16 Ağustos 2017 Çarşamba 22:41

BUNU YAPAN YANDI

BUNU YAPAN YANDI
10 Ağustos 2017 Perşembe 09:39

BUNU YAPAN YANDI

SGK, fiilen çalışmadığı halde bir iş yerinde sigortalı gösterilen kişiler ile bu iş için kurulmuş paravan şirketlerin peşine düştü.Son iki yılda da 300 bine yakın sahte sigortalı tespit edildi. Bu kişilerin tüm hakları iptal edildi ve ödenen emeklilik aylıkları, sağlık yardımları yasal faiziyle birlikte tahsil edildi.

Emeklilik yaşı yükselecekmiş, oğlumu bir yakınımın şirketinde çalışıyor göstersek, primleri cebimizden ödesek, sorun yaşar mıyız?" Bu ve benzeri sorular, okuyuculardan hemen hemen her gün geliyor.Aman diyorum; ne kendinizi bir şirkette çalışıyor gösterin ne de şirket sahibiyseniz yakınınızdan gelen bu tür ricaları kabul edin. Çünkü bu iş sahtekarlığa giriyor ve cezası da tüm kesimler için çok ağır. Yapılan tespitler son yıllarda sahte sigortalı sayısının arttığını gösteriyor. Öyle ki, bu iş bir sektör haline gelmiş durumda. Sahte sigortalı kaydı yapan onlarca paravan şirket kuruluyor. Vatandaşlar, bu paravan şirketler üzerinden dolandırılıyor. İşte,Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK), bir süredir hem sahte sigortalıların hem de hemde bu iş için kurulan paravan şirketlerin peşine düştü.

KİMLER SAHTE SİGORTALI?

Fiilen çalışmadığı halde sosyal güvenlik haklarından yararlanmak için bir iş yerinde sigortalı gösterilmek sahte sigortalılığa giriyor. Kimileri, emeklilik hakkından yararlanmak için bir iş yerinde çalışıyor gözüküyor ki, bazı işverenler erken emeklilik için kendi şirketinde işçi olarak bile kendini gösteriyor. Kimileri, emeklilik için gerekli prim/gün sayısını doldurmadıklarından eksik günler için bu yola başvuruyor. Kadınlar, hamilelik döneminde sağlık hizmetlerinden yararlanabilmek ve doğum öncesi ile sonrasında iş görememezlik ödeneğinden faydalanmak için bir yerde çalışıyor gözüküyor. Kimileri de sağlık hizmetinden yararlanmak için bu yöntemi tercih ediyor.

YAZIK KAZIK

muhammet
10 Ağustos 2017 Perşembe 13:08

KOMİK BİR DURUM VALLAHİ DEVLET DİYORKİ SİGORTASIZ OLMA YANİ SİGORTAN YOKSA ZORUNLU SİGORTA YAPIYOR TAMM ADAM PARASINI ÖDUYOR YOK ARKADAŞ SEN CALISMIYORSUN DİYOR HALK ARASINDA AMAÇ ÜZÜM YEMEK DEĞİL BUNA UYUYOR MESELA BEN KAFEYE GİTTİM CAY SÖYLEDİM AMA İÇMEDİM PARASINI ÖDUYOM KİME ZARARI VAR HİZMETİN GÖZÜNÜ SEVEYİM BU MİLLETE

6 Beğendim
3 Beğenmedim
 
Yanıtla

SENİRKENTTEDE ARAŞTIRMA YAPIN

GENÇ SENİRKENTLİ
10 Ağustos 2017 Perşembe 11:00

SENİRKENTTE DE BU ŞEKİLDE GÖSTERMELİK SİGORTA YAPAN YAPTIRAN İŞYERLERİ ŞAHISLAR DA MEVCUT BENCE SENİRKENTTEDE DETAYLI BİR DENETİM YAPILABİLİRMİ AÇIĞA ÇIKACAKTIR BİR ÇOĞU

6 Beğendim
3 Beğenmedim
 
Yanıtla

Ispartalı
10 Ağustos 2017 Perşembe 10:42

Tek tek iş yerlerini dolassinlar biz alnımizin teriyle pirimizi dolduruyoruz bazıları yatarak parasına güvenerek pirim dolduruyor yok öyle hazır pirim doldurmak.... Yapanlarada iyi cezayı hak ettii.

2 Beğendim
4 Beğenmedim
 
Yanıtla