visitor analyticsvisitor analytics

ENGİN CEVAP VERME İHTİYACI DUYDU

ENGİN CEVAP VERME İHTİYACI DUYDU
25 Temmuz 2014 Cuma 04:16

Yapmış olduğumuz Haber sonrası BAKA Genel Sekreteri Tuncay Engin bizi arayarak konuyu anlatması üzerine haberi yayından kaldırmıştık. Bugün ise haberle hiç bir ilgisi olmayan bir yayın kuruluşundan bizlere cevap verdi.


BOMBA 32 DE YAPILAN HABER

O ZAMAN İHALEYİ NEDEN İPTAL ETTİNİZ?

Batı Akdeniz Kalkınma Ajansı’nın geçen yıl Şubat ayında,fesat karıştırıldığı iddialarıyla apar topar iptal ettiği KOSGEB girişimci eğitimini de içeren bir davada, BAKA Genel Sekreteri Tuncay Engin, bu ihalede dahil hakkında birçok benzer iddialar bulunan KOSGEB’in Antalya’daki müdürünü savundu. Tuncay Engin’e sorumuz madem ihaleye fesat karıştırılmadı, KOSGEBmüdürüyle birlikte basın toplantısı yaparak duyuracağınız eğitimi apar topar neden iptal ettin?

Merkezi Isparta’da, Antalya ve Burdur’u da kapsamına alan ve Mali Destek Programı başta olmak üzere birçok benzeri desteklemelerde şeffaflığından şüphe duyulan BAKA, yeni bir skandala imza attı. BAKA’nın ulusal basına da gündem olan geçen yıl Şubat ayında KOSGEB Girişimcilik Eğitimi’ni üstlenmişti. İhaleyi yapan BAKA, tam eğitimin başladığı gün bir şikayet maili üzerine apar topar ihaleyi iptal etmişti.

BAKA’nın Fehime Gamze Özdamar isimli eğitmene 10 paket halinde 35 bin TL’ olduğu belirtilen bir bedele ihale ettiği eğitime yönelik gönderilen şikayet mailinde, KOSGEB girişimci eğitimlerini vermek üzere işealınan Gamze Özdamar isimli eğitimcinin, KOSGEB Antalya Merkez Müdürü Kazım Akgün tarafından BAKA’ya tanıştırıldığı, ikisinin de İzmirli olduğu, ayrıca KOSGEB Genel müdür yardımcısı Hüseyin beyin önünde de Kazım Akgün’ün bu konuyu kabul edip, bizzat İzmir’den kendisini getirdiği, KOSGEB’in özel aracıyla Fehime Gamze Özdamar’ı Akdeniz Üniversitesi Antalya Teknokenti’ndeki BAKA ofisine defalarca getirip-götürdüğü belirtiyordu.

Şikayette bu iddialarla birlikte, “Antalya’da bir tane eğitim verebilecek kimse kalmadı mı ki İzmir’den bir eğitimci getirilmesi ihtiyacı doğdu?” şeklinde bir de soruyla karşılayan BAKA yönetimi, aynı gün BAKA Genel Sekreteri Tuncay Engin ve KOSGEB Antalya müdürünün birlikte eğitim başladığına dair yapacağı basın toplantısını iptal etti. Basın toplantısının dışında, ilk gün eğitim verilmesine rağmen, eğitimlerin kalan diğer bölümleride hemen apar topar iptal edilip, sözkonusu eğitimlerin farklı bir eğitimciyle yapılacağı açıklanmıştı.

BAKA ve KOSGEB arasındaki karanlık ilişkiler bir yıl sonra ilginç bir savunmayla yeniden gündeme geldi. Bomba32, KOSGEB Antalya Bölge Müdürü’nün ayrıca süren yolsuzluk soruşturmaları ve mahkemelerine yönelik fesat karıştırıldığı iddia edilen bu ihalenin içinde olduğu ve BAKA Genel Sekreteri Tuncay Engin’in apar topar iptal edip, sonra da savunduğu belgeye ulaştı.

MADEM FESAT KARIŞTIRMADINIZ NEDEN İPTAL ETTİNİZ?

KOSGEB Müdürünün arkadaşına peşkeş çekildiği ve parasının da BAKA’nın kasasından çıktığı belirtilen ihaleye yönelik, BAKA Genel Sekreteri Tuncay Engin, KOSGEB müdürünün davasında kullanılmak üzere yazdığı resmi yazı şöyle;

“1-Ajansımızın eğitmen belirleme sürecinde şahsınız dahil hiçbir kimse veya kurumun telkini, baskısı söz konusu değildir.

2-Eğitimci Fehime Gamze Özdamar’ın görevlendirilmesi kurumumuz hizmet satın alma prosedürlerine ve mevzuata uygundur.

3-Adı geçen şahsın e-posta ile tarafımıza ilettiği bilgi talebine Bilgi Edinme Kanunu kapsamında cevap verilmiştir

4-Ajansımız tarafından Bilgi Edinme Kanunu çerçevesinde verilen cevapta her hangi bir kişi veya kurumun iddia ve ithamlarını kabul veya ret amacı güdülmemiştir. Verilen cevapta ajansımızla ilgisi olmayan ihtilaflı durumdan kaçınılması amaçlanmıştır. 

