visitor analyticsvisitor analytics

SDÜ’DEKİ GÖREVLİ SURİYELİ ÖĞRETİM GÖREVLİLERİNDEN VATANDAŞLIK YORUMU

SDÜ’DEKİ GÖREVLİ SURİYELİ ÖĞRETİM GÖREVLİLERİNDEN VATANDAŞLIK YORUMU
14 Temmuz 2016 Perşembe 16:32

SDÜ’DEKİ GÖREVLİ SURİYELİ ÖĞRETİM GÖREVLİLERİNDEN VATANDAŞLIK YORUMU

ISPARTA Süleyman Demirel Üniversitesi'nde (SDÜ) sözleşmeli okutman olarak görev yapan Suriyeli Abdullah Mektebi, Suriyelilere Türk vatandaşlığı verilmesiyle ilgili, "Yani Türkiye'den Avrupa'ya doğru göçlerin, gitmeye çalışmaların ve en önemlisi ölümü de göze alıp gitmelerinin sebebi vatandaşlık" dedi.

SDÜ Arap Dili ve Edebiyatı Bölümü'nde görevli okutman Abdullah Mektebi, yaklaşık 1.5 yıl önce güvenlik nedeniyle Suriye'den ayrıldığını, memleketi Halep'te yaşayanların 4 yıldır savaşı bizzat yaşadığını anlattı. Suriye'den ayrılıp ilk olarak Mersin'e geldiğini ve birkaç ay kaldıktan sonra SDÜ ile görüştüğünü aktaran Abdullah Mektebi, "Kontak kurduk ve iş sözleşmesi yaptık, buraya geldik. Yani savaştan önce de Türkiye'de Arap dili edebiyatında çok sayıda Suriyeli vardı ama savaş çıktığı için bu sayı fazlalaştı. 4- 5 yıldır Türkiye'de pek çok Suriyeli var. Türkiye müthiş bir misafirperverliğe sahip, yaşam alanlarımızda çok büyük sorunlarımız yok. Normal diyebileceğim bir hayat sürüyoruz. Bize karşı olağanüstü bir durum gözlemlemedik. Türk milletinin misafirperverliği çok güzel" dedi.

"TÜRKİYE ŞU ANDA BÜYÜK BİR İŞ YAPIYOR"

Suriye dışındakilerin Suriye hükümeti tarafından muhalif görüldüğü için konsolosluklara gittiklerinde reddedildiklerini kaydeden Abdullah Mektebi, "Dolayısıyla Suriyeliler şu anda vatandaşlıkları olmayan bir durumdalar. Dolayısıyla Türkiye şu anda büyük bir iş yapıyor. Suriyeli mülteciler, hepsi vatandaşlık arzusunda, bir ülkenin vatandaşlığını almak istiyorlar" diye konuştu.

"VATANDAŞLIK ARAYIŞINDAYIZ"

Akdeniz'de binlerce Suriyelinin boğulduğunu hatırlatan Abdullah Mektebi, şöyle dedi:

"Yani Türkiye'den Avrupa'ya doğru göçlerin, gitmeye çalışmaların ve en önemlisi ölümü de göze alıp gitmelerinin sebebi vatandaşlık.Ben Allah'a şükrediyorum, Türkiye bize böyle bir imkan verdi. Burada bir iş sahibiyim ama vatandaşlık hemen hemen bütün Suriyelilerin beklediği bir şey.Savaş biterse ülkemize döneriz ama biter mi bitmez mi, dönebilir miyiz ?Gelenlerde 5 yıldır bu sorun var. 5 yıldır burada doğmuş çocuklar var. Onlar burada okula gitmeye başladı. Onların Suriyeli mi Türk mü olduğunu yoksa başka bir vatandan mı geldiğini ayıramıyorsunuz. 3 milyon Suriyelinin vatandaşlık almasının imkanı yok, bunu biz de biliyoruz."

Yaklaşık 1 yıl önce Isparta'ya gelen ve İlahiyat Fakültesi'nde sözleşmeli okutmak olarak görev yapan Yard. Doç. Dr. Siham Hindavi de anne ve babasının halen Suriye'de olduğunu, kardeşleri ve akrabalarının ise kamplarda yaşadığını kaydederek, kendilerine Türk vatandaşlığı verilmesine yönelik haberi duyunca sevindiklerini anlattı.

 

NE ŞAM' IN ŞEKERİ NE ARABIN YÜZÜ...

DEDE CABBAR
15 Temmuz 2016 Cuma 14:44

İHANET: Tedavisi mümkün olmayan bir hastalıktır.( anlayanlar anladı)...

2 Beğendim
0 Beğenmedim
 
Yanıtla

MISAFIR OLARAK KALSINLAR!

