visitor analyticsvisitor analytics
27 Temmuz 2017 Perşembe 17:49

GÖLCÜK'DE OSMANLI KAYIKHANESİ

GÖLCÜK'DE OSMANLI KAYIKHANESİ
17 Mayıs 2017 Çarşamba 22:32

GÖLCÜK'DE OSMANLI KAYIKHANESİ

Torosların nazar boncuğu olan Isparta’daki Gölcük krater gölünde hayata geçirilmesi planlanan turizm projesinin inşasına önümüzdeki günlerde başlanacak...


MİLLETVEKİLİ BİLGİÇ: ‘BİR YAMAÇTAN DİĞERİNE KAYARAK GİDECEKLER’

Gölcük projesini yakından takip eden AK PARTİ Isparta Milletvekili ve TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu Başkanı Süreyya Sadi Bilgiç, “Gölcük'te yeni bir ihale yaptık. 13 milyon TL'lik yatırım yapılıyor. Abant'ın önüne geçeceğiz. Abant'tan çok daha muhteşem tabiat parkını Isparta’mıza kazandırıyoruz. Büyük bir kır restoranı yapıyoruz. 15 adet kır evi yapılacak. Piknik alanı düzenlemeleri yapılacak. Masal Parkı yapılacak. Çocuk oyun parkları olacak. Rekreasyon alan düzenlemeleri, günübirlik alanlar, 4 bin kişilik bir alan oluşturulacak. 1000 araçlık otopark olacak. Futbol sahaları, tenis sahaları, zeplin yapıyoruz. Dünyada sayılı bir tesis. Bir yamaçtan diğer yamaca kayarak gidecekler” ifadelerini kullandı.

PEKİ YENİ GÖLCÜKDE NELER OLACAK?

orosların nazar boncuğu olan Isparta’daki Gölcük krater gölünde hayata geçirilmesi planlanan turizm projesinin inşasına önümüzdeki günlerde başlanacak.

Tabiat Parkı ve doğal sit alanı olarak koruma altında bulunan Gölcük’te, Orman ve Su İşleri Bakanlığı tarafından hazırlanan proje kapsamında, iki futbol sahası, tenis kortları, restoran, kafeterya, satış üniteleri, mescid, Osmanlı mimarisine uygun kayıkhane ve su sporları üniteleri inşa edilecek.

İstanbul merkezli özel bir firmanın kazandığı ihale şartnamesine göre yüklenici firma 5 yılda tamamlanması planlanan tesisleri 24 yıl boyunca işletecek. Projenin Isparta’nın turizmine önemli katkı yapacağını dile getiren Orman ve Su İşleri Bakanlığı 6. Bölge Müdürü Adnan Yılmaztürk, konaklama tesisi içermeyen Gölcük projesinde başlangıçta futbol sahası da bulunmadığını ancak Dubaili futbol takımlarının yöneticilerinin bölgeyi görüp beğenmeleri üzerine otelcilerin talebiyle eklendiğini kaydetti.

Projeyle ilgili turizmcilerin ve sivil toplum kuruluşlarının görüşlerini de aldıklarını dile getiren Yılmaztürk, Yap İşlet Devret modeliyle ihale edilen projenin yaklaşık 13 milyon liraya mal olacağını belirtti.

Isparta kent merkezine 12 kilometre mesafede bulunan 1387 rakımlı Gölcük Kalderası, Türkiye’nin önemli volkanik göllerinden biri. 124 canlı türüne ev sahipliği yapan Gölcük ve çevresi 1991 yılında tabiat parkı ilan edilerek koruma altına alındı. Aynı zamanda 1. Derece Doğal Sit Alanı olan Gölcük’ün içilebilir nitelikteki suları uzun yıllar Isparta’nın içme suyu ihtiyacının karşılanmasında kullanıldı.

GÖLCÜK HALA AKTİF BİR VOLKAN

Jeolojik oluşumuyla da dikkat çeken Gölcük, bilim insanlarına göre en son 24 bin yıl önce patlayan aktif bir volkan. Bu nedenle Gölcük, ilgili bilim insanlarınca yakından izleniyor. Yaz aylarında bölge insanının en önemli mesire yerlerinden biri olarak hizmet veren Gölcük Tabiat Parkı, daha çok turisti bölgeye çekmek amacıyla yeniden düzenlenecek.

