visitor analyticsvisitor analytics

GÖKÇAY'DAKİ NECİP FAZIL KISAKÜREK HEYKELİ KALDIRILDI

GÖKÇAY'DAKİ NECİP FAZIL KISAKÜREK HEYKELİ KALDIRILDI
30 Mayıs 2017 Salı 12:09

GÖKÇAY'DAKİ NECİP FAZIL KISAKÜREK HEYKELİ KALDIRILDI

"Babama benzemiyor' dedi, kaldırttı 

Üstat Necip Fazıl Kısakürek'in Gökçay Tarih Yolu'ndaki heykeli, oğlu ve avukatları tarafından Isparta Belediyesi'ne çekilen ihtirname üzerine kaldırıldı. Gerekçe;Benzemiyor.   Türk tarihine damgasını vuran ünlü düşünürler, sanatçılar ve yazarların heykellerinden oluşan Tarih Yolu'ndaki bir heykel, ilgili kişinin ailesi ve avukatlardan gelen ihtirname üzerine kaldırıldı. Kaldırılma talebinin gerekçesi ise benzememesi. 

OĞLU İHTARNAME GÖNDERDİ ​

Gökçay Tarih Yolu'nda Üstat Necip Fazıl Kısakürek'e ait olan heykel, geçtiğimiz günlerde Belediye ekipleri tarafından kaldırıldı. Kaldırılma nedeni ise Necip Fazıl Kısakürek'in oğlu Mehmet Kısakürek ve avukatlarından gelen ihtarname. Belediyeye gönderilen avukat ihtarnamesinde Necip Fazıl Kısakürek'in heykelinin kendisine benzemediği bu nedenle kaldırılması istendi. Isparta Belediyesi de Başkan Günaydın'ın oluru ile Necip Fazıl Kısakürek'in heykelini Gökçay Tarih Yolu'ndan kaldırdı. 

HEYKELİN KALDIRILMASINI İSTEYEN YAZILAR YAZILMIŞTI ​

Öte yandan Necep Fazıl Kısakürek'in heykelinin kaldırılmasına yönelik başka taleplerde vardı. SDÜ Tıp Fakültesi'nden bir öğrenci Isparta Belediyesi'ne yazdığı dilekçede şu talepte bulundu: ​"SDÜ Tıp Fakültesi öğrencisiyim. 5 yıldır Isparta'da ikamet ediyorum. Necip Fazıl Kısakürek'in İdeolocya örgüsü başta olmak üzere çeşitli eserlerinde yer verdiği, heykellere karşı tutumu ve kendi heykelinin yapılmasını asla istemeyeceği toplumumuzun malumudur. Bütün bunlar göz önünde bulundurularak,ilimiz Gökçay piknik alanında bulunan Necip Fazıl Kısakürek anısına yapılmış heykelin kaldırılmasını talep ediyorum. Gereğini saygılarımla arz ederim."

KISAKÜREK HEYKEL DİKİLMESİNE KARŞIYDI ​

Necip Fazıl Kısakürek'in heykelinin kaldırılmasını talep eden yazıların ekinde kendisinin şu sözlerine yer verildi: ​"Bir fikre bağlı olmak yerine fani şahıslara bağlananlar ve o fani şahıs dünyadan çekip gidince düştükleri hiçlik ve boşluğu heykel dikmekle gidermeye çalışırlar ve onun tunç, mermer veya alçıdan, cansız gözlerinden yardım ve teselli ararlar.Bizse, şahıslara değil, fikre ve gayeye bağlı olduğumuz için o fikir ve gayeyi, tuncaş, mermere ve her yere nakşetmekten gayrı yol tanımayız." 

yazıklar olsun

Sadık
31 Mayıs 2017 Çarşamba 15:46

USTAD NECIP FAZIL ALLAH TEALA SEVGISI PEYGAMBER SEVGISIYLE DOLU BIR INSANDI ISLAMDA CAIZ OLMAYAN HEYKEL DIKMEK NE DEMEK OLUYOR YAZIKLAR OLSUN OĞLUNADA O HEYKELI DIKENEDE

2 Beğendim
1 Beğenmedim
 
Yanıtla

KARAR

Yurttaş
31 Mayıs 2017 Çarşamba 11:03

Kaldırılması isabetli bir karar olmuş.

3 Beğendim
1 Beğenmedim
 
Yanıtla

ahhh

123
31 Mayıs 2017 Çarşamba 10:24

çok mu lazım.

3 Beğendim
4 Beğenmedim
 
Yanıtla

Üstadmış

Tokur
31 Mayıs 2017 Çarşamba 02:28

Mesela benim hiç sevmediğim bir şairin heykelini dikerek zorla gözüme mi göstereceksiniz adamı? İstemiyorum böyle Necip mecip adamların heykellerini.

27 Beğendim
12 Beğenmedim
 
Yanıtla

Hainlerin heykelleri de kaldırılsın

Abdülaziz
30 Mayıs 2017 Salı 15:57

Hüseyin Avni Paşa'nın Osmanlı-Türk tarihinde ne fenalıklar yaptığını, memleketi ne hallere düşürdüğünü bilerek mi o heykel oraya dikildi? Hal böyleyse durum daha vahim. Tarih bilmemek de kötü bişey amma bilerek bi hainin heykelini sırf Ispartalı diye oraya dikmek hangi akla hizmettir.fetönün 150 yıl önceki versiyonu ve onlara kaynak olan birinin heykelinin ve isminin orda yeri olamaz.

59 Beğendim
3 Beğenmedim
 
Yanıtla

ıspartalı

vatandaş
30 Mayıs 2017 Salı 15:34

tabiki benzemeyecek çünkü baban o değildi senin ,zenciydi.!!!

18 Beğendim
4 Beğenmedim
 
Yanıtla