17 Ağustos 2017 Perşembe 07:04

ISPARTA YENİ SANAYİ SİTESİ ŞEHİR DIŞINA TAŞINIYOR

ISPARTA YENİ SANAYİ SİTESİ ŞEHİR DIŞINA TAŞINIYOR
08 Temmuz 2017 Cumartesi 14:08

ISPARTA YENİ SANAYİ SİTESİ ŞEHİR DIŞINA TAŞINIYOR

Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Faruk Özlü, Üretim Reform Paketi kapsamında bazı sanayi sitelerinin şehir dışına taşınması uygulaması çerçevesinde ilk etapta 10 sanayi sitesinin taşınacağını açıkladı. Şehir merkezinde bulunan ve taşınması planlanan sanayi siteleri Isparta, Kastamonu,Düzce, Malatya, Elazığ, Rize, Sivas, Bursa ve Tokat'ta bulunuyor. Aralarında Samsun'un da bulunduğu sanayi sitelerinin taşınması, bakanlık tarafından yapılacak çalıştay sonrasında belli olacak.

TÜRKİYE’DE 858 SANAYİ SİTESİ VAR

Özlü, Bakanlık'ta düzenlediği basın toplantısında,Türkiye'de aktif toplam 858 sanayi sitesi bulunduğunu, bu sitelerde yaklaşık 212 bin 141 iş yeri ve 1 milyon 63 bin çalışan olduğunu söyledi. Bu çalışanların, imalat sanayinde çalışanların yaklaşık yüzde 20'sine karşılık geldiğini ifade eden Özlü, bu anlamda sanayi sitelerinin Türk sanayisinin önemli bölümünü oluşturduğunu dile getirdi. 1

35'İ ŞEHİR İÇİNDE

Özlü, Bakanlığın son bir yıldaki çalışmaları sonucunda,sanayi sitelerindeki sanayicilerin daha geniş iş yerlerinde üretim yapabilmeleri amacıyla bu iş yerlerinin şehrin dışında makul mesafedeki geniş alanlara taşınmasını öngördüklerini söyledi. Özlü, "Bu çalışmanın belli ayakları var. İlk aşamada sanayi sitelerimizin envanterini çıkardık. İkinci aşamada yerleşim yeri alanları içinde kalan sanayi sitelerimizin belirlenmesi çalışmasını yürüttük. Yaklaşık 858 sanayi sitemizin 135'i şehir içinde.Bunların taşınmasının uygun olacağına karar verdik" diye konuştu.

MALİYETLER KREDİLENDİRİLECEK

Taşınması uygun görülen 135 sanayi sitesinden öncelikle taşınması gerekenleri de belirlediklerini dile getiren Özlü, öncelikli tarafların mülk sahipleri olduğunu ifade etti. Bakanlık olarak site yöneticileri, valiler ve diğer yetkililer arasında koordinasyon görevini yürüteceklerini ve finansal destek sağlayacaklarını anlatan Özlü, bu anlamda taşınması öngörülen sanayi sitelerinin altyapı, üst yapı ve arsa edinim maliyetleri dahil olmak üzere bütün maliyetlerini kredilendireceklerini söyledi.

DİĞERLERİ İÇİN ÇALIŞTAY YAPILACAK

Uygulama kapsamındaki 9 ilde bulunan (Isparta, Kastamonu,Düzce, Malatya, Elazığ, Rize, Sivas, Bursa ve Tokat) 10 sanayi sitesinde 6 bin 181 iş yeri, 40 bin çalışan bulunduğunu belirten Özlü, arazi temininin yaklaşık maliyetinin de 280 milyon lira olduğunu kaydetti. Diğer 135 sanayi sitesinin tamamının ne kadar sürede taşınacağının çalıştay da elde edilecek verilerle tespit edileceğini dile getiren Özlü, boşaltılacak alanlara ne olacağının ilgili belediyeler, valilik ve mülkiyet sahiplerinin ortak kararıyla belirleneceğini bildirdi.

 

 

SANAYİMİ HURDALIKMI?

RAMAZAN
09 Temmuz 2017 Pazar 16:34

BAKAN KAFAYA TAKMIŞ YAPILACAK BOMBAŞ BOZANÖNÜ OVASI DERHAL TAŞINMALI 4 MİLYAR TL YE ŞEHİR HASTANESİ GİBİ DEV PROJE YAPILACAK SOLU HURDALIK BATAKLIK TERTEMİZ MODERN SANAYİ YAPILACAK 1 SANİYE DÜŞÜNSEK GEÇ KALMIŞ SAYILIRIZ .KARAYOLLARIDA KALDIRILMALI BU ALANA KESİNLİKLE MONORAY SİSTEMİ KURULMALI BU İŞE DESTEK VERMEYEN ISPARTAYI DÜŞÜNMÜYOR DEMEKTİR ARKADAŞ.BİRAZ SİLKELELİNİN 25 YILDIR AYNI KOLTUKTA OTORAN 3 SİLAHŞÖR.SÖZÜM ONA ODA BAŞKANLARI YETER ARTTIK GENÇLERE BIRAKMAYI ÖĞRENİN O KOLTUĞU....

