visitor analyticsvisitor analytics

BÜYÜK DEPREMİN HABERCİSİ Mİ?

Büyük depremin habercisi mi?
17 Mayıs 2016 Salı 12:25

Boğaziçi Üniversitesi Kandilli Rasathanesi’nin son depremler raporunda, Akdeniz’de 14 gün içinde, küçük ölçekli 65 depremin meydana geldiği bilgisi yer aldı. Bu durum akıllara bölgedeki hareketliliğin artıp artmadığı sorusunu getirdi. Son günlerde yaşanan bu hareketliliği uzmanlar, Habertürk Gazetesi'nden Sorel Dağıstanlı'ya değerlendirdi.

‘ELİ KULAĞINDA’

Prof. Dr. Övgün Ahmet Ercan: “Afrika ana karası, Anadolu ana karasının altına doğru dalıyor. Her çarpışmada ve kırılmada da bu depremler oluşuyor. Ancak son 6 yıldır yaşanan hızlanma küçük ve orta büyüklükte depremler yapmaya başladı. Dalış hızının artması ortamı gerdi. Ege’nin ve Akdeniz’in güneyi gergin ve bu gerginlik 7’nin üzerinde büyük bir depremle sonuçlanacak. Bana göre eli kulağında. Önümüzdeki 2.5 yıla dikkat.”

‘2 YILDIR DEVAM EDİYOR’

Prof. Dr. Oğuz Gündoğdu: “2 yıldır söylüyorum. Bu bir aktivitenin başlangıcıydı. Şaşırtıcı değil benim için. Geçmişte Akdeniz ya da Ege’ye baktığımızda tsunami yaratan depremler var. Evet, bu durumu hareketlenme olarak ifade edebiliriz. Ama bu hareketlenmenin nereye varacağını bilemeyiz. 2 yıldır devam ediyor bu.”

'BÖLGENİN DOĞASI BU'

Prof. Dr. Naci Görür: “Anadolu levhası alta doğru kuzeye dalıyor. Dalma batma belli bir hızda oluyor. Bu hareketten dolayı devamlı depremler oluyor. Bölgenin doğası gereği bu. Ancak bununla birlikte bölgenin büyük deprem ve tsunami yaratma potansiyeli de var.”

Depoo

Sssss
19 Mayıs 2016 Perşembe 08:33

Allah bilir ne zaman depremnolcani ya insanları pajikbetmenb

1 Beğendim
0 Beğenmedim
 
Yanıtla

Uzman Görüşü

Onur
18 Mayıs 2016 Çarşamba 10:04

Bu haber maalesef doğru. Isparta ve Burdur illeri büyük bir deprem riski altında. Her bölgenin binlerce yıllık tektonik aktivitesi vardır. Isparta-Burdur illeri ortalama 70-90 yıllık periyotlarla 6 şiddeti üzeri deprem üreten fay sistemine sahip. Ve maalesef şuan 80 inci yıldayız. Uzmanlar o yüzden uyarıyor. Önlem alıp sağlam binalar yapmaktan, kentsel dönüşümden başka çaremiz yok. Isparta merkezde kaya zemin olmaması depremin dalga boyunu daha fazla büyütüp hasarı da artıracaktır.

1 Beğendim
2 Beğenmedim
 
Yanıtla

hadi inşallah

ıspartalı
17 Mayıs 2016 Salı 20:50

bekliyoruz en kısa zamanda....

1 Beğendim
5 Beğenmedim
 
Yanıtla

iyi hadi sokaklara dökülelim!

celal
17 Mayıs 2016 Salı 15:12

halkı tedirgin etmek üzerine yaptığınız haberi doğru bulmuyorum. deprem önceden bilinmez, dünyada böyle bi sistem yok çünkü. yaptığınız haberin suç teşkil edeceğini hatırlatırım.

8 Beğendim
8 Beğenmedim
 
Yanıtla

anadolu karası

dr
17 Mayıs 2016 Salı 13:32

Anadolu karası asırlardır alt levhaların sürekli kayması nedeniyle sarsılmakta. taa orta asyadan çıkan dedelerimiz buralar için mi geldi diye düşünmüyor değilim :-)

5 Beğendim
5 Beğenmedim
 
Yanıtla