29 Mart 2024 Cuma

BİSİKLETÇİLERDEN ‘ARABADAN İN, BİSİKLETE BİN’ ÇAĞRISI

Isparta

Isparta Belediyesinin şehir merkezinden başlatarak en uç mahallelere kadar ulaştırmayı hedeflediği bisiklet yollarına, bisiklet severlerden tam destek geldi. Perşembe akşamları şehir turuna çıkan Isparta Bisiklet Topluluğu üyeleri, Başkan Günaydın’a teşekkür ederken, “Keyifli ve güvenli sürüşün tadını çıkarıyoruz. Isparta’mızın coğrafyası biçilmiş bir kaftan. Birbirimizi anlayışla karşılamamız gerekiyor. Bisiklet bir medeniyettir, gelişmişliğin göstergesidir. Buradan Ispartalılara ‘Arabadan in, bisiklete bin’ çağrısında bulunuyoruz” dediler.

Isparta’da her geçen gün bisiklet kullanımı artıyor. Belediyenin otopark yapımlarında önemli mesafe kat etmesinin ardından şehir merkezinden başlattığı bisiklet yollarına ilgi her geçen gün artıyor. Bunun yanında geceleri de kulüpler, topluluklar bir araya gelerek gece sürüşleri gerçekleştiriyor. Bisiklet sürücüleri bisiklet yollarının yapımıyla birlikte her geçen gün katılımcı sayısının artarak devam ettiğini ve bisiklete ilginin katlanarak arttığını söyledi. Bunun yanında bazı kesimlerce ‘bisiklet yolları kaldırılsın, trafiği tıkıyor’ şeklindeki tepkilerine muhatap kalan Isparta Belediye Başkanı Yüksek Mimar Yusuf Ziya Günaydın’a destek mesajları veren bisiklet sürücüleri, “Bisiklet bir medeniyettir, gelişmişliğin göstergesidir” dediler.

**KEYİFLİ VE GÜVENLİ SÜRÜŞÜN TADINI ÇIKARIYORLAR

Isparta’da bisiklet kullanımı her geçen gün artarak devam ediyor. Özellikle bahar aylarının gelmesiyle birlikte caddeler bisikletlilerle doldu. Kimi mahalle aralarında bisiklet kullanıyor, kimi sürücüler ise işlerine, alışverişe bisikletleriyle gidiyor. Bu sayede spor yaparak sağlıklı kaldıklarını söyleyen bisiklet sürücüleri haftanın belirli günlerinde de gerek kulüp, gerek topluluk bazında şehir turları düzenliyor. Daha önce şehir trafiğinden bunalan bisiklet kullanıcıları, Isparta Belediyesinin şehir merkezinden başlattığı ve şu anda SDÜ ve diğer bir hatla da Işıkkent’e kadar olacak bisiklet yollarında güvenli sürüş yapmanın keyfini yaşadıklarını söylüyor.

**BİRBİRİMİZİ ANLAYIŞLA KARŞILAMAMIZ GEREKİYOR

Bisiklet Topluluğu da perşembe akşamları bir etkinlik düzenliyor. Topluluk üyeleri Isparta Belediyesinin yapmış olduğu bisiklet yolları ile birlikte artık can güvenliklerinin daha da arttığını belirtirken, bazı kesimlerin yapılan bisiklet yollarının kaldırılması yönündeki tepkilerine de “Bisiklet yolunu kullanmak ayrı bir kolaylık sağlıyor. Daha önce karayolunu kullandığımda benim için can güvenliğim oldukça tehlikede oluyordu. Bisiklet yolları ile ilgili tartışmanın artık kapandığını düşünüyoruz. Bisiklet yollarının nasıl yaygınlaştırılmasını tartışmamız gerekiyor. Bisiklet yollarına parkları, esnafımızın tabure koyup piknik alanı gibi kullanmasını artık istemiyoruz. Kendilerinden anlayış bekliyoruz. Birbirimizi anlayışla karşılamamız lazım. Bu yolların bariyerlerini kıranlar var. Kendi memleketlerinin malına zarar veriyorlar” şeklinde cevap verdiler.

AKYOKUŞ: ISPARTA’MIZIN COĞRAFYASI DA BİÇİLMİŞ BİR KAFTAN

Türkiye Bisiklet Federasyonu İl Temsilcisi ve Isparta Bisiklet Topluluğu Sorumlusu Aydın Akyokuş, “Türkiye’de olduğu gibi Isparta’mızda da 2009’dan bu yana her perşembe akşamları gece turları yapılıyor. Şehrimize bisiklet yollarının yapılmasıyla katılımcı arkadaşlarımızın sayısı arttı. 7’den, 70’e öğretmenimiz, öğrencimiz, doktorumuz her kesimden katılımcılar oluyor, herkes bizimle pedal çeviriyor. Isparta’da, ‘bisiklet yolları kaldırılsın, bisiklet yolları trafiği tıkıyor’ şeklinde spekülatif haberler yer alıyor. Baktığınızda tıkanan bir trafik yok. Isparta’mızın coğrafyası da biçilmiş bir kaftan. Gayet güzel bir ulaşım aracı ve bisiklet yollarımız olduğu sürece de böyle devam edeceğiz. Bizden sonraki nesillere de bu şekilde geçip sonuna kadar devam edecek. Bisiklet yollarımız şehir merkezinden üniversite istikametine yapıldığı gibi aynı şekilde Işıkkent istikametine doğru da yapıldı. İlerleyen zamanlarda Ayazmana’ya kadarda devam edecek inşallah.

Öncelikle Belediye Başkanımıza bisiklet yollarını bizlere kazandırdığı için teşekkür ederiz. Mesleğim gereği çok illere gidiyorum. Başka illerde bisiklet yolları yok, Isparta’mız bu açıdan çok şanslı. Diğer illerdeki bisikletçi arkadaşlarımız ilimizdeki bisiklet yolları ile ilgili bizlerden bilgi alıyorlar. Bazı illerde bisiklet yolları var ancak adı bisiklet yolu, üzerinden dolmuşlar geçiyor. Isparta’daki gibi uyarı levhası, bariyerleri yok. Bu açıdan başta belediye başkanımıza ve emeği geçen herkese teşekkür ediyorum” dedi.

ÇİFTÇİ: HALKIMIZI BİSİKLET YOLLARINA VE BİSİKLETLİLERE KARŞI DAHA HASSAS OLMAYA DAVET EDİYORUM.

SDÜ’de Yrd. Doç. olarak görev yapan Halit Ahmet Çiftçi de, “Bisiklet yolları Isparta Belediyemizin bizlere bir güzelliği oldu, çok teşekkür ediyoruz. Kendi çocuğumla da bisiklet kullanıyorum, çocuğumu ön koltuğa oturtarak bisiklet sürüyorum. İleride kendi çocuğuma da bisiklet sürmeyi, bisiklet kültürünü, bisiklet medeniyetini aşılamayı düşünüyorum. Bisiklet bir medeniyet ve gelişmişliğin bir göstergesidir. Bugün Avrupa’daki gelişmiş ülkeler ürettikleri araçları bize satıp, kendileri bisiklete biniyorlar. Avrupa’da şehir içinde bisiklet yolları ve bisiklete binme olayları çok yaygın. Bizde gelişmekte olan bir ülkeyiz, bisiklet yolları yeni yeni yapılıyor. Bisiklet yollarına adaptasyon henüz tam oturmuş değil. Halkımız bisiklet yolunda yürüyüş yapıyor, motorunu koyuyor, elektrikli bisiklet diye tabir ettiğimiz diğer motorlu taşıtlar da bisiklet yoluna girebiliyor. Ben halkımızı bisiklet yollarına ve bisikletlilere karşı daha hassas olmaya davet ediyorum. Zorluklar çekiyoruz, belediyemizin bu konuda yapabileceği pek fazla bir şey yok. Bisiklet kültürünün kafalarda yerleşmesi gerekiyor. Belediyemize ve başkanımıza teşekkür ediyorum” görüşlerinde bulundu.

BİLİCİ: ‘ARABADAN İN, BİSİKLETE BİN’ DİYORUZ

Üç yıl önce bisiklet festivali düzenlendiğine işaret ederek, o dönemde belediye yetkilileri ile görüştüklerini ve bisiklet yolu taleplerini ilettiklerini hatırlatan emekli Öğretmen Bahri Bilici de “O dönemde otopark sorununu dile getirmişler, katlı otoparkları yaptıktan sonra bisiklet yollarını yapacaklarını söylemişlerdi. O günden bu yana katlı otoparklar yapıldı, sonuna gelindi, bugün bisiklet yollarımıza kavuştuk ve devamı da yapılıyor. Bisiklet yollarının yapılmasındaki duyarlılığından dolayı Belediye Başkanımıza bisiklet camiası olarak teşekkürlerimizi sunuyoruz.

Şehir içerisinde yapılan bisiklet yollarına esnaf ve bir kesimin ‘bisiklet yolları kaldırılsın’ şeklinde tepkilerini görüyoruz. Birbirimizi anlayışla karşılamamız lazım. Bisiklette bugün Karayolları Kanununa göre bu yollarda kullanılan bir ulaşım aracı. Dolayısıyla bizde bisikleti önemsiyoruz. İnsanlar kendi sağlığına önem verirse, eğer memleketin ekonomik ve iktisadi durumlarını göz önüne alırsa bisiklete binmenin ne kadar önemli ve faydalı olduğunu ileride anlayacaklar ve bizlere teşekkür edecekler. Bizde bisiklet kültürünün yerleşmesi için genciyle, yaşlısıyla Isparta’da turlar düzenliyoruz. Bizde, ‘Arabadan in, bisiklete bin’ diyoruz. Bu sloganımız her zaman için geçerli. Bu yolları yaptığı için belediye başkanımıza bisiklet camiası olarak teşekkür ediyoruz” ifadelerinde bulundu.