GÖLCÜK PROJESİYLE YILDA 1 MİLYON TURİST HEDEFLENİYOR

Orman ve Su İşleri Bakanlığı tarafından hazırlanan projeye göre Gölcük’te 2 futbol sahası, tenis kortları, kayıkhane, restoran, kafeterya ve mitoloji parkı gibi tesislerin yanı sıra mescit ve günübirlik kullanım üniteleri inşa edilecek. Yılda 1 milyon turisti Isparta’ya çekmeyi hedefleyen projeyle ilgili sorularımızı yanıtlayan Orman ve Su İşleri Bakanlığı 6. Bölge Müdürü Adnan Yılmaztürk, “Isparta’ya ne katabiliriz” anlayışıyla yola çıktıklarını belirterek, Yap İşlet Devret (YİD) modeliyle hayata geçirilecek olan projenin 13 milyon liraya mal olacağını söyledi.

İKİ AYRI ÜCRETLENDİRME OLACAK

Proje tamamlandığında Gölcük için iki ayrı ücretlendirme olacağını dile getiren Yılmaztürk, tabiat parkına giriş için alınan 9 liralık ücretin, yürüyüş yolları, piknik alanı, tuvalet ve mescit kullanımını da kapsadığını, tesislerdeki ürün ve hizmetlerin ise ayrı ücretlere tabi olacağını kaydetti.

DUBAİLİ KULÜPLER BEĞENDİ, PROJEYE FUTBOL SAHALARI EKLENDİ

Gölcük projesinde konaklama tesisi bulunmadığına değinen Yılmaztürk, projeyle birlikte anılan 15 adet kır evinin ise Gölcük’ün bitişiğindeki Milas Mesireliğinde inşa edileceğini söyledi. Proje kapsamında Gölcük ile Isparta kent merkezinin mesafesini 4 kilometreye indirecek olan yolla ilgili çalışmaların da sürdüğünü kaydeden Yılmaztürk, “Projeyi Isparta Kent Konseyi ve turizm sektörü temsilcileriyle de tartıştık. Onların görüşlerini de aldık ve buna göre son şeklini verdik. Örneğin başlangıçta projede futbol sahaları yoktu. Dubai’den gelen futbol takımı yöneticileri Gölcük’ü görüp çok beğenmişler ve kaldıkları otelin işletmecisine bunu iletmişler. Böyle bir talep gelince biz de projeye futbol sahalarını ekledik” diye konuştu. 

İNŞAAT ÇALIŞMALARI KISA SÜRE SONRA BAŞLAYACAK

İstanbul merkezli bir firmaya verilen ihalenin ardından Gölcük’te yer tesliminin yapıldığı, önümüzdeki günlerde ise inşaat çalışmalarına başlanacağı öğrenildi.

KAYIKHANE OSMANLI MİMARİSİNE UYGUN OLARAK YAPILACAK

Bir krater gölü olan Gölcük’te proje kapsamında yapılması planlanan kayıkhanenin Osmanlı mimarisine uygun olarak yapılacağı kaydediliyor. Bir bölümü elma bahçeleriyle kaplı olan Göl çevresi, sedir, karaçam, meşe ve akasya gibi ağaçlarla kaplı. Yaklaşık 6 hektarlık alanı kapsayan Gölcük Tabiat Parkı, yaban hayatı açısından da oldukça zengin.

Sosyalist
19 Mayıs 2017 Cuma 02:15

Yandaşa peşkeş, grişler 20 tl olur, işletmeciye devlet teminat verir, yine olan bizim vergilere olur. Yiyin bakalım ne zaman bitireceksiniz!

3 Beğendim
2 Beğenmedim
 
Yanıtla

keske hic birsey yapmayip , güzelligi bozmasaniz!

ihsan istemez!
18 Mayıs 2017 Perşembe 17:02

Bir kere haberde gecen iki resimden hangisi güzel baktigimizda görülüyor. Tabiki dogal hali adeta insanin icini acan bir kartpostal gibi. Proje resim icin yorum yapmiya bile gerek yok adeta insanin icini SIKIYOR, sanki birileri kullanmadiklari ivir zivirin atildigi alan gibi! Bir fabrika falan yaptiginiz yokya milletin yararina! Ancak ülkenin güzelliklerini peskes cekmekmi hizmet anlayisiniz!

102 Beğendim
1 Beğenmedim
 
Yanıtla

kıymayın doğaya....

vatandaş
18 Mayıs 2017 Perşembe 16:13

Doğal güzellikleri betona dönüştürmeyelim gölcük böyle daha güzel kesinlikle yapılaşma olmamalı yazıktır günahtır..

64 Beğendim
1 Beğenmedim
 
Yanıtla

PAMUKKALE DÜNYA HARIKASI OMAKTAN CIKARILDI!