Yorumu okuyucularımıza bırakıyoruz...

 

BAKA GENEL SEKRETERİNİN BU HABERE SAVUNMASI

Antalya, Isparta ve Burdur illerinin yatırım potansiyellerini artırmak amacıyla çalışmalarını sürdüren Batı Akdeniz Kalkınma Ajansı’nın yaptığı ihale ve doğrudan satın alma işlemleriyle ilgili Genel Sekreter Tuncay Engin çarpıcı açıklamalarda bulundu. İhaleleri şeffaf bir şekilde gerçekleştirdiklerini belirten Engin, “Kimseden çekinmiyoruz. Şikayeti olan varsa gidip ilgili mercilere başvurabilir” dedi.


gerçekler

kosgeb
01 Ağustos 2014 Cuma 16:12

hep beraber yemeklere gitmeler. biri ihale derken diğeri doğrudan alım yaptık der. MEVZUATA AYKIRI iş yaptığını ağızı ile söyler. ihaleye katılan yada satıcı devletin arabası ile bakaya gelir. kapılar açılır. özel şöför emrindedir.bence tuncay bey gerçekleri söylesin bu iş bitsin.

4 Beğendim
1 Beğenmedim
 
Yanıtla

Değerli Ispartalılar

Isparta Sevdalısı
27 Temmuz 2014 Pazar 01:54

Merkezi Isparta olan, başındaki insan Ispartalı olan bu kurumun o kadar güzel faaliyetleri var ki bizlerin uğraştığı şeylere bak!!! Tuncay Bey ve ekibine sahip çıkalım Ispartalı Dostlarım...

0 Beğendim
0 Beğenmedim
 
Yanıtla

olun

emin
26 Temmuz 2014 Cumartesi 18:02

Meyve veren ağaç taşlanıyor her zamanki gibi

0 Beğendim
0 Beğenmedim
 
Yanıtla

TEPEDEN

DAĞDAN
26 Temmuz 2014 Cumartesi 13:40

BAKA'dan önce Burdur, Isparta ve Antalya kardeş değilmiydi.

0 Beğendim
1 Beğenmedim
 
Yanıtla

sayın hemşerilerim

mehmet boyacı
26 Temmuz 2014 Cumartesi 01:42

sayın ıspartalı abiler baka 3 ili temsil eden bir kurum ve şünu bilmemiz gerekir buldur antalya ısparta yıllardır bir araya gelemiyorduk ama şimdi toplantı yatırım kardeş iller olduk icinde yaşayan bilir buguN olmaDIK YATIRIMLAR GELİYOR JAPONYASİ KORESİ 3 BOLGEMİZİ TANIDI KÖSTEK DEYİL DESTEK ZAMANI SAYGILARIMLA

1 Beğendim
0 Beğenmedim
 
Yanıtla

Size yazık....

Hakim Saray
26 Temmuz 2014 Cumartesi 01:18

Bu kadar özverili çalışan bu kadar temiz olan bir kuruma bunları yazıyorsunuz ya helal olsun. Millet her şeyi döndürür bu çocuklar tertemiz helal çalışır işte millet bunlara kafayı takar iftira atar.Ben bu kurumu baş vuru yaptım projem kabul olmadı ama benimle çok ilgilendiler. Resmen hiç bir şey bilmiyormuşum ama üşenmeyip ne yapmam gerekeni günlerce bana anlattılar resmen bana ders verdiler.Başka söze gerek yok

1 Beğendim
0 Beğenmedim
 
Yanıtla

tepeden

ovadan
26 Temmuz 2014 Cumartesi 00:12

işin geldiği yer, sahte isimlerle destek vermek. Bu kadar destek de dikkat çekmektedir.Niye dedikodu çıkmış,Bakanın ıspartaya desteği olmamıştır.Soruyorum yerel potansiyelin geliştirilmesi için ne yapılmıştır.Bana sayıştay denetimi ile cevap vermeyin.Sayıştay, evrak üzerinde hesapları kontrol eder.Sayıştayın dentiminide o kadar büyütmeyin,Ateş olmayan yerden duman çıkmaz.

1 Beğendim
2 Beğenmedim
 
Yanıtla

Sayıştayın Görevi

Mehmet Keskin
25 Temmuz 2014 Cuma 16:29

Ortada bir yolsuzluk hukuksuzluk olsa sayıştay denetiminde ortaya çıkar. Sayıştay denetiminden kaçmak öyle kolay değil baka gibi profesyonel ekiple çalışan bir kurumda böyle bir olayın vuku bulacağını sanmıyorum. Eğitimi iptal edilen kadının ortalığı velveleye vermesi gibi görünüyor olay.

