visitor analyticsvisitor analytics

1.3 MİLYON BAĞ-KUR'LUYA MÜJDE!

1.3 milyon Bağ-Kur'luya müjde!
05 Şubat 2015 Perşembe 19:47

Prim borcunu yapılandırmayan 1.3 milyon Bağ-Kur'lu için düzenleme hazır. Meclis'ten geçecek yasa ile borçlar silinecek ve askıya alınacak.

Başbakan Ahmet Davutoğlu'nun prim borcunu yapılandırmak için başvurmayan 1 milyon 305 bin Bağ- Kur'luya verdiği müjdenin detayları belli oldu. Borçlu Bağ-Kur'luların sağlıktan yararlanmasını sağlayacak, hizmet süresine ihtiyacı olmayanlara da emeklilik yolunu açacak düzenlemenin ayrıntıları...

YASA ÇIKACAK
Borçlu Bağ-Kur'lulara yönelik düzenlemenin halen Meclis komisyonunda görüşülen torba yasa tasarısına eklenmesi için önerge verildi. Takvim'in haberine göre, bir değişiklik yapılmazsa, düzenleme yasanın Resmi Gazete'de yayımlandığı tarihi takip eden ay başından itibaren yürürlüğe girecek. Düzenlemeden 12 aydan fazla prim borcu olan esnaf, tüccar, şirket ortağı ve çiftçi gibi Bağ-Kur'lular yararlanacak. Borç silinecek, borcun olduğu dönemdeki hizmet süresi askıya alınacak.

NASIL CANLANDIRILACAK?
Halen 2 aylık prim borcu olanlar sağlık hizmetlerinden yararlanamıyor. Borç silindiği için bu kişilere hastane kapısı açılacak. Aileleriyle birlikte sağlık hizmetlerinden yararlanmaya başlayacaklar. İleride emeklilik için bu hizmet sürelerine ihtiyaç duyanlar Sosyal Güvenlik Kurumu'na başvurarak bunları canlandırabilecek. Bağ-Kur'lu askıya alınan bu hizmet sürelerinin tamamını canlandırabileceği gibi, ihtiyacı kadarını da canlandırabilecek. 30 günlük dönemi canlandırmak için başvurulan tarihteki asgari ücretin yüzde 34'ünü ödemek gerekecek. Ödemenin de 3 ay içinde yapılması şartı gelecek.

BAĞ-KUR'LUNUN YÜZÜ GÜLDÜ
Bağ-Kur borcu olanlara yönelik yeni düzenleme, mutlu etti. Yapılandırma imkanından yararlanmak için başvuramayan Bağ-Kur'lular, hem borcun silinip hizmetin askıya alınmasına hem de bu şekilde sağlıktan yararlanma imkanı getirilmesine imkan verecek düzenlemeden memnun. Bağ-Kur'lular, şunları kaydetti. "Borcumuz olduğu için sağlık hizmetlerinden faydalanamıyorduk. Askıya alınan hizmet süresini ilerleyen zamanda yatırıp tekrar emekliliğe saydırma imkanımız olacak."

inşallah

EMEKLİ
06 Şubat 2015 Cuma 21:08

bakur ssk allah aşkına soguk demeden kücuk büyük esnaf vergisini ödüyor memur yatarak pırimini devlet ödüyör emeklı işci 2500 memur 2000 ssklı bakurlu 1100 kesinti

1 Beğendim
1 Beğenmedim
 
Yanıtla

yanliş

SSK bakur
06 Şubat 2015 Cuma 21:02

sayın büyüklerim herşey güzel anladık 30yıl üzerinden ödedik aldıgimiz 1100 allah aşkına odemeyen akıllı ödeyen enayı madem 1500 verin bizlerde cocuk okutuyoruz 24 lira bugun şarlarda haztaneyı yasakladım acıl olmayınca gıtmek yok hemen maaş kesılıyoracıyın elvijdan

0 Beğendim
0 Beğenmedim
 
Yanıtla

İyilik Yaramaz

SGK Çalışanı
06 Şubat 2015 Cuma 14:53

Sen istediğin kadar af çıkar, müjde ver bir işe yaramaz. Esnafın önemli bir kesimi bir şekilde primlerini borç harç öderken kalan kısmı parası olsa da ödemiyor. Nasıl olsa af çıkıyor. Eline geçen parayı (buna işçisinin parası da dahil) yatırıma koyuyor. Ya daire, arsa alıyor ya da mal. Borucnu ödemeyip af takip eden bir esnafa sebebini sorduğumda sizin aylık faizinizden fazlasını sigaradan (%10) kazanıyorum niye ödeyeyim demişti. Yazık ve günah. alttaki yorumlarda memura iftira atanlar iyi bilir

2 Beğendim
2 Beğenmedim
 
Yanıtla

Eleştiri

Yargıç
06 Şubat 2015 Cuma 13:44

Devlet memuru yokoldu. Hükümet memurları sussun. Esnaf ve gençlik çıkarsa meydana hükümet memuru masa altına hükümet polisin kıçına girer. Kimse ahkam kesmesin kendine hükümet tarafından aptallar denmesine tepki göstermiyen tüm kurum ve derneklerce yolunan esnafın sabrı eş ve çocuğudur. Bunu kimse efelenme cesareti algılamasın.

2 Beğendim
0 Beğenmedim
 
Yanıtla

Memurlara kızan Bağ-Kurlular.

Mustafa KEMAL
06 Şubat 2015 Cuma 02:00

Sizi bu hale memur ****dı.Biz maaşlarımızla alış veriş yapıyoruz sizden.1)Bize fiş yazıyormusunuz.2)Kazanamıyorum diyen esnaf yoktur.Çünkü aldığınız ürünü üzerine giderleri hatta ödemediğiniz KDV yi ekleyerek satıyorsunuz.

2 Beğendim
7 Beğenmedim
 
Yanıtla

memura

bağkurlu
06 Şubat 2015 Cuma 00:28

sağlık sektörünü batıran memurdur.kazanıp ödede görelim.

9 Beğendim
3 Beğenmedim
 
Yanıtla

küçük esnaf bitik

Mehmet
05 Şubat 2015 Perşembe 22:34

bu ülkede en kral memurlar, kıçı devlete daya salla başı al maaşı

12 Beğendim
7 Beğenmedim
 
Yanıtla

Vay be :(

Mustafa KEMAL
05 Şubat 2015 Perşembe 20:52

Memura zam yapılacağı zaman ekonomi bozulur YUNANİSTAN oluruz deniyordu. Ama Bağ-kurlu kazancının dan parasını önemeyince ekonomi bozulmuyor.Allah büyük.Herşeyi gömrüyor biliyor.

4 Beğendim
6 Beğenmedim
 
Yanıtla