visitor analyticsvisitor analytics

ISPARTA'NIN OLUMSUZLUKLARLA ANILMASINI İSTEMİYORUZ

ISPARTA'NIN OLUMSUZLUKLARLA ANILMASINI İSTEMİYORUZ
02 Haziran 2015 Salı 12:00

Süleyman Demirel Üniversitesi Öğrenci Konseyi ev ve apart kiralarının diğer şehirlere oranla Isparta’da çok yüksek olduğunu belirtilen bir açıklama yaptı.

72 binlik öğrenci nüfusunun hiç bir zaman bitmeyeceğinidüşünüyorsanız yanılıyorsunuz denilen açıklamada, “Kendi evlatlarınızın daşehir dışında okuduğunu göz önüne almaya, vicdanınızın sesini dinlemeye davetediyoruz” denildi.

Öğrencilere uygun şartlarda barınma ve ulaşım hizmetleri ilediğer hizmetlerde yardımcı olunmazsa Isparta’nın eskisi kadar tercih edilebilirbir kent olmayacağı belirtilen açıklamada, “Şehrinizde 72 bin üniversiteöğrencisi bulunmaktadır. Bu öğrencilerin her biri ailelerinin ve kendilerininsarf ettiği büyük emekler sonucu üniversiteyi kazanıp, Isparta’ya gelmişlerdir.Bu öğrencilerin Isparta’da öğrenci olan kişilerin çok az bir kısmı krediyurtlar kurumlarında bir kısmı özel yurtlarda büyük bir kısmı ise apart ve özelevlerde kalmaktadır.

Anadolu üniversitelerinin bulunduğu diğer şehirler ilekarşılaştırıldığında ev kiraları apart kiraları ve diğer yurt kiraları çokyüksek durumdadır. Ev ve apart sahipleri bu fiyatları, Özel Öğrenci YurtlarıYönetmeliğinin onüçüncü maddesinde belirtilen fiyat uygulamasına görebelirlemeleri gerekmektedir, kendilerinin belirledikleri fiyatlara göre değil.Ortalama bir ailenin maddi durumu göz önüne alındığında bu derece yüksekfiyatları ödeme konusunda büyük sıkıntılar ortaya çıkarmaktadır

Sizleri Kendi evlatlarınızın da şehir dışında okuduğunu gözönüne almaya, vicdanınızın sesini dinlemeye davet ediyoruz. Çünkü gül kokusuile anılan ve bir bilim şehri olarak kabul gören bu kentin, öğrencilereyaşatılan olumsuzluklarla anılmasını istemiyoruz.

72 binlik öğrenci nüfusunun hiç bir zaman bitmeyeceğinidüşünüyorsanız yanılıyorsunuz. Eğerki Öğrencilere gelecek kapısı olarak değilde gelir kapısı olarak görmeye devam ederseniz. Öğrencilere uygun şartlardabarınma ve ulaşım hizmetleri ile diğer hizmetlerde yardımcı olmaz iseniz, Eminolun Isparta şehri artık eskisi kadar tercih edilebilir bir kent olmayacaktır.Ülkemizde üniversite sayısı her geçen gün artmaktadır ve artık şehrin dahauygun yaşama imkânları sunduğu kentler öğrenciler tarafından tercih edilmeyebaşlanacaktır.

Ayrıca apart ve yurtlarında denetlenebilir bir yapıda birmevzuat düzenlenmesinin yapılmasını ve ahlaki açıdan yaşanan olumsuzluklarınönünün kesilmesini istiyoruz” denildi.

 

sahıp cıkalım

MEHMET BOYACI
21 Haziran 2015 Pazar 11:10

ögerncılerımıze sahıp cıkalım sıralamada sdü üniversitesi güzel hele bundan sonrayeni rektorumuz kadırosu bırlık beraberlıkle cözülür inşallah valimiz belediyemiz şükrü başdeyirmen masaya yatırılır cünkü adıyla yaşayan sdü üniverstesi ulaşimiyla temizligiyle

