visitor analyticsvisitor analytics
21 Temmuz 2017 Cuma 05:41

EĞİRDİR GÖLÜ'NDEKİ BALIKLAR TARLALARDA TELEF OLUYOR

EĞİRDİR GÖLÜ'NDEKİ BALIKLAR TARLALARDA TELEF OLUYOR
12 Temmuz 2017 Çarşamba 13:32

EĞİRDİR GÖLÜ'NDEKİ BALIKLAR TARLALARDA TELEF OLUYOR

Gelendost ve Eğirdir ilçesine bağlı köylerde tarımsal sulama nedeniyle Eğirdir Gölü'nden pompalarla su çekilmesinin su canlılarına zarar verdiğini daha öncede bir çok kez gündeme getirmiştik. Ancak bu kez görüntüler durumun ne kadar vahim olduğunu ortaya çıkarıyor. Gölden pompalar ile çekilen su binlerce hatta milyonlarca balığı da çekiyor. Balıklar sulama suyuyla birlikte tarlalara gidiyor ve telef oluyor.

Gelendost İlçesi Yenice Köyü’nde bugün balıkçılar tarlalarda ve sulama kanallarında yüzlerce balığı görünce şok geçirdi.

Bir an önce önlem alınması gerektiğini kaydeden balıkçılar, gölden su çekerken pompaların ön kısmına balığı çekmemesi için filtre takılması gerekiyor. Daha başka önlemler de alınabilir. Ancak biz sesimizi kimseye duyuramıyoruz diyerek isyan ettiler.

Yenice Su Ürünleri Balıkçılar Kooperatifi Başkanı Ejder Altınok ise, Eğirdir Gölü’nde yaklaşık 56 su pompasının bulunduğuna dikkat çekerek, bu sorunu defalarca dile getirdik. Elma bahçelerinin içi öylece balık olmuş durumdadır. Sulama pompalarının önüne elek veya filtre takılsa, ya da pompalara önlem alınsa bu balıklar telef olamayacak. Gölde balık kalmadı. Acilen çözüm bulunması gerekiyor dedi.  




Avcı
12 Temmuz 2017 Çarşamba 22:33

İki balık tutmaya izin vermezsiniz taaaa eğirdir limandan birsürü insanla bot çıkarırsınız bu şekilde milyonlarca balığın telef olmasını görmezden gelirsiniz. Yazık yazııkkk

4 Beğendim
0 Beğenmedim
 
Yanıtla

a

a
12 Temmuz 2017 Çarşamba 18:23

böget önüne bir süzgec koyması bukadarmı zor cahil insan yapmaz bunu okadar canlıya yazık degilmi

5 Beğendim
0 Beğenmedim
 
Yanıtla

görev

umur umut
12 Temmuz 2017 Çarşamba 16:54

Isparta ilinin bir üniversitesi ve su ürünleri araştırma enstitüsü bulunmaktadır. Bununla ilgili neden bir araştırma veya çözüm bulup DSİ nin önüne koymuyor anlamadım.DSİ nin işi sulamamı balıkmı biraz acımasızca eleştrilmiyormu?ozaman bu saydığım kurumlar ne işe yarıyor?Bütçelerimi yok,işlerimi ço, yoksa angaryamı görüyor bu işi.

7 Beğendim
2 Beğenmedim
 
Yanıtla

Ispartali
12 Temmuz 2017 Çarşamba 16:05

Göl ve barajdan yapılan sulama ekipmanlarına filtre takılması zorunlu degilim? Yazık olmus. Sonra diyolarki balik yok.

9 Beğendim
0 Beğenmedim
 
Yanıtla