visitor analyticsvisitor analytics

ISPARTA’YI BEKLEYEN BÜYÜK TEHLİKE

ISPARTA’YI BEKLEYEN BÜYÜK TEHLİKE
19 Aralık 2016 Pazartesi 15:27

ISPARTA’YI BEKLEYEN BÜYÜK TEHLİKE

ÇIKIŞ YOLU: YATIRIM VE İHRACAT:

Isparta’nın Düşük Seviye Gelir Grubu tehlikesinden kurtulması için Özel Teşvik ve İhracatı destekleyen ekonomi politikalarına ihtiyaç var. Isparta’yı bekleyen büyük tehlike:

ORTA GELİR TUZAĞI VE KORKULAN UÇURUMA ADIM ADIM DÜŞÜYORUZ:

Isparta, ''Orta Gelir Tuzağı''nın pençesinden kurtulamıyor.Kişi Başına Düşen Gayrisafi Millî Hâsıla (GSMH) 10 Bin Dolar bandına takılıp kalma tehlikesi var. Dünya’nın en büyük kentleri dahi bu riske karşı özel teşvik veriyor, üretimi; istihdamı destekliyor. UÇURUMUN KIYISI Ekonomi ve Dış Politika Araştırmalar Merkezi ve TÜRKONFED’in bilimsel raporu, Isparta,Antalya, Burdur, Afyon ve Denizli’nin Orta Gelir Tuzağı Riski taşıdığını ortaya çıkardı. Isparta Orta Gelir Tuzağı’na düştüğü an Orta Anadolu’yu Güney’e bağlayan Stratejik Kent özelliğini kaybeder.

Sadece ''İLERİ KASABA'' olarak kalır.

İHRACAT ŞART

Bilim yol gösteriyor: » Üretim artırılmalı ve istihdam yapılmalı. »Yükte hafif, pahada ağır; katma değeri yüksek imalat çağı başlamalı. » Orta Gelir Tuzağı’ndan kurtulmak için daha çok ihracat gerçekleştirilmeli. » Kümelenme yoluna gidilmeli. Orta Gelir Tuzağı’na karşı tedbir amaçlı Özel Teşvik Uygulamaları hayata geçirilmeli. AR- GE’ye önem verilmeli.

Hk
21 Aralık 2016 Çarşamba 10:39

İhracat neki Ispartalı esnaf ve ev sahipleri öğrenci ve askeri soymaktan başka birşey bilmezler. Ev kiraları ve ev fiyatları almış başını gitmiş. Bunun adı soygunculuk ve aç gözlülük. Bu yedikleri haram paralar elbet birgün çıkar.

1 Beğendim
3 Beğenmedim
 
Yanıtla

öğrenci
21 Aralık 2016 Çarşamba 08:05

Esnaf o kadar tembelki sabah erken saatte açik yer bulamazsin çarşi bile saat onda açiliyor naber.Antalyada yedi dedin mi her yer açilir ekmegini alir kahvaltini yapar okula gidersin.Bana açik bir yer gösterin erken saattede göreyim.

1 Beğendim
3 Beğenmedim
 
Yanıtla

TEBRİKLER.

Onur
20 Aralık 2016 Salı 18:14

Haberi hazırlayan arkadaşa teşekkür ediyorum. Ispartamız ve ülkemiz için ek iş sahaları oluşturup. İl ve ülke ekonomisine katkı sağlamalıyız. Bunun için Süleyman Demirel Üniversitesindeki Hocalarımıza çok iş düşüyor. Isparta'da üretilebilecek, geliştirilebilecek her türlü ürün için proje geliştirmeleri ve özel sektör, kamu desteği ile Ülke içi ve dışına pazarlayacak konuma gelmemiz gerek. Profesörlerimiz odalarına kapanmasın lütfen. Her hoca kendi branşındaki iş yerlerini gezsin bir fikir versin

2 Beğendim
4 Beğenmedim
 
Yanıtla

gerçeği

Türkiye
20 Aralık 2016 Salı 14:58

Yatırım yapmak her zaman risktir. Ispartalılar bir zamanlar Diriteks diye bir firmaya ortak oldular.Herkes elindekini verdi. Firma battaniye üretti. Çinle rekabet edemedi. Şimdi tv.de gördüm, halı üretiyormuş. Ortaklarına kar payı dağıtmıyorlar. İnşallah başarılı olurlar. Ancak, ihracat yapamayınca, üretimin bir manası yok. İnsanlar o parayla, Çünür ovasında bir tarla alsalardı, şimdi üçer beşer daireleri olurdu.