0 Beğendim
0 Beğenmedim
 
Yanıtla

Ev sahipleri olarak Kaymakkapı meydanında toplanmalı

Hocanın evi
16 Haziran 2015 Salı 16:46

Öğrenciye evimi kiralık olarak verdim. Her ay yalvararak kiramı istiyorum. Kirayı 3 ay geriden getiriyorlar. Doğal gaz parasını ödememişler, 1840 TL borç birikmiş, elektrik, su faturasını da ödememişler. Suları, elektriği kesik evde yaşıyorlar. Evi tamirat ettireceğim, çıkmalarını istiyorum, çıkmıyorlar. Evi kiraya verdiğim kişilerin dışında "ev sorumlusuyuz" diye bir çok kişi karşıma çıkıyor. Sahte isimler veriyorlar. Yok mu bizim hakkımızı savunacak.

1 Beğendim
3 Beğenmedim
 
Yanıtla

yakinda

yorgun
03 Haziran 2015 Çarşamba 15:35

Az sabredin ogrenciler sizinle ayni kaderi paylasan suriyeli ve diger milletlerden pasaportsuz gocmenlerle birlikte Ispartali ev sahiplerini protesto edersiniz. Bahcelievler baglar mahallelerinde eski viraneler 400-500 tl den gidiyo.bu sebeple ispartanin gidisati hayira degil.kimseye bulasmadan okulunuzu bitirip gidin.ispartayi tercih edecek cevrenizdeki insanlara anlatin gelmesinler.zaten her yukselisin bi düsüs süreci olacaktir o da yakindir.

6 Beğendim
6 Beğenmedim
 
Yanıtla

Tavsiye

Mete ŞAH
03 Haziran 2015 Çarşamba 10:16

Öğrencilere tavsiyem apartlarda kalmayın, KYK da yer bulamadınız ise, kiralık evlerde 3-4 arkadaş kalın, şehir merkezine ne kadar uzak yerden bulursanız, o kadar ucuz olur, yemeğinizi kendiniz pişirin, çayınızı kendiniz demleyin. Alışverişinizi büyük marketlerden yapın, bakkaldan ekmek alın sadece, sebze ve meyvenizi mahalle pazarlarından alın. Öğrenci tasarruflu olur.

10 Beğendim
1 Beğenmedim
 
Yanıtla

akdeniz

akdeniz
03 Haziran 2015 Çarşamba 01:17

2000-2009 yılları arasında antalya da yaşadım. Akdeniz ünv. de okudum ve mezun olduktan sonra 2 yıl daha antalya da kaldım. Sene 2007. Verdiğim kira parası 450 TL. Simdi ayni ev tahminin en az 1000 TL. Yani ben şimdiki parayla 400 TL etmeyecek eve 1000 TL verdim. Sene 2009. 4 TL ye cay içtim. Zaten 2,5 tan aşağı cay yoktu. Lüks bir hayat yasamamama rağmen varını yoğunu antalya ya bıraktım. Isparta diğer illere gore biraz daha cazip. Isparta da 3000 TL ye de gecinirsin 800 TL ye de. Tercih senin.

4 Beğendim
3 Beğenmedim
 
Yanıtla

akdeniz

akdeniz
03 Haziran 2015 Çarşamba 01:17

2000-2009 yılları arasında antalya da yaşadım. Akdeniz ünv. de okudum ve mezun olduktan sonra 2 yıl daha antalya da kaldım. Sene 2007. Verdiğim kira parası 450 TL. Simdi ayni ev tahminin en az 1000 TL. Yani ben şimdiki parayla 400 TL etmeyecek eve 1000 TL verdim. Sene 2009. 4 TL ye cay içtim. Zaten 2,5 tan aşağı cay yoktu. Lüks bir hayat yasamamama rağmen varını yoğunu antalya ya bıraktım. Isparta diğer illere gore biraz daha cazip. Isparta da 3000 TL ye de gecinirsin 800 TL ye de. Tercih senin.

2 Beğendim
3 Beğenmedim
 
Yanıtla

Hayırdır

Wd40
03 Haziran 2015 Çarşamba 00:34

Okul kapanırken, dönem bitiyorken bu kadar baskı neyin nesi acaba? 2. Üniversiteyle alakalı olabilir mii acaba? Hiç bir şeye bulaşmayan tipik SDÜ öğrencisinin yapacağı işler değil bunlar. Sahne önündeki öğrencilerin kimlere yakın olduğunu nerelerden burs aldığını ve hangi partiyle yakın ilişki içinde olduğunu da bi sorgulamak lazım.

