visitor analyticsvisitor analytics

ISPARTA'DA KONUT SATIŞI DÜŞTÜ!

ISPARTA'DA KONUT SATIŞI DÜŞTÜ!
25 Mayıs 2017 Perşembe 11:10

ISPARTA'DA KONUT SATIŞI DÜŞTÜ!

Türkiye İstatistik Kurumu’nun 2017 Nisan ayı Konut İstatistiklerine göre Isparta’da 2016 Nisan ayında 419 konut satılırken, 2017 Nisan ayında %7,6 oranında azalarak 387 konut satıldı. Bu 387 konutun 126’sı ipotekli satılırken, bu sayı geçen yılın aynı ayında 95’di. Batı Akdeniz’in diğer illerine bakıldığında ise yine konut satışında ciddi azalma olduğu görülüyor.

2017 Yılı Nisan Ayı Konut Satış İstatistikleri Antalya,Isparta ve Burdur İli sonuçlarını TÜİK Antalya Bölge Müdürü Abdi Öncel açıkladı. Öncel, “Ülkemizde yabancılara yapılan konut satışları bir önceki yılın aynı ayına göre %2,7 artarak 1 624 oldu. Yabancılara yapılan konut satışlarında, Nisan 2017’de ilk sırayı 571 konut satışı ile İstanbul aldı.İstanbul ilini sırasıyla 385 konut satışı ile Antalya, 109 konut satışı ile Bursa, 97 konut satışı ile Trabzon, 69 konut satışı ile Yalova ve 65 konut satışı ile Ankara izledi” dedi.

Öncel, Batı Akdeniz illeri için şu bilgileri paylaştı:

ISPARTA’DA KONUT SATIŞINDA YÜZDE 7,6 AZALMA YAŞANDI

“Isparta’da 2016 Nisan ayında 419 konut satılırken 2017 Nisan ayında %7,6 oranında azalarak 387 konut satıldı.

ANTALYA’DA BİR AYDA 4 BİN 818 KONUT SATILDI

Antalya’da 2016 Nisan ayında 6 bin 152 konut satılırken 2017 Nisan ayında %21,7 oranında azalarak 4 bin 818 konut satıldı. Konut satışlarında 2017 Nisan ayında, Antalya 4 818 konut satışı ile İstanbul,Ankara, İzmir ve Bursa’dan sonra en yüksek paya sahip iller arasında 5. sırada yer aldı.

BURDUR’DAKİ AZALMA YÜZDE 21,3

Burdur’da 2016 Nisan ayında 328 konut satılırken 2017 Nisan ayında %21,3 oranında azalarak 258 konut satıldı.”

1 AYDA 149 KONUT DAHA AZ SATILDI

Öte yandan Isparta’da Isparta’da 2016 Mart ayında 344 konut satılırken 2017 Mart ayında %55,8 oranında artarak 536 konut satılmıştı. Konut satışında Mart ile Nisan ayı karşılaştırmasına bakıldığında bir aylık geçen sürede Nisan ayında Mart ayına göre 149 konut daha az satıldı.

Çalışan emekçi.

Gerçekci
27 Mayıs 2017 Cumartesi 19:15

Isparta çalışan Maaşlı kesim Çalışan Maaşı artmadı Alaçağı ev için Banka kredisi Almakta zorlanıyor Maaşlar %3 artarsa Piyasa %100 Artarsa evde alamazsın arabada Piyasayı canlandırmak için Memura emekliye Askeri üçretlinin Maaşına zam yapmak gerekir. Bu piyasa %3 Zamla canlanmaz Yapılacak ilk iş memura emekliye işciye %100 zam yapılmasıdır Askeri ücretlinin geçinebilmesi için 3000 tl çok değildir.

2 Beğendim
0 Beğenmedim
 
Yanıtla

Eski Isparta

Denizli Hakan
26 Mayıs 2017 Cuma 15:07

Kusura bakmayın da bence Isparta çok şımardı ben 1991 yılında buraya ilk geldiğimde öğrencilere kiralık ev bile verilmiyordu şimdi ise özellikle öğrenci aranıyor çünkü daha pahalıya vermek için mesela Antalya ve İzmir de konut fiyatları buraya göre çok daha ucuz buranın toprağında altın yok tamam bazı yönlerden yaşanılacak şehir kabul ediyorum ama örneğin sanayi olarak sıfır bir yer bana göre çok fazla pompalanıp konut fiyatları yükseltiliyor.

5 Beğendim
1 Beğenmedim
 
Yanıtla

Cesars
26 Mayıs 2017 Cuma 07:48

Deve yüküyle para kaldırıyorlar. Ankaradan pahalı ıspartada evler metre kare 2500 -3000 uçuk rakamlar. Bence kimse qlmaz zaten okadar param olsa arsa alır kendim yaparım. Oda olmadı ankaradan konyadan izmirden alırım

7 Beğendim
2 Beğenmedim
 
Yanıtla

Tüketici
25 Mayıs 2017 Perşembe 21:13

200 liralık evi demire zam geldi deyip 3ooe satmaya kalkıp kaziklayamayinca satış düştü deniliyor. Beter olun dersem ayıp olur. Ama bu habere çok sevindim.