SIRA GÖLCÜKTE!
18 Mayıs 2017 Perşembe 15:44

BIRINCI DERECEDEN KACINCI DERECE SIT ALANINA DÜSÜRÜLDÜ TABIAT HARIKASI GÖLCÜK ACABAKI INSEAT YAPILABILIYOR ORAYA??? HALBUKI GÖLCÜKTE YASAYAN ONCA GÜZEL HAYVANLARINDA YOK OLMASI DEMEKTIR GÖLCÜGE INSEAT YAPILMASI! YETER ARTIK HER YER BETON; MILLET EL DEGMEMIS DOGAYA HASRET; VE GÖLCÜK ISPARTA KAMUSUNUN ORTAK DEGERIDIR VE BU GÜZELLIK BIRILERINE PESKES CEKILEREK HOYRATCA YOK EDILMEMELIDIR; VE INANIN BU DOGAL GÜZELLIGIN KATLEDILMESI KIMSEYE HAYIR GETIRMEZ; PAMUKKALENINDE ICINE EDILMISTI TURIZM ADINA!

80 Beğendim
1 Beğenmedim
 
Yanıtla

AVRUPA TABIAT HARIKALARINI IHTIMAMLA KORURKEN!

BAKIR ALAN BIRAKMAMAK?
18 Mayıs 2017 Perşembe 15:36

GÖLCÜK BiRiNCi DERECEDEN SiT ALANI DEGiLMiYDi??? TABiAT HARiKASI OLARAK KORUMA ALTINDA DEGiLMiYDi??? KiM BUNU SiT ALANI OLMAKTAN CIKARDI??? GECMISTE SAYIN VALiNiN URLA KAYMAKAMLIGINDA iKEN; MESHUUUR URLA ViLLALARIDA BiRiNCi SiT ALANINA YAPILMIS, SiMDiKi VALIMIZ ; O ZAMANIN URLA KAYMAKAMI SAYIN GÜNAYDIN URLA ViLLALARIYLA iLGiLi COK HABER OLMUSTU ULUSAL MEDYADA! SONRA VALI OLARAK KASTAMONUYA ATANDIGI HABER OLMUSTU; SIMDIDE GÖLCÜGE BÖYLE DOKUNULMASI AYNI SORULARI GETIRIYOR KAMUOYUNUN AKLINA !!!

86 Beğendim
0 Beğenmedim
 
Yanıtla

yazık

vatandşş
18 Mayıs 2017 Perşembe 13:01

kınıyorumbunun iyi habermiş gibi gösterilmesini kınıyorum böyle hizmet olmaz

43 Beğendim
1 Beğenmedim
 
Yanıtla

vatandaş olarak

ksditr aktaş
18 Mayıs 2017 Perşembe 12:59

bizlere artık gölcüğe girmek doğayı hissetmek çok çokkk paralı olacak gitti öldü bizim için gölcük..

18 Beğendim
2 Beğenmedim
 
Yanıtla

RANT

BIKTIK SİZDEN
18 Mayıs 2017 Perşembe 12:29

YEŞİLİNDE DOĞANINDA DÜŞMANISINIZ!

59 Beğendim
1 Beğenmedim
 
Yanıtla

harika

mehmet
18 Mayıs 2017 Perşembe 12:20

yamaçları da güllerle,lavantalarla değerlendirilirse değil türkiye de dünyada isim yapar

2 Beğendim
31 Beğenmedim
 
Yanıtla

Halk
18 Mayıs 2017 Perşembe 12:02

Ispartamıza yakışan bir proje sayın vekilim. Ispartaöıza ilginiz alakanız için teşekkür ederiz...

3 Beğendim
42 Beğenmedim
 
Yanıtla

İnsanı güldürmeyin

Muhittin YEŞİLIRMAK
18 Mayıs 2017 Perşembe 12:00

Giriş ücreti 13,50 TL olan Allah'ın gölüne Ispartalı bile girerken kazıklanıyor siz tutmuş Dubaili futbolcuları çekeceksiniz öyle mi. Yazık çok yazık, ayıptır ayıp. Kaldırın o 2 tane oturma banklarını ve kıytırık tuvaletlerinizi ve kaldırın o giriş ücretini

21 Beğendim
0 Beğenmedim
 
Yanıtla

ibrahim
18 Mayıs 2017 Perşembe 11:40

Projeniz bitince kapının girişine GARIBANLAR GIREMEZ yazmayı unutmayın.