1 Beğendim
3 Beğenmedim
 
Yanıtla

Gülkent
20 Aralık 2016 Salı 14:14

Ispartalıyım ama utanıyorum esnaf ev sahipleri hele hele ev sahipleri tam bir soyguncu olmuş bu nedir ya görv nedeni izmirde idim buraya dönmeye korkuyorum artık trafik kalabalık pahalılık almış başını gitmiş kapatmanın eti ne budu ne önceden çok daha güzel ve yaşanılası sakin bir yer idi ev antalyadan alacağın bir evi ısparta da 3 misli fiyat biçilmiş yuh aç gözlü olmuşsun ısparta

5 Beğendim
4 Beğenmedim
 
Yanıtla

yatırım

bir bilen
20 Aralık 2016 Salı 13:53

ıspartalı parasını harcayamaz.yatırım üretim ihracat onlar için hayal.yurt apart ve asker üçlüsünden başka birşey bilmez.

5 Beğendim
4 Beğenmedim
 
Yanıtla

Hayatta hiçbir şeyden memnun olmayan bir gençlik geliyor.Gözünüz Aydın

DEMOKRAT
20 Aralık 2016 Salı 10:49

ıspartaya atıp savuranları merak ediyorum daha önce nerde yaşadılar.200 bin nufüslü küçük bir şehir burası. Türkiyede ortalama şehir değerlerine sahip bir yer.Ya coğrafya bilginiz yok Ispartayı İstanbul gibi hayal ettiniz hayal kırıklığına uğradınız. Yada hayata dair hiçbir fikriniz yok. Oturup çalışaydın da Ankara İzmir İstanbulu kazanaydın derler adama.

1 Beğendim
4 Beğenmedim
 
Yanıtla

Agzina sağlık serdar
19 Aralık 2016 Pazartesi 20:36

Kisaca ozetlemis

4 Beğendim
3 Beğenmedim
 
Yanıtla

Apart yapalım

serdar
19 Aralık 2016 Pazartesi 18:58

Üretim artırılmalı,imalat artırılmalı ve ihraç edilmeli de nasıl olacak Isparta'ma ters bunlar alışmışız bedava paraya niye yorucu işler yapalım sanayi de bir elin parmakları kadar imal yapan var gerisi al sat ,çiftçi ürettiğini satamıyor nedeni belli teşvik versen ne olur geriye nasıl ödenecek garanti alım yok ,Öğrenci,memur yolmaya devam

16 Beğendim
4 Beğenmedim
 
Yanıtla

Isparta liya
19 Aralık 2016 Pazartesi 18:33

Begenmiyoruz havasi soguk insani soguk disardan gelen herkes sizin bu dusuncelerinizden dolayi gorev suresi dolsun okul suresi dolsun diye bakiyor iki yilimiz kaldi insallah gidicez buz gibi oturup bakisin birbirinize daha cok beklersiniz isparta buyuyecek diye

12 Beğendim
11 Beğenmedim
 
Yanıtla

Civan
19 Aralık 2016 Pazartesi 18:24

Ogrenci gelsin sizin kucaniza otursun. Bi liralik cay 2 lira.. Fabrika yok anca ikici uni acalim dersiniz katma deger yok koca köy. Terketmeye az kaldi bu köyden kurtulcam sizin olsun kasaba. Anca apart yapinda ogrencileri tirtiklayin siz sizi gidiler sizi. Var mi donen çark. Yok donen cark sanayi carki degil baska cark.

12 Beğendim
11 Beğenmedim
 
Yanıtla

apart şikayetçileri

ıspartalı
19 Aralık 2016 Pazartesi 18:04

beğenen efendi gibi oturur ,beğenmeyen deolur gider .o kadar.

26 Beğendim
16 Beğenmedim
 
Yanıtla