ÇOBANBAŞ: BİSİKLET YOLLARI İLE İLGİLİ

TARTIŞMANIN ARTIK KAPANDIĞINI DÜŞÜNÜYORUM

Yine SDÜ’de Öğretim Görevlisi olarak görev yapan İbrahim Çobanbaş da, “Bu bisiklet yollarını bizlere kazandıran Belediye Başkanımıza teşekkür ederim. Üniversitede görev yapıyorum ve havalar iyi olduğu sürece bisikletle gitmeye çalışıyorum. Bisiklet yolunu kullanmak ayrı bir kolaylık sağlıyor. Daha önce karayolunu kullandığımda benim için can güvenliğim oldukça tehlikede oluyordu. Bu bisiklet yollarını yaygınlaştırarak bisikletlilerin trafikteki güvenliğini olabildiğince arttırmış oluyoruz. Ayrıca ben bu bisiklet yolları ile ilgili tartışmanın artık kapandığını düşünüyorum. Daha çok bisiklet yollarının nasıl yaygınlaştırılıp, kullanımının nasıl olduğunu tartışmamız gerekiyor. Bisiklet yollarına parkları, esnafımızın tabure koyup piknik alanı gibi kullanmasını artık istemiyoruz. Yapılan yollara sahip çıkmamız gerekiyor. Kendilerinden anlayış bekliyoruz” dedi.

YORUM EKLE

Güvenlik Kodu

YORUMLAR

vatandaş

21 Nisan 2018 Cumartesi 23:42

ıspartanın heryerine tümsek koyuyorlar ama nedense o mimar sinan caddesine koymayı akıl edemiyorlar. araç kullanan birisi olarak yol veriyorum hemen arkadan korna basıyorlar. halkta alışık değil yol veriyorsun sadece bakıyorlar geçmiyorlar. en güzeli oraya tümsek koymak 10 mt ye bir en azından rahat geçer yayalar.

21 Nisan 2018 Cumartesi 23:05

ÇARESİ bolat oteli önündeki trafik ışıklarına, yayaların bu cadde üzerinden karşıya geçebilmesini sağlıyacak, her iki taraftaki araçları 2-3 dk bekletecek ışık ayarlaması yapılmalıdır, yada mimar sinan caddesi boyunca 2-3 yere hız düşürücü tümsekler yapılıp yayaların karşıya tehlikesiz geçmesi sağlanmalıdır. yaya ya bolat önünden geçecek, yada kaymakkapıdaki ışıklardan tekrar dönüp gelecek olmaz. yaya akbankın veya garantinin karşına gidecekse oradaysa işi, gözü az gören var, zor yürüyen var,

Vatandaş

21 Nisan 2018 Cumartesi 23:04

Bisiklet yolunu bisikletlerden çok motorsikletler, paket servisçileri ve elektrikli bisikletler kullanıyor. Kimse de bu durumla ilgilenmiyor. Trafiği felç eden bisiklet yoluna gerek varmı oda ayrı bi konu.

cengo

21 Nisan 2018 Cumartesi 22:46

Bisiklet yolundan motosikletle giden akıllılar tespit edilip ceza kesilmeli

vatandaş

21 Nisan 2018 Cumartesi 22:32

Bisiklet yolunun hemen yanında yayaların yürümesi için kaldırım var, bisiklet yolu boyunca yayalar yürüyorlar bisiklet yolundan yürümeyin mi diyelim... niye yürüyor, elinde bayanın çocuk arabası ile karşıya kaldırıma geçemiyor, neden geçemiyor vatandaş, bolat otelin önündeki trafik ışıkları yayaların geçmesine fırsat verecek taşıtları bekletecek durduracak soluklandırma ışığı yok. biri kırmızı oldumu, diğer lamba yeşil oluyor taşıt geçmesine izin veriyor. ve çok süratli geliyorlar.geçilmiyor.

Velesbitci

21 Nisan 2018 Cumartesi 20:42

Bisiklet sürmenin keyfi ters yönden gitmek, kırmızı ışıkta geçmek, kaldırımda yayalara çarparak ilerlemek ise böyle keyif olmaz. Dar olan caddeler iyice daraldığı gibi tek yönlü yolda tersten birden karşına çıkan bisikletler tehlike sacmakta ...

İsparta 32

21 Nisan 2018 Cumartesi 20:28

Boş verin bisikleti araba daha iyi bas gaza yürü bu ne bisiklet gitcek olduğun yere 6 ayda anca varirsin artık

21 Nisan 2018 Cumartesi 18:50

En güzeli araba bin baş gaza git o neymiş petal bas dur artık gitcem diye bak dur artık

Ali

21 Nisan 2018 Cumartesi 18:49

Neresi bisiklet yolu bunun gunde 20 30 bisiklet geçiyorsa 200 300 küsürde motor geçiyor oranın adı bisiklet deyil motor yolu olara değiştirilmeli

Vatandaş

21 Nisan 2018 Cumartesi 13:01

Yahu bu bisiklet yolunda motorsiklet kullananlar çok büyük tehlike oluşturuyorlar.Bisikletçi arkadaşlar bide bunun için eylem yapsınlar.