2 Beğendim
2 Beğenmedim
 
Yanıtla

bal gibi muhtaçsınız işte

ismilazım değil 2
02 Haziran 2015 Salı 21:01

Sonra boş bulduğunuz her alana diktiniz apartları.Gelsin paralar.Birde utanmadan velinimetiniz öğrencilere kendi memleketlerinde okusalardı!öyle mi.Madem öyle ne diye bizim memleketlerimizi işgal etti evlatlarınız.Anamız babamız sizin evlatlarınızı okutmak zorunda mı?Sizin yaşadığınız şehir Isparta.Ne halt yemeğe İstanbul,Ankara,İzmir,Eskişehir'e gönderiyorsun çocuğunu.Kalsaydı memleketi Isparta'da.O zaman herkes memnun olurdu...

5 Beğendim
5 Beğenmedim
 
Yanıtla

Bal gibi muhtaçsınız öğrenciye

ismi lazım değil
02 Haziran 2015 Salı 20:55

Sonra baktınız para tatlı geldi.Dediniz ki tüm boş arsaları apartla dolduralım.K*ç kadar yeri ev diye kiraladnız, kelle başı 550. Ev fiyatları durur mu?Dayandı fiyatlar 1200tlye.Aç karnınızı ana-babalarımız doyurmak zorunda değil.bal gibi muhtaç olduğunuz, beğenmiyorlarsa kendi şehirlerinde okusun dediğiniz öğrencinin sırtından ne diye o çocuğun memlektini işgal eden çocuklarınızın ihtiyaçlarını karşılıyorsunuz ozaman?Onlar şehirlerimize yerleşmeselerdi belki de biz kendi memleketimizde okurduk.

4 Beğendim
2 Beğenmedim
 
Yanıtla

Bal gibi muhtaçsınız öğrenciye

ismi lazım değil
02 Haziran 2015 Salı 20:48

15 yıldır Isparta'da ömür tüketiyorum. Bir sürü öğrencim ve arkadaşım oldu.Her ikamet eden aynı şeylerden şikayetçi.2000 ve daha önceki dönemlerde öğrenciye ev vermediniz.Sonra ailelere uygulayamadığınız ne kadar sıkıntı varsa hepsini öğrencilere uyguladınız. Suyu üstüne al! Elektriği üstüne al!Eve kız arkadaş gelemez erkek arkadaş gelemez.Biz **** işletiyoruz ya.Sonra baktınız öğrenci b*k gibi para kazandırıyor. 50 yıllık evlerinizi oda oda kiraladınız apart diye.Kelle başı 500 tlye verdiniz

3 Beğendim
2 Beğenmedim
 
Yanıtla

Sonuna Kadar Katiliyorum

Mustafa Yildirim
02 Haziran 2015 Salı 18:22

Bende üniversite hayatımı ispartada geçirdim.Yazıya sonuna kadar katılıyor ve tercih edecek tüm yakinlarima bu konudan dolayı başka yerleri tercih etmelerini söylüyorum.Hatta ispartada ev ararken bir ev sahibi ile aramızda gecen diyalog su şekilde.Ev sahibi yeni üniversite kazanmış çocuğunu otogara yolcu etmeye gitmiş geldiğinde ev için konuşmak istedik ama kendisi öğrenciye ev vermeyeceğini dile getirdi.Hem fahiş fiyata ev kiraliyorlar hemde öğrenciyi begenmiyorlar.

6 Beğendim
4 Beğenmedim
 
Yanıtla

Ev sahipleri olarak Kaymakkapıda toplanmalı

Hocanın evi
02 Haziran 2015 Salı 18:20

Öğrenciye evimi kiralık olarak verdim. Her ay yalvararak kiramı istiyorum. Kirayı 3 ay geriden getiriyorlar. Doğal gaz parasını ödememişler, 1840 TL borç birikmiş, elektrik, su faturasını da ödememişler. Suları, elektriği kesik evde yaşıyorlar. Evi tamirat ettireceğim, çıkmalarını istiyorum, çıkmıyorlar. Bir anda bir çok kişiyi muhatap olarak karşımda görüyorum. Evi kiraya verdiğim kişilerin dışında evden sorumluyuz diye bir çok kişi müdahil oluyor. Yok mu bizim hakkımızı savunacak.

