visitor analyticsvisitor analytics
24 Temmuz 2017 Pazartesi 17:42

MADENE KATMA DEĞER SAĞLAYAN ISBAŞ'A TEŞVİK

MADENE KATMA DEĞER SAĞLAYAN ISBAŞ'A TEŞVİK
04 Ocak 2017 Çarşamba 16:18

MADENE KATMA DEĞER SAĞLAYAN ISBAŞ'A TEŞVİK

ISBAŞ, ürettiği madeni kendi tesisinde işleyip ek katma değer sağlayan işletmelere verilen yüzde 50 devlet hakkı teşviğinden faydalanacak. Yıllık en az 200 bin TL ISBAŞ'ın kasasında kalacak.

Belediye Başkanı Yusuf Ziya Günaydın'ın ISBAŞ'ın başına getirdiği MHP'li Meclis Üyesi Ömer Gürakan, bimsblok üreten şirketi yeniliklerle ve devletin çeşitli avantajları ile tanışıyor. ISBAŞ'ın yıllarca keşfedemediği Maden Kanunu Teşviği, 2017 için uygulanacak. Maden Kanunu'nun 9.maddesi kapsamında üretilen madenleri işleterek ek katma değer sağlayan şirketlere verilen yüzde 50 oranındaki teşvikten artık ISBAŞ'tan faydalanacak.

2017 yılı için en az 200 bin TL para ISBAŞ'ın kasasında kalacak. ISBAŞ Genel Müdürü Ömer Gürakan, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı'na bağlı MİGEM'e yapılan başvurunun olumlu sonuçlandığını söyledi.Maden Kanunu'nun 9.maddesi kapsamında "Ürettiği madeni yurt içinde ve kendi tesisinde işleyip ek katma değer sağlayan işletmelerde üretimde değerlendirilen maden miktarı için devlet hakkının yüzde 50'si alınmaz"hükmü yer aldığını belirten Gürakan, "ISBAŞ'ın ruhsatlı 3 maden sahası için 2016 yılında devlete ödediği devlet hakkı tutarı 400 bin TL idi. 2017 için ne kadar ürün işlersek çıkacak devlet hakkının yüzde 50'sini ödeyeceğiz.2017'den itibaren bu hakkımızdan faydalanacağız. Ayrıca MİGEM ile görüştük. Geriye dönük olarak da teşvik hakkımızdan faydalanacağız, ödediğimiz paranın yarısını iade alacağız" diye bilgi verdi.

Vatandaş
04 Ocak 2017 Çarşamba 21:38

Tebrikler Osman kardeşim.Emeğine sağlık.

2 Beğendim
5 Beğenmedim
 
Yanıtla

bıroavo

yalnız kurt
04 Ocak 2017 Çarşamba 21:29

valla bırabovo bunu bilen yoktu, başkan bilir........

2 Beğendim
5 Beğenmedim
 
Yanıtla

Ispartalı
04 Ocak 2017 Çarşamba 21:14

Vatandaşın dediği gibi bu yeni bir şey değil 2010 yılı ve önceki yıllara migeme verilen raporlara bi zahmet bakılırsa Isbaş bu teşvikten yararlanmıştır.Haa daha sonraki yıllarda yararlanmamışsa???

6 Beğendim
4 Beğenmedim
 
Yanıtla

Vatandas
04 Ocak 2017 Çarşamba 18:33

İyi de bu yeni birşey değil ki iyi kötü maden işiyle uğraşan herkes bunu bilir.

7 Beğendim
3 Beğenmedim
 
Yanıtla