17 Beğendim
0 Beğenmedim
 
Yanıtla

YAZIK

sdü
18 Mayıs 2017 Perşembe 09:49

Gerçekten şimdiki hükümetimiz her şeye para gözüyle bakıyorlar bunu anladım.Tüm dağlarımız mermer ocağı istilası altında.Tüm güzelliklerimiz para karşılığı talan ediliyor.Diğer canlıların doğal yaşam alanlarınada saygı duymak zorundayız.Gölcük böğle daha güzel.Gidince tavşanından tilkisine,kekliğinden domuzuna tüm canlıları görebiliyoruz.Bu kadar bencil olmak zorunda değiliz insan olarak.Doğayı asıl sahiplerine bırakmalıyız.

77 Beğendim
4 Beğenmedim
 
Yanıtla

milas ne olacak

hani abant gibi olacaktı
18 Mayıs 2017 Perşembe 08:30

milasa da bir el atsaydınız.. milas daha güzeldi eskilerden.. buz gibi suları ile yemyeşilliğiyle

20 Beğendim
9 Beğenmedim
 
Yanıtla

Buna Bir Son Verin
18 Mayıs 2017 Perşembe 08:27

Nasıl içiniz el veriyor nasıl bunları böyle rahatça hedefliyorsunuz biri bunlara dur desin artık Dininiz imaniniz para olmuş, Isparta'ya bunca yıldır bir tek tur getirmeyi becerememissiniz Gölcük'te yapacağınız katliamla mı turist getireceksiniz?Hiçbir yabancı doğası katledilmiş ortama gelmez.Önce elinizdeki turizm potansiyelini doğru kullanın

69 Beğendim
5 Beğenmedim
 
Yanıtla

kaybbolup giden bir değerimiz daha

tarafsız
18 Mayıs 2017 Perşembe 06:53

ben 7 yaşımdan bu yana gölcüğe giderim daha o yaşlarda kum kamyonlarına otostop çeker giderdik arkadaşlarla gölcük herzaman ıspartanın hafta sonu uğrak yeri olmuştur yıllardır şimdi 13.5 tl giriş ücreti var ıspartalı bu parayta 2 kilo tavuk alır mangalını yapar şimdi gölcüğe giden bile yok ahanda vermişsiniz bir firmaya daha ısparta dışından geleceklere hayırlı olsun işte bir değerimiz daha kayboldu parası olana huzur var vesselam

62 Beğendim
3 Beğenmedim
 
Yanıtla

HOYRATCA MAHFEDIYORUZ DOAYI!

vatandas
18 Mayıs 2017 Perşembe 00:18

KISACASI DOGAL GÜZELLIK TARIHE KARISACAK MAALESEF!

75 Beğendim
12 Beğenmedim
 
Yanıtla

**** kokuyor

halıkent
18 Mayıs 2017 Perşembe 00:12

Halıkent **** kokuyor vekilim

36 Beğendim
1 Beğenmedim
 
Yanıtla

Golcuk
18 Mayıs 2017 Perşembe 00:00

Cocuklugumun en guzel mesirelik yerini de sayenizde kaybettik desenize. Aslinda gölge etmeseniz yeter.

69 Beğendim
17 Beğenmedim
 
Yanıtla

Medeniyet
17 Mayıs 2017 Çarşamba 23:54

Sevgili Ispartalı ayağımıza tıpkı avrupada olduğu gibi modern parklar genç yaşlı her yaştan insanımıza Hoşça vakit geçirmeye yarayacak hobi alanları getirmişler, sonrada Ispartada gidilecek yer yok bir güzel alan yok dersiniz. Isparta'da yapılacak hiçbişey yok diye koşa koşa antalyaya gidenler. Medeniyet bize fazla gelir mi diyorsunuz yani...

25 Beğendim
121 Beğenmedim
 
Yanıtla

biz giremeyiz oraya

bize yaramaz
17 Mayıs 2017 Çarşamba 23:38

Giriş 100 lira olur. Bizim gibi garibanlar ancak gidenlerden dinler.

34 Beğendim
4 Beğenmedim
 
Yanıtla

HÜSEYİN UZUN
17 Mayıs 2017 Çarşamba 23:31

Yine birilerine prilep çekme durumu..bırakın arkadaş dağınık kalsın. Dubaililer iyiki başka birşey istememişler..onuda verev edin yani

70 Beğendim
6 Beğenmedim
 
Yanıtla

gölcük- gölcük

ıspartalı
17 Mayıs 2017 Çarşamba 23:16

sayın vekilim gölcüğün doğal lığı bozulacak suyu kilen çek insan lar piknik yapamaya çak lar her şey para olacak ne olur doğal alanlara dokun mayın dokun duğunuz yerleri bir bakın bay boğan kızıl dağ çam dağı ket ormanı pınar gözü.

64 Beğendim
4 Beğenmedim
 
Yanıtla