12 Beğendim
0 Beğenmedim
 
Yanıtla

maliyet aynı

Serdar
25 Mayıs 2017 Perşembe 20:08

Ne düzgün bi mimari var nede anlattıkları gibi ultra lüx ama istedikleri fiyat maşallah ,neymiş arsa payı ve maliyet ,millet artık yemiyo ,almayın ıspartanın en uzak yeri 20 Dk yok sağında solunda önünde arkasında şu var bu var e bu fiyata bedava ihtiyacın yoksa alma

25 Beğendim
2 Beğenmedim
 
Yanıtla

UZMAN

TURGAY
25 Mayıs 2017 Perşembe 19:53

Çevre şehircilik birim fiyatlarına baktığımızda 100 m2 evin maliyeti taş çatlasın 70 bin lira.Burada kilit nokta arsa sahibi. Yüzde elli pay istiyor. Maliyeti katlıyor. Bi o kadar da müteahit kendi karını koydumu. Fiyatlar 300-500 oluyor. daire satışı olduktan sonra bu düzen bozulmaz. 1500 TL maaş alıp ev geçindiren birinin daire alması imkansız. Karı-koca çalışsa bile imkansız.

12 Beğendim
3 Beğenmedim
 
Yanıtla

Kiracıyız bu dünyada
25 Mayıs 2017 Perşembe 18:15

BETER OLSUNLAR.Arkadaş 100m2 bir eve adam kalkıyo 200bin₺ diyor ne satıyosunuz..Kira desen zaten yüksek.Satamasınlar,aç kalsınlar.İnsan bunlar kadar aç gözlü olurmu ya?Maliyetiniz ne kadar da çuvalla para istiyosunuz...

20 Beğendim
7 Beğenmedim
 
Yanıtla

zaten çok yüksekti

hadi hayırlısı
25 Mayıs 2017 Perşembe 17:08

hadi bakalım. inşallah olması gerektiği gibi 150-200 bine düşer evler de o zaman alırız bakalım.

16 Beğendim
13 Beğenmedim
 
Yanıtla

vatadas

vatandasş
25 Mayıs 2017 Perşembe 16:55

askeri üçretyli nasıl 300 milyar ev alsın bu nasıl vicdandır sayın ec yapan irmalar

8 Beğendim
7 Beğenmedim
 
Yanıtla

:)

ıspartalı
25 Mayıs 2017 Perşembe 16:43

beter olun :) uçuk fiyatlı evleriniz ellerinizde patlasın da görelim inşAllah

13 Beğendim
1 Beğenmedim
 
Yanıtla

çok

yazık
25 Mayıs 2017 Perşembe 16:39

arsa sahiplerinin o kadar gözü aç ki !!! müteahhitten yaptığı inşaatın yarısını istiyor. müteahhit de yüzde yüz zam yapmak zorunda kalıyor. arsa sahiplerinin hırsı müteahhitlerin hırsı yüzünden millet kirada sürünüyor. keza kiralarda yüksek, ahır gibi evlere 700 lira para istiyorlar. yazıklar olsun hepinize...

16 Beğendim
0 Beğenmedim
 
Yanıtla

uyan

mert
25 Mayıs 2017 Perşembe 16:10

387 konut satılmış daha ne olacaktı bu fiyatlara paris oldu memleket ağzını açan 300 binden açıyo yazık...

15 Beğendim
1 Beğenmedim
 
Yanıtla

BEKLENEN SONUÇ

Hasan Ali
25 Mayıs 2017 Perşembe 13:38

Fiyatlarda azalma olmazsa bu düşüş sürer. Ispartanın en ücra yerlerinde satılan daire fiyatına, Antalyada deniz gören dublex daire alınıyor. Bu kadar aç gözlü olmanın ne alemi var. Bu artışta arsa sahiplerinin payı da büyük.

21 Beğendim
4 Beğenmedim
 
Yanıtla

Şikayetçi
25 Mayıs 2017 Perşembe 13:36

Kimse almazda daha çok düşer inşallah.Isparta gibib bir yerde 500.000 e ev mi olur yahu

16 Beğendim
8 Beğenmedim
 
Yanıtla

Şikayetçi
25 Mayıs 2017 Perşembe 13:35

Kimse almazda İnşallah daha çok düşer.Isparta gibi bir yerde 500.000 e ev mi olur ya!!!

11 Beğendim
8 Beğenmedim
 
Yanıtla

Kiracı
25 Mayıs 2017 Perşembe 11:59

O kadar uçuk fiyatlara rağmen yine çok Satılmış

38 Beğendim
10 Beğenmedim
 
Yanıtla

çok sevindim

doktor
25 Mayıs 2017 Perşembe 11:14

o kadar artmıştıki Ispartada ev fiyatları müteahhitlerin yanına varılmıyordu pek sevindim.

42 Beğendim
1 Beğenmedim
 
Yanıtla