3 Beğendim
1 Beğenmedim
 
Yanıtla

dürüst

DÜRÜST
25 Temmuz 2014 Cuma 15:03

tuncay bey ve ekibi ısparta bulunan en başarılı ekiplerden, sahip çıkalım. elimizdeki değerleri kaçırmayalım.

4 Beğendim
2 Beğenmedim
 
Yanıtla

Tek yanlı haber

Hilmi Öztürk
25 Temmuz 2014 Cuma 14:25

BAKA'dan hibe almış bir kuruluş olarak yazıyorum. Ajanstaki elemanlar ve başkanı Tuncay bey bize projemizin her aşamasında yardımcı oldu. Hiç bir beklentileri olmaksızın geceli gündüzlü bizim projeye katkı verdiler,bu kişilerin karalanması doğru değil. KOSGEBin bir ihalesi BAKAYı neden bu kadar ilgilendirsin. Konuyu KOSGEB yetkilileri ile görüştünüzmü? Tek yanlı yayın yapıyorsunuz bence.

6 Beğendim
1 Beğenmedim
 
Yanıtla

Editöre sorular

Gerçekleri araştırın
25 Temmuz 2014 Cuma 13:02

Şikayetçi kişinin habere konu olaydan aylar önce KOSGEB tarafından Arge Projesi iptal edilip suç duyurusunda bulunulmuş mudur. Şikayetçinin KOSGEB Müdürü hakkında yaptığı suç duyurusuna savcılık tarafından Kovuşturmaya yer olmadığına dair karar verilmiş midir. Şikayetçinin itirazı Manavgat Ağır Ceza Mahkemesi tarafından reddedilmiş midir. Şikayetçi hakkında KOSGEB Müdürüne tehditten dava açılmış ve devam etmekte midir. Evet böyledir. Lütfen araştırın.

6 Beğendim
2 Beğenmedim
 
Yanıtla

Gülünç

H Hüseyin Maden
25 Temmuz 2014 Cuma 12:42

BAKAnın faaliyetlerini takip eden biri olarak haberi gülünç buluyorum. Baka Isparta'ya faydalı olabilmek için elinden geleni yapıyor. Biz ise onu engellemeye çalışıyoruz. Klasiik ısparta geleneği.

6 Beğendim
2 Beğenmedim
 
Yanıtla

neden?

ıspartalı
25 Temmuz 2014 Cuma 11:29

Neden ıspartalı bir adama asılsız isnadı hak görüyorsunuz acaba ısparta küçüldükçe küçülsün ve erisin içinde tabii size göre . Baka gibi bir kurumun ıspartada olması bile bir marka değer iken başındaki ıspartalı bir bürokratı yıpratmak neden?

7 Beğendim
1 Beğenmedim
 
Yanıtla

Dürüst insan

Selami K.
25 Temmuz 2014 Cuma 11:25

Tuncay Engin Isparta'da isini en iyi yapan bürokratlardan biridir. Eminim bu konuda da dogru olani yapmistir. Allah yardımcısı olsun.

4 Beğendim
2 Beğenmedim
 
Yanıtla

Meyve veren ağaç taşlanır misali ...

merve özaçık
25 Temmuz 2014 Cuma 11:22

Tuncay bey'i çalışmalarından dolayı tebri ediyoruz dürüst bir yönetici başarılarının devamını diliyorum

4 Beğendim
1 Beğenmedim
 
Yanıtla

BAKA'ya sahip çıkalım

Akman
25 Temmuz 2014 Cuma 10:17

Baka gibi böl****e hizmet eden kurumlara sahip çıkılması lazım, bazı şeylerin değeri kaybedildikten sonra anlaşılır bu yüzden bölge insanının hizmetinde olan böyle kurumları mesnetsiz bir şekilde karalayanları kınıyorum. BAKA Isparta'nın yüz akıdır.

4 Beğendim
0 Beğenmedim
 
Yanıtla

Dürüstlük budur

ıspartalı
25 Temmuz 2014 Cuma 10:14

Tuncay bey gereken açıklamayı yapmış. Keşke bütün kurumlar bu şekilde seffaf ve dürüst olsa Tuncay bey ve BAKA nın Allah yolunu açık etsin kolaylıklar versi

12 Beğendim
0 Beğenmedim
 
Yanıtla

Çamur at izi kalsın mantığı...

Mercan
25 Temmuz 2014 Cuma 10:05

Çamur at izi kalsın mantığı kimseye değil Ispartaya zarar veriyor...

16 Beğendim
2 Beğenmedim
 
Yanıtla

Çamur at izi kalsın politikası

Hakan Kayacan
25 Temmuz 2014 Cuma 09:30

Anladığım kadarıyla geçmiş yıllarda yapılan bir ihale var, herşey hukuka uygun cereyan etmiş. BAka Genel Sekreteri, şikayeti olan varsa ilgili mercilere başvurabilir demiş. BAKA'nın ve Tuncay Bey'in yanlış bir şey yaptığına inanmıyorum. Isparta'nın klasik çamur at izi kalsın politikası.

21 Beğendim
1 Beğenmedim
 
Yanıtla