5 Beğendim
0 Beğenmedim
 
Yanıtla

3232
09 Temmuz 2017 Pazar 08:24

Haberlerde genellikle manşetin altındaki yazıda cevabı verilir. Dikkat ettim, sizin haberle cevabı verilemiyor. Nereye taşınacak mış.?

4 Beğendim
0 Beğenmedim
 
Yanıtla

2017 cagdas dünya

kenan can
09 Temmuz 2017 Pazar 02:35

2017 yilinda cagdas bir dönemde yasar iken sehrin ortasinda dar sokaklar ile donatilmis bir sanayi sitesinin olmasi akil isi degil trafik ve gürültüden baska bir ise yaramayan düzensis estetikten mahrum bir alan derhal bosaltilip yesil alani bol bir sehir mekani olmasi gerek

16 Beğendim
4 Beğenmedim
 
Yanıtla

sit

h yavuz
09 Temmuz 2017 Pazar 00:34

sit alanı olsun, bu sefer farklı olsun...200bin nüfuslu bir yer sanayinin orada olmasının ne zararı var ,gökdelenmi yapılacak.

3 Beğendim
15 Beğenmedim
 
Yanıtla

GÜZEL

BOMBA
08 Temmuz 2017 Cumartesi 23:10

SAYIN BOMBA 32 GÜZEL HABER NEDEN YAYINLANMIYOR

8 Beğendim
2 Beğenmedim
 
Yanıtla

YENİ SANAYİ

ISPARTALI
08 Temmuz 2017 Cumartesi 23:00

ÇOK GEÇ KALINDI HEMEN TAŞINMALI YENİ KONUTLAR YAPILMALI TOPLU KONUTLAR YAPILMALI ACİLEN ...

15 Beğendim
4 Beğenmedim
 
Yanıtla

Kemal Kurt
08 Temmuz 2017 Cumartesi 22:24

Evet bu siteler dışarı taşınmalı.. Ama bu adamlar durduk yere neden borca girsin.. Şahsen dükkanım olsa ben kabul etmem..

9 Beğendim
11 Beğenmedim
 
Yanıtla

Smt
08 Temmuz 2017 Cumartesi 21:40

Zor zaten piyasa duruk bu cinnet herşeyi çözer bence

4 Beğendim
5 Beğenmedim
 
Yanıtla

DOGRUSU

KALKSIN
08 Temmuz 2017 Cumartesi 21:24

SAYIN ESNAF ARKADAŞLAR CUNUR DEYERKAZANDI BURASIDA 69 YILIN SANAYISI ARTIK DAŞINMASI LAZIM ESNAF MADUR OLMADAN YARISINI BOLEN ECZANE NASIL RUHSAT VERILIYOR TAMIRHANE YARIZI KARA YOLARIDA KALKSIN

5 Beğendim
1 Beğenmedim
 
Yanıtla

Para para para
08 Temmuz 2017 Cumartesi 21:02

Dükkan sahipleri hastane geldi diye 20.000 tl dükkanı 40.000 tl oldu kardeşim diyor. Bence dükkanlar taşınsın dükkan sahiplerine 10-15-20 daire verilsin. Yıllık 120.000 tl ile 240.000 tl kira gesinki alın teriyle çalışan esnafın cebinden ellerini çeksinler. Buna rant diyorsanız rant olsun. Yeterki sanayi esnafı bir nefes alın. Saygılar.

2 Beğendim
8 Beğenmedim
 
Yanıtla

Halit
08 Temmuz 2017 Cumartesi 20:02

Dükkan sahiplerine arazileri birleştirip ev yapılması ićin imar izni verilsin.

5 Beğendim
2 Beğenmedim
 
Yanıtla

08 Temmuz 2017 Cumartesi 19:41

avm yapılsın

6 Beğendim
6 Beğenmedim
 
Yanıtla

ademoğlu

adeemmm
08 Temmuz 2017 Cumartesi 15:32

e tabi yeni hastanenin yanında olduğu için birilerine peşkeş çekilmesi lazım dimi ? boşaltsınlar bakalım !!!

24 Beğendim
10 Beğenmedim
 
Yanıtla