visitor analyticsvisitor analytics

ISPARTA'DA KÖMÜR İHALELERİ....

ISPARTA'DA KÖMÜR İHALELERİ....
26 Temmuz 2016 Salı 19:01

ISPARTA'DA KÖMÜR İHALELERİ....

Isparta'nın Yalvaç ilçesinde Cumhuriyet Başsavcılığınca yürütülen soruşturmada, ilçede Fetullahçı Terör Örgütü'ne (FETÖ) yakınlığı ile bilinen bir firmanın 37 okulda 2010'den bu yana gerçekleştirilen kömür alım ihalelerini usulsüz şekilde aldığı belirlendi.

Yalvaç Cumhuriyet Başsavcısı İsmail Çelik, Yalvaç Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı 37 okuldaki kömür alımlarının ihale şartlarına uygun olmadığı yönündeki şikayetler üzerine çalışma başlattı. Soruşturma kapsamında,2010 yılından itibaren kömür ihalelerinin tamamını kazanan Murat ve Adnan Gemici'nin ortak olduğu Gemici İnşaat ve Nakliyat ile Muallim Galip Eğitim Bilişim Yayıncılık Gıda Sanayi ve Ticaret AŞ'nin FETÖ'ye finansal destek sağladığı tespit edildi.

Maliyedeki bir müfettişin geçen ay tamamlandığı 300 sayfalık bilirkişi raporunun da yer aldığı savcılık soruşturmasında, bilirkişi raporuna göre son 6 yıldır yapılan ihalelerin, Kamu İhale Mevzuatı'na aykırı olarak pazarlık usulü ile yapıldığı, ihale komisyonunun ilan tarihinden önce belirlendiği, yaklaşık maliyet hesaplamasının mevzuata uygun olmadığı, ihalede verilmesi gereken belgelerden bazılarının uygun olmadığı ve bulunmadığı, ihale sonucunun bildirilmediği ve teminat mektuplarının usule uygun olmadığının belirlendiği bilgisine ver verildi.

Soruşturma dosyasında ayrıca, tüm ihalelerinin yaz ayları yerine kış aylarında yapıldığı, bu şekilde alım devlete olan maliyetinin artırıldığı, alınan kömürün İhale Kanunu'nda belirtilen "olağanüstü şartlar" altında yapılarak devletin zarara uğratıldığı ifade edildi.

Soruşturmada, dönemin Yalvaç Kaymakamı Ahmet Altıntaş, ihale komisyonunda görevli memurlar Ahmet Kılıç, Mustafa Erdemir, Ayşe Özalp, Servet Yürekli ve Orhan Aksoy hakkında idari soruşturma açmasına rağmen durumu adli makamlara bildirmediği gerekçesiyle "görevi kötüye kullandığı" ve"suçu bildirmediği" gerekçesiyle "şüpheli" olarak gösterildi.

Dosyada, Yalvaç Kaymakamı Ahmet Süheyl Üçer'in de 2015 yılında Kamu İhale Kanunu'na aykırı olarak gerçekleştirilen ihalede "ihale yetkilisi" olarak imzasının bulunduğu, kendisinden önceki döneme ait söz konusu durumu adli makamlara bildirmediği, bu nedenle de "görevi kötüye kullanma" ve "suçu bildirmeme" suçlarını işlendiği belirtildi.

Soruşturma dosyasında, 2015'de gerçekleştirilen ihalede, söz konusu firmanın okullara verdiği ve 37 okuldan alınan toplam 1 ton 200 kilogram kömür örneğinin Selçuk Üniversitesinde analizlerinin yapıldığı, kömürlerin çoğunun ihale teknik şartnamesinde belirtilen 6 bin 500 kalorinin altında olduğu bilgisi de yer aldı.

 

HER ANLAMDA TOPTAN TEMIZLIK SART!

vatandas
27 Temmuz 2016 Çarşamba 11:30

MILLETE DOGALGAZI MECBUR ETMEDEN ÖNCE, DEVLET VEYA ÖZEL KURUMLAR (OKUL , HASTANE, YURTLAR; LOJMANLAR VB) LERI DOGALGAZA GECMESI GEREKMIYORMU! FABRIKA BACASI GIBI KIRLETIYOR TOPLU YASAM ALANLARININ BACALARI! BÖYLECE KÖMÜR GEREGIDE KALMAZ IHALESIDE!

4 Beğendim
0 Beğenmedim
 
Yanıtla

ne alaka

çamur at izi kalsın
27 Temmuz 2016 Çarşamba 11:28

Ülkemizin geçirmiş olduğu zor süreçte(günlerde) alakası olmayan durumları bile FETÖ gurubuna dahil etmek kimsenin hatti değildir. nereden bu bağlantı kurulduda kaynak aktarımı yapılıyor denilmekte, kamu kurumları satın alma bölümünde çalışan arkadaşlar yaptıkları ihalede en düşük fiyat teklifini yapan şirketlere vermek zorundadır bu ihalelerin olmazsa olmaz şartıdır çalışan memurların bu fetöcudur bu falandır deme hakkı yoktur.

2 Beğendim
1 Beğenmedim
 
Yanıtla

Temcit Pilavı

Çamur atma
27 Temmuz 2016 Çarşamba 10:36

Böylesi bir süreçte bu yapıyla alakası olmayan memurları da pakete dahil etme çabasını kınıyorum.1-)Yalvaçta 2014 te İlçe Milli Eğitim Müdürü değişti.2-)2010 yılından bu yana kömür ihaleleri aynı firmaya veridi denilmiş.Kesinlikle böyle bir durum söz konusu değil.Kim en düşük fiyatı bastıysa ihaleyi onun aldığını tespit edemeyen müfettişte bu haberi servis edenlerde Fetö ile uzaktan yakından alakası olmayan memurların zan altında bırakılması ve yalan yanlış haber yapmanızıda kınıyorum.

5 Beğendim
0 Beğenmedim
 
Yanıtla