visitor analyticsvisitor analytics

KONU CUMA NAMAZI OLUNCA ISPARTA'NIN PROJESİ GÜME GİTTİ

KONU CUMA NAMAZI OLUNCA ISPARTA'NIN PROJESİ GÜME GİTTİ
06 Ocak 2017 Cuma 13:55

KONU CUMA NAMAZI OLUNCA ISPARTA'NIN PROJESİ GÜME GİTTİ

Şarikaraağaç Asım ve Sıddıka Selçuk Anadolu Sağlık Meslek Lisesi öğrencileri tarafından Değerler Eğitimi alınında Cuma Namazının Sosyalleşmeye ve Toplumsallaşmaya Etkisi'ni araştırmaya yönelik TÜBİTAK projesidestek göreceğine bir takım insanlar tarafından engellendi!.....

Şarikaraağaç Asım ve Sıddıka Selçuk Anadolu Sağlık Meslek Lisesi öğrencileri tarafından Değerler Eğitimi alınında Cuma Namazının Sosyalleşmeye ve Toplumsallaşmaya Etkisi'ni araştırmaya yönelik TÜBİTAK projesi bölge finallerinde birici seçilerek Ankara'da finale katıldı. Ancak, iddiaya göre Cumhuriyet ve Sözcü gazeteleri muhabirlerinin jüriye yapmış olduğu baskılar nedeniyle 2016 TÜBİTAK

Değerler Eğitimi dereceleri açıklanmadı.

Değerler Eğitimi alanında ödül verilmezken Isparta'nın projesinin güme gittiği ortaya çıktı. TÜBİTAK tarafından 12 alanda düzenlenen ve geçtiğimiz Mayıs ayında 47.’si gerçekleşen “Ortaöğretim Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması'nın skandalla sonuçlandığı ortaya çıktı.Şarkikaraağaç Asım ve Sıddıka Selçuk Anadolu Sağlık Meslek Lisesi öğrencileri tarafından Değerler Eğitimi alanında

Matematik Öğretmeni Gülen Okçu Kaçmaz'ın danışmanlığında hazırlanan Cuma Namazının Sosyalleşmeye ve Toplumsallaşmaya Etkisi'ni araştırmaya yönelik proