visitor analyticsvisitor analytics

KÖMÜR YASAĞI YUMUŞATILMALI !

 KÖMÜR YASAĞI YUMUŞATILMALI !
08 Mayıs 2014 Perşembe 13:09

AK Parti İl Başkanı Osman Zabun, MÇK’nın kömür yasağı kararını yumuşatması gerektiğini ifade ederek, “Vatandaşımızı üzmeyecek, etki alanlarını memnun edecek şekilde orta yol bulunmalı” dedi.

Mahalli Çevre Kurulu’nun (MÇK), 1 Ekim 2014 tarihinden itibaren kömür yakımını yasaklaması tartışmaları sürüyor. Tartışmaya son olarak AK Parti İl Başkanı Osman Zabun katıldı. Toplumun her kesimini etkileyecek bu tür kararlarda neden-sonuç ilişkisine bakılması gerektiğini vurgulayan Zabun, yöneticiler olarak kendilerinin de dikkat etmesi gereken temel konuların olduğunu söyledi. Zabun, “Birincisi piyasa ekonomisini gözetmek zorundasınız. Diğer taraftan uygulanan kurallarda ulaşmak istediğiniz hedeflere ulaşabildiğine dikkat etmek zorundasınız. Bir taraftan da vatandaşın sağlığını düşünmek zorundayız. Kömür yasağını bu 3 temel değer üzerinde değerlendirmemiz gerekiyor” dedi.

HER MAHALLEDE VAR AMA KULLANIM ORANI DÜŞÜK

Devletin doğalgazı Isparta’ya getirdiğini ve diğer katı yakıtlara göre daha faydalı olduğunu, bundan dolayı teşvik edilmesi gerektiğini belirten Osman Zabun, dağıtıcı firmanın doğalgaz altyapısını her mahalleye götürdüğünü ama buna rağmen kullanım oranının halen düşük olduğunu söyledi. Zabun, “Kullanımı artırmak için vatandaşların yönlendirilmesi gerekir. MÇK’nın almış olduğu kararı temel gaye açısından destekliyoruz ancak etki alanları itibariyle üzerinde durulması ve gözden geçirilmesi kanaatindeyiz. Bu Nedir? Bir defa kuralı koyuyorsanız, keskin çizgilerle koyduğunuz takdirde hayata geçirilmesinin engellenmesi, akamete uğramasıyla karşı karşıya kalabilirsiniz. Geçiş süreçlerini iyi analiz etmek gerekiyor” dedi.

DEPREM YÖNETMELİĞİNDEN SONRA YAPILAN BİNALAR HEDEF ALINMALI

Öte yandan prensip olarak konuya yaklaşımını da dile getiren Zabun, şunları söyledi: “Bizim prensip olarak konuya yaklaşımımız şudur; Binalarımız sağlıklı yapı itibariyle çeşitlilik arz ediyor. Temel kriterimiz; Deprem yönetmeliğinden sonra yapılan binalarda ilk etapta geçişin zorunlu hale gelmesi. Bu binalarda risk yok. Bu binalar kentsel dönüşüm kapsamına da girmeyecek binalardır. Isparta’nın mevcut kapasitesi değerlendirildiğinde var olan kapasitenin ilk etapta doğalgaza dönüştürülmesi gerekiyor. Bunun dışında yer alan ve yönetmelikten önceki binalarda geçiş sürecinin daha uzun vadeye yayılması, piyasa açısından da uygun olacaktır. Vatandaş da kendini ona göre ayarlayacaktır. Doğalgaz tesisatı döşeme kapasitesi itibariyle Isparta’nın durumu belli sayıdadır. Çok geniş bir zorlama alanı oluşturursanız piyasa ekonomisinide zorlamış olursunuz ki bu durum vatandaşımızı zor durumda bırakır. Geçiş zamanında sıkıntılar oluşabilir.Kısacası 2014 yılı kapsamında deprem yönetmeliğinden sonra yapılan binalar hedef alınmalıdır.”

“HAVA KİRLİLİĞİNİN DE ÇÖZÜME KAVUŞMASI GEREKİYOR”

Zabun, son olarak hava kirliliğinin de yadsınamaz bir gerçek olduğunu ifade ederek, “ “Kış aylarında hava kirliği açısından ciddi sıkıntılar yaşıyoruz. Bunun da çözüme kavuşturulması gerekiyor. Bunun önlenmesinin

Ramazan
09 Mayıs 2014 Cuma 23:35

Zorlama bir açıklama neymiş efendim piyasa ekonomisi bozulurmuş.Allah aşkına ya susun yada biraz daha ciddi açıklamalar yapın.İnsan sağlığı söz konusuyken neyin pazarlığını, iktisadını yapıyorsunuz EFENDİLER..

0 Beğendim
0 Beğenmedim
 
Yanıtla

yazılan yorumlar neden çıkmıyor
09 Mayıs 2014 Cuma 11:11

bazı yorumlar çıkıyor bazıları neden çıkmıyor...

0 Beğendim
0 Beğenmedim
 
Yanıtla

sahte ak partililer sizi
09 Mayıs 2014 Cuma 09:23

evde kalmış ak partili kız ve sahte ak partililer yorumlarda saydırmış gene.:)).ama YEMEZLER! zabun baba helal olsun sana ,garip vatandaşı bir tek sen düşündün ..ALLAH razı olsun senden. 80 ilde olmayan uygulamayı ıspartaya dayatmaya çalışan zihniyete yazıklar olsun. kansermiş geçin bunları önce sigarayı bırakın!!!

0 Beğendim
0 Beğenmedim
 
Yanıtla

SAHTE AK PARTİLİLER SİZİ
09 Mayıs 2014 Cuma 09:20

BAKIYORUM YORUMLARA EVDE KALMIŞ AK PARTİLİ KIZ VE SAHTE AK PARTİLİLER YİNE SAYDIRIYOR:))) ZABUNA HELAL OLSUN DOĞRU TESPİT..GARİBAN VATANDAŞI DÜŞÜNMEDEN MÇK KARAR ALIYOR!!!. ZABUN BABA HELAL OLSUN..GARİBİN YANINDASIN ALLAH RAZI OLSUN.80 İLDE BÖYLE YASAK YOK ISPARTADA VAR..YOK ÖYLE OLMAZ!!!İL BAŞKANIMIZ OLMASA AYVAYI YEDİK DESENE!!

0 Beğendim
0 Beğenmedim
 
Yanıtla

sibel aytaş
09 Mayıs 2014 Cuma 08:44

450 tl kira veren bir kiracıyı düşünün aylık 350 tl dogalgaz 100 tl elektrik su aslında bu liste uzar gider en önemliside asgari ücretle geçinmeye çalıştığını düşünürseniz.bu adam eve ekmek götürebilirmi hayır..çocuklarının okul yol giyim masraflarını karşılayabilirmi Hayır.fakir kesim için en ucuz ısınma yakıtı olan kömüre yasak gelirse çoğu insan bu şehirde donarak ölür..

0 Beğendim
0 Beğenmedim
 
Yanıtla

Isparta Ispartalılarındır
08 Mayıs 2014 Perşembe 22:28

Anadolu mahallesi, 142. cadde üzerinde bulunan bir siteden kışın etrafı çok rahatsız eden bir kömür dumanı yükseliyor. Osmanlı cami karşısında bulunan bu sitede doktorların oturduğunu duydum.Bizler doğal gaza geçtiğimiz halde, halkı sağlıklı yaşama davet edecek sözde hekimlerin doğal gaza geçmeyip, kömüre devam etmeleri cahilliğin daniskasıdır. YAZIKLAR OLSUN, BİR KIŞ BUNLARIN DUMANINI YUTTUK!

0 Beğendim
0 Beğenmedim
 
Yanıtla

doğalgazcı
08 Mayıs 2014 Perşembe 20:37

kömürcüden de ancak böyle bir yorum beklenir. Kömüre devam edilsin değil mi? Yuhhhhhhhhhh.

0 Beğendim
0 Beğenmedim
 
Yanıtla

OKUYAN ANLAR
08 Mayıs 2014 Perşembe 18:56

Ak Partili rumuzu kullanan kişi ve Ak Partili kız rumuzu kullanan kişilere söylüyorum. Siz asla Ak Partili olamazsınız. Gerçek kimliğinizi gizleyerek zihin bulandıramazsınız. Önce okumasını öğren. Sizin gibi okuma özürlü olup yalnızca başlıktan Ak Partiye kin kusan sizler insanların aklını karıştırdığınızı zannediyorsunuz. Bence başkan çok doğru bir tespitler yapmış ama sizin zihin kapasiteniz onu anlamaya yeterli değil anlaşılan. Ayrıca diğer konudaki beklentin de boşuna çok beklersin daha. İlk defa konulara hakim bir başkan var elhamdülillah

0 Beğendim
0 Beğenmedim
 
Yanıtla

serdar
08 Mayıs 2014 Perşembe 13:45

temiz hava tüm kesimlerce olumlu yönde desteklenmeli(gerekirse kömür yerine doğalgaz yardımı veya faizsiz kredi) asla ama asla siyasete kurban edilmemelidir.Hiç kimsenin kimseyi zehirleme hakkı yok.

0 Beğendim
0 Beğenmedim
 
Yanıtla

AK PARTİLİ KIZ
08 Mayıs 2014 Perşembe 13:15

SAYIN ZABUN MÜDAHİL OLMADIĞINIZ BİR BU KONU VARDI ONADA BURNUNU SOKTUN.TEŞKİLAT SENİ AK PARTİLİ OLARAK BİLE GÖRMÜYOR Kİ DIŞARIDAKİ VATANDAŞ SENİN AÇIKLAMALARINI DİKKATE ALSIN.Bİ GİDİN YA ŞU TEŞKİLATIN BAŞINDAN..BECERİKSİZLER GRUBU OLARAK SUSUN BARİ...

0 Beğendim
0 Beğenmedim
 
Yanıtla

kömürcü
08 Mayıs 2014 Perşembe 13:01

teşekkürler başkan dogru bır yaklaşıum önce kentsel dönüşümden yapılan yerler,sonra resmi daireler.vatandaşın sobasıda yaktıgı kömürle bahçesinden getırdıgı odunla uğraşmanını sonu hiç iyi olmaz.anlamadıgım 80 ilde olmayan bir uygulamayı neden ıspartada uygulamak için çaba sarfediyoruz.isteyen herkes dogal gaza gecebilir,kim rahat yaşamayı istemez parası olan geciyor, insanlar biraz dününü düşünse alllah rızası için

0 Beğendim
0 Beğenmedim
 
Yanıtla

ak partili.
08 Mayıs 2014 Perşembe 12:00

Hocam kusura bakmayın ama ak partinin il başkanı böyle saçma konuşamaz. İl özel idare binasının yerine otel yapalım saçmalığını destekleyen zihniyet ak partiyi ıspartada batırdı.Şimdi de bu konuda ne olduğu anlaşılamayan bir açıklama.Süleyman Soylu zaten ak parti teşkilatını yakında tamamen değiştirecek. Biz hava kirliliğinden bıkmışız.Kanser olmak istemiyoruz. Sen neden bahsediyorsun? Yasak yumuşatılsınmış. Kışın hasta olan,hava kirliliğinden dolayı kanser olanların vebalini kim ödeyecek? Depreme dayanıklı olmayan binalara kömür yasağı getirmeyelim demişsin. Eski binalar kentsel dönüşümede gitmiyor. Ne olacak peki? 30 yıl daha kömürmü yakacaklar? Kararda kentsel dönüşüm kararı alınan binalara zaten yasak getirilmeyeceği belirtiliyor. Ayıptır,yazıktır,günahtır.Akk partinin il başkanı bu kadar yetersiz açıklamalar yapamaz. Olmaz. Çok kızdım bu açıklamalara.

0 Beğendim
0 Beğenmedim
 
Yanıtla