VELI
15 Temmuz 2016 Cuma 12:03

BIRINCISI DIN KARDESINIZ OLDUKLARI GENELLEMESINI NASIL YAPABILIYORSUNUZ! O INSANLARDANDA HER INANCA SAHIP OLANLAR VAR! GERCI BUNUN HIC BIR ÖNEMI YOK! ÜLKELERINDE DURUM DÜZELENE KADAR EN INSANI SEKILDE MISAFIR EDILMELILER , BUNADA BIR SEY DIYEN YOK! LAKIN KENDI ÜNIVERSITE MEZUNLARININ VE MILLETININ IS AS SORUNUNU CÖZEMEYEN BIR IKTIDAR KALKIPTA, BIRDE KANUNEN VATANDAS OLABILMEK 5 YIL IKAME ETME SARTI VARKEN VE BU SIGINMACI OLARAK GECIRDIKLERI SÜREDE BUNA SAYILAMAZKEN ISTISNAI VATANDASLIGA HAYIR!!!

1 Beğendim
0 Beğenmedim
 
Yanıtla

.

.
15 Temmuz 2016 Cuma 11:39

SAVAŞIR ADAM GİBİ YAŞARIM.ÇOÇUĞUM BABASIZ BÜYÜR AMA VATANSIZ BÜYÜYEMEZ.

0 Beğendim
0 Beğenmedim
 
Yanıtla

üzüldüm

ıspartalı
15 Temmuz 2016 Cuma 01:28

Yorumlara baktımda üzüldüm.merak ediyorum sizde aynı durumda olsaydınız ne yapardınız.yazık insanlık ölmüş. Onlar bizim din kardeşimiz.ensar ve muhabirleri örnek alın biraz.

1 Beğendim
10 Beğenmedim
 
Yanıtla

KATKIMI? NASIL BIR KATKI?

vatandas
15 Temmuz 2016 Cuma 01:05

ALMANYA YILLIK KAZANCI 45000€ OLAN KISILERE VIZE MUAFIYETI VE OTURUM VERIYOR! BILDIGIM KADARIYLA VATANDASLIK DEGIL! REZA SARRAF YADA ZARRAB ISTISNAI VATANDASLIK VERILMISTI, BÜTCEDEKI ACIGI KAPATAN HAYIRSEVER ISADAMI ILAN EDILMISTI VE HAYIR SEVER ISADAMI OLARAK BIR SÜRÜ ÖDÜLLER FALAN VERILMISTI! BU TIP KISILER ÜLKEYE KATKISIMI OLUYOR YOKSA BU ÜLKEDEN (BAGIS??? VE HEDIYELERLE????) ALDIKLARI IHALELERLE SERVETLERINE SERVETMI KATIYORLAR TARTISILIR!

3 Beğendim
0 Beğenmedim
 
Yanıtla

Istrmiyoruz

Emre
14 Temmuz 2016 Perşembe 22:00

Bu ulkede vergi ver suriyelire bak vergi ver adamlara aylik bagladilar vergi verdik yine ev yaptilar bizim isimizden olduk birde vatandaslik verirlerse bu ulkeden gidelim.yeter bartik

8 Beğendim
1 Beğenmedim
 
Yanıtla

istemiyorum

istemiyorum
14 Temmuz 2016 Perşembe 21:24

istemiyorummm kimin ne olduğu kim olduğu belli değil... sorun bakalım halka sonuç ne çıkacak... giren çıkan belli değil ülkeye ne hale geldi güzelim ülke... bu ne saçmalık

8 Beğendim
1 Beğenmedim
 
Yanıtla

VATANDASGA HAYIR! INSANI YASAM STANDARTINA EVET!

vatandas
14 Temmuz 2016 Perşembe 20:42

GÜZEL BIR YASAM ORTAMI OLUSTURULSUN SURIYELILERE, ALMANLARIN TÜRKLERE YAPTIGI GIBI! YANI IS AS BARINMA VB INSANI BIR ORTAM OKEY! AMA VATANDASLIGA HAYIR! DAHA SONRA ÜLKELERINDE SARTLAR DÜZELDIGINDEDE DÖNMELERINE YARDIMCI OLUNSUN !!! HELE KANUNI OLMIYAN ISTISNAI VATANDASLIGA DÜNDEN HAYIR! YAPIN REFERANDUMU MILLET KARAR VERSIN!

7 Beğendim
1 Beğenmedim
 
Yanıtla

ezikler

yezitler
14 Temmuz 2016 Perşembe 20:12

Defolun demekle bir yere varılmaz bunları savaşın göbeğine getiren bunları devletine kışkırtan kendi seçtiğiniz andavalları önce defedin ondan sonra kendinizin ne halt ettiğinize bakın %60 andavalların şikayet etme hakkı yok. ne suriyeliden ne terörden. bu siz andavalların eseri. Eyy kemikçiler.

9 Beğendim
1 Beğenmedim
 
Yanıtla