visitor analyticsvisitor analytics
07 Aralık 2016 Çarşamba 19:21

İLÇE KARIŞTI!

İLÇE KARIŞTI!
13 Kasım 2014 Perşembe 18:38

İLÇE KARIŞTI!

10 Kasım’da Atatürk adına mevlit okutmak isteyen Isparta Uluborlu Selahattin Karasoy Meslek Yüksek Okulu öğrencilerinin Uluborlu İlçe Müftüsü Yusuf Acar tarafından engellendiği iddiası ilçeyi karıştırdı.

ZİHNİYETE BAK!

Isparta Süleyman Demirel Üniversitesi (SDÜ) Uluborlu Selahattin Karasoy Meslek Yüksek Okulu öğrencilerinin 10 Kasım anma etkinlikleri kapsamında Atatürk adına mevlit okutmak istemesi ilçede krize neden oldu. Mevlit taleplerinin Uluborlu İlçe Müftülüğü tarafından, “Dinimizde,geleneklerimizde böyle bir şey yok” diyerek geri çevrildiğini öne süren öğrenciler, Uluborlu Kaymakamlığı’na giderek şikâyette bulundu.

İMAM MÜFTÜYE YOLLADI

İlçede büyük tartışma yaratan olay 10 Kasım tarihinde yaşandı. Yüksekokul Öğrenci Konseyi Başkanı Tunahan Çelik ve yönetimi Uluborlu Zincirli Camisi imamına giderek Atatürk adına mevlit okutmak istediklerini söyledi. İmam bu isteğin ilçe müftülüğünce karşılanabileceğini belirtti. Bunun üzerine Uluborlu İlçe Müftüsü Yusuf Acar’ın makamına giden öğrenciler izin talebinde bulundu.

DİYANETE MAİL ATIN

Taleplerinin Acar tarafından makul karşılanmadığını belirten Öğrenci Konseyi Başkanı Çelik, “Samimi olarak ortaya koyduğumuz talep,‘Dinimizde, geleneklerimizde böyle bir şey yok” diyerek geri çevrildi. Bizısrar edince müftü, ‘Diyanete mail atın’ cevabını verdi. Bunun üzerine bizde Kaymakamlığa giderek yaşananları anlattık. Yazı işleri müdürü kaymakamı arayarak mevlit için izin yazısı hazırladı” dedi.

KAYMAKAM İZİN VERDİ

İzin sonrası Müftü Acar’ı arayıp mevlide davet ettiklerini fakat olumlu yanıt alamadıklarını belirten öğrenciler, “Bizim provokatif bir amacımız yoktu. Ancak Atatürk adına mevlit okutulmasına izin vermeyen bir zihniyetle karşı karşıya kalmak bizi kırdı. Neyse ki Uluborlu Kaymakamı Adem Çelik son derece sağduyulu davrandı. Bizde dinimize uygun olarak mevlit programımızı gerçekleştirdik” diye konuştu.

NEDEN BUNU DÜŞÜNDÜNÜZ?

Atatürk adına mevlit okutulmasını engellediği iddia edilen Müftü Acar ise Hürriyet’e konuştu. Öğrencilerle görüşme yaptığını doğrulayan Acar şöyle dedi: “Öğrenciler bana geldi ve taleplerini illetti. Ben kendilerine 10 Kasım’da mevlit okunma geleneğinin yaygın olmadığını Diyanet İşleri Başkanlığı’nın 10 Kasım törenlerinde mevlit okutmadığını söyledim. Sonra da neden böyle bir şey düşünüldüğünü sordum. Buradan ayrıldıktan sonra Kaymakamlığımızdan izin yazısı geldi. Zaten bizde bu süre içerisinde öğrencilerimizin niyetinin samimi ve saf olduğunu öğrenip izin yazısını hazırlamıştık.”

bidat

edib hoca
15 Kasım 2014 Cumartesi 12:33

yusuf hocayı tebrik ediyorum. artık mevlit denilen şiiri ev ve camilerde okumaktan vaz geçmeliyiz. kadınlarımız bu şiiri dinlerken başlarını örtüp çarşı pazarda açık geziyorlar. bu durum bu işte bir tersliğin olduğunu göstermiyor mu? ibadet yapacak olan kur'an okusun derim

7 Beğendim
1 Beğenmedim
 
Yanıtla

atatürk müslümandır, hizmetlerine bakmalıdır. cihat etmiş bir zattır.

atatürk ü eleştirmek çok yanlış bir akımdır.
15 Kasım 2014 Cumartesi 02:59

müslümana mevlit okutulur, peygamber efendimizin şefaati bütün günahları siler.atatürk bir müslüman devlet adamıdır. hataları olabilir. Allah affetsin. devlete millete hizmet etmiş bir liderdir. günahları allah ile arasındadır. hizmetine bakmalıdır. ard arda savaşlara katılmış cihat yapmış ve 7 düveli silip çıkarmış bir asker dir.vazifesini yapmıştır. atatürk yanlış anlatılmaktadır. onu eleştirmek modası yanlış bir akımdır.peygamberimizin kabrini müdafaası çok önemli bir hizmettir.

3 Beğendim
5 Beğenmedim
 
Yanıtla

Ayıptır

Ispartada bir Konyalı
15 Kasım 2014 Cumartesi 01:32

Müftü bey mevlüt okutmaya karşı çıkmış mevlütün dinimize sonradan girdiğini söylemiş peki öğrencikerin temiz niyyetlerini anlayıp izin belgesini hazırlamıştık diyor. Bu yalan ayrıca o gün 10 kasım Atatürkü anma törenlerinde protokolde adı geçmesine rağmen nerdeydi. Kaymakam bey gerekli soruşturmayı açacaktır inşallah. Raporlu yada izinli de değildi zira gençleri makamında izin vermeyerek bozguna uğrattı. Ayıp ettin Müftü bey.çok ayıp ettin.

3 Beğendim
4 Beğenmedim
 
Yanıtla

müftü doğruyu söylemiş

muharrem aksin
14 Kasım 2014 Cuma 20:50

bidattir müftü doğruyu söylemiş

7 Beğendim
5 Beğenmedim
 
Yanıtla

Uydurma dinciler

yargıç
14 Kasım 2014 Cuma 17:43

Keşke müftü gerçeği lisanıyla anlata bilseydi Mevlid din değildir alakası yoktur. Gençlikte bunu bilip kuran okutma müracatı yapsaydı Müftünün rengi belli olurdu. Uyanma vaktidir uydurma din indirme dini işgal ediyor. Bunun bezirganları semizleniyor. Biraz akıl indirme dinin yoluna çıkar.

7 Beğendim
2 Beğenmedim
 
Yanıtla

islama sokulan bidat ve hurafeler...

hasana
14 Kasım 2014 Cuma 10:47

müftü beye seni müftü yapanın diye başlık atana hitabımdır...mevlid nedir. Süleyman Çelebi tarafından Allah sevgisini dile getiren münacaatların okunması acaba ibadetmidir. Peygamber efendimiz ve ashabı acaba buna ne derdi İslamda olmayan bir hususun ibadetmiş gibi gösterilerek bidatlara alet edilmesi ve islamı farklı tanıtanlara ne diyecek.... Rahmetli Atatürk te mevlid yerine yasin okunmasını tercih etmez miydi...

11 Beğendim
4 Beğenmedim
 
Yanıtla

Ayıptır, Günahtır

ıspartalı
14 Kasım 2014 Cuma 08:45

Bir haber yapılıyor hemen araştırmadan ve soruşturmadan balıklamasına atlıyorsunuz.Müftümüzü çok iyi tanıyan biri olarak diyorum ki,Sayın müftümüz öyle basit konulara kurban edilecek bir insan değildir.Önce işin aslını ve asaletini araştırın sonra yorum yapın.Bulanık suda balık avlamaya kalkmayın.Çok istiyorsanız atamıza birer fatiha okuyun.Umarım ki,bu daha makbule geçecektir.Ama ne acıdır ki,mevlit okutmayı pilanlayan Atatürk gençliğine atatürkün gençliğe hitabesini sorsanız 5 satır okuyamaz.

15 Beğendim
5 Beğenmedim
 
Yanıtla

10 KASIM

HACI HAMDİ SALİHOĞLU
13 Kasım 2014 Perşembe 23:08

TC NİN MAAŞINI ALIYORSUN MÜFTÜ EFENDİ UNUTMA BU ÜLKEYİ KURAN ATATÜRK VE TÜRK MİLLETİ

16 Beğendim
18 Beğenmedim
 
Yanıtla

İlahi Müftü Bey

Objektif
13 Kasım 2014 Perşembe 21:58

Atatürkün kurduğu bu Cumhuriyetin size tanıdığı yetkiler ile bir makamdasınız, ama bir hayır duasını siyasi tarafkirliğiniz ile makamınız adına her şeyinizi borçlu olduğunuz Atatürke çok gördünüz. Kaymakam bey izin vermişte sizde onun arkasına saklanıyorsunuz, ayıp ediyorsunuz.

14 Beğendim
13 Beğenmedim
 
Yanıtla