alt geçit

Alt geçit yapılsa gerek kalmıyacak pek çok şeye
10 Mart 2015 Salı 21:28

1- karayolları kavşağı 2-Tren Garı kavşağı 3-Karaağaç pazarı alt kavşağı 4 -Fatih Kuran Kursu kavşağı 5-Otoar kavşağı 6-Shell kavşağı 7-AYPA kavşağı 8-ISBAŞ kavşağı 9-Yılmazlar market kavşağı 10-Gülkent Devlet hastanesi kavşağı 11-Adliyeden alttan karşı şeride geçiş

12 Beğendim
0 Beğenmedim
 
Yanıtla

konuşuyor

lüzumsuzlar
10 Mart 2015 Salı 21:21

aybatılı yağcıları onun projesi 100 milyon dolardı şimdi yusuf ziya günaydın aybatılıdan ne kadar ucuza yapıyor görün sonra da şişmemek için soda için

9 Beğendim
5 Beğenmedim
 
Yanıtla

hayali baskan

Kagan derdiyok
10 Mart 2015 Salı 20:21

buna kreşdeki cocuklar bile guler ya.

6 Beğendim
9 Beğenmedim
 
Yanıtla

Elinin tersiyle ittiğin AYBATILI projeleri bunlar

Saf zannettiğin vatandaş
10 Mart 2015 Salı 19:46

Ne oldu sayın yüksek mimarım, 99 seçimlerinde aybatılıdan görevi aldığında elinin tersiyle itmiştin bu projeleri. taa o zamanlar aybatılı bu projeleri gündeme almış hatta finansmanlarını bile hazırlamıştı. halıkentten sdü ye gidiyordu, makam odasında çünürdeki yeni otogar projesinin maketi bile hazırdı. sen koydurdun o maketi kapının önüne. biz unutmadık o günleri. aradan geçen 15 yıl sonramı aklınıza geldi bu projeler. yazık demekki ısparta bu 15 yıl içinde 15 yıl geri kalmış sayenizde.

10 Beğendim
6 Beğenmedim
 
Yanıtla

SAKIN ELLEME FAYDAN YOK ZARARIN ÇOK

MHP Lİ OLARAK KONUŞUYORUM
10 Mart 2015 Salı 19:19

aman yapma yaptığın her şey yarım kalıyor gözüne sevem yusuf günaydın gökgubbe yarım kaldı çarşı merkezdeki iş hanı yarım kaldı daha neler sen yapma gökbube yanındaki spor salonu ile aynı başladınız o bina biteli 2 sene olsu senin yaptığın hala bitecek gözünün yağına yiyem dokunma yapma çarşamba pazarı ile gök gubbe 10 trilyonu geçti ben 10 triliyonu ısp merkezde 30 tane kapalı pazar yapardım son sistem ısp zararın olmasın

12 Beğendim
5 Beğenmedim
 
Yanıtla

usparta

32 isparta
10 Mart 2015 Salı 18:46

Halk otobuslerinden halk kurtulusun bi bu sistemle

7 Beğendim
0 Beğenmedim
 
Yanıtla

hayal

HAYAL
10 Mart 2015 Salı 17:46

sayın Y. ZİYA SEN ŞEHİR İÇİ ULAŞIMINI 1999YILINDA PROJEYİ YOK ETTİN BU KONUŞTUKLARINI SENDE İNANMIYORSUN AMA MASAL ANLATMAYI ÇOK SEVİYON SEN ANCAK KENDİ EGOLARINI TATMİN EDEREK VAKİT GEÇİRİRSİN ISPARTA SENDEN KURTULDUGUNDA ANCAK BU PROJELER ORTAYA ÇIKAR

7 Beğendim
10 Beğenmedim
 
Yanıtla

Mevcut tren hattı boyu kullanılsın.

ISPARTA GENÇLİĞİ
10 Mart 2015 Salı 15:41

Mevcut tren hattına paralel olarak ek demir yolu yapılsa daha az masraflı olur ve daha az arazi işgali yapılır.

3 Beğendim
4 Beğenmedim
 
Yanıtla

Proje ve Uygulama

Siyaset Üstü Adam
10 Mart 2015 Salı 15:37

Proje harika, uygulamasını bekliyoruz.

15 Beğendim
3 Beğenmedim
 
Yanıtla