13 Beğendim
8 Beğenmedim
 
Yanıtla

ucuz

abartmayın
02 Haziran 2015 Salı 17:36

ısparta diğer şehirlere göre ucuz,,,,vede yaşanabilir şehirler içinde ilk 5 te heryerden üniversiteye direkt otobüs var artık kimse kusura bakmasın eğlenceye az vakit ayıracaz,,fazla lüxten kaçacaz benim arkadaşım iki kişi 400 veriyo eşyalı eeeee

10 Beğendim
8 Beğenmedim
 
Yanıtla

Kendi şehrimize mi bakalım?

Mustafa Akıner
02 Haziran 2015 Salı 16:44

Sn. Emirhan bey... Kendi şehrinize bakın diyorsunuz... Ben size 3 ilin ****izini yapayım isterseniz... Denizli'ye gidelim... Denizli'de 3+1 evlerin fiyatları 500 tl yakıt dahil 700 lirayı geçmiyor... Kütahya'ya gidelim... 3+1 evlerin fiyatı 450 lira ve yakıt dahil 650 lirayı yine geçmiyor... Afyon'a gidelim.. 3+1 evler 600 lira ve yakıt dahil 800 lirayı geçmiyor... Isparta'ya dönüp bakalım... 3+1 eve 6 öğrenci sıkıştırılıyor ve istenen para kişi başı en az 400 tl.. 4x6=2400 lira hak mıdır sizce?

9 Beğendim
3 Beğenmedim
 
Yanıtla

BİRAZ ADİL OLUN

ERÇELİK
02 Haziran 2015 Salı 16:04

Fatih mahallesi ana cadde de üniversiteye direk otobüs durağına iki dakika uzaklıkta çatı katında tam eşyalı 350 liraya 2 kız öğrencimiz kalıyor bahçelievlerde aynı şartlarda eşyasız 2 kız öğrenci 1200 liraya kalıyor acaba neden

4 Beğendim
2 Beğenmedim
 
Yanıtla

ucuz kira

ahmet
02 Haziran 2015 Salı 15:59

sanki hayat çok ucuz da bir tek apartlar pahalı. bu öğrencilerin inanın bir ayda kafelerde harcadıkları para verdikleri kira parasından fazla değilse ben hiçbir şey bilmiyorum

7 Beğendim
7 Beğenmedim
 
Yanıtla

Hadi oradan 2

Ispartalı öğrenci
02 Haziran 2015 Salı 15:57

Anca laf, belediye otobüsü şöförüne soruyoruz ne zaman otobüs kalka diye. Adam dolunca kalkacak diyor, bunlar da konseymiş, szi kisiniz kim??? Adam mısınız??? Öğreniye ne kazandırdınız????? otobüs duraklarında ne için dikildiği belli olmayan korkuluklar var, önceden yoktu rahat rahat otobüsten iniyoduk, şimdi engel oluyor inmemize. Akşam üniversiteye otobüs gelmiyor, iki saatte bir geliyor, gündüz de kalkmıyor boş diye. Utanın utanın. yalancılar....

3 Beğendim
4 Beğenmedim
 
Yanıtla

Hadi oradan

Öğrenci
02 Haziran 2015 Salı 15:55

Daha yemekhanede yağlı tabldotlarda yemek yiyoruz, milletin eellediği ekmekleri bize ediriyorlar, ortalıkpislik içinde, kütüphanede çay bardağı sesindne geçilmiyor, her yer gürültü, öğrenci konseyi denen akpliler de anca böyle konuşurlar. Öğrenciini arasında hiç derdiniz var mı yok mu diye soran yok. o kadar dilekçe yazıyoruz gelip konuşan yok anca yemek yemek. Kim rektör olursa konuşmak. Bunlarına aklına öğrenci konseyinde oldukları öğrenciler protesto yatıktan sonra mı geliyor?

4 Beğendim
1 Beğenmedim
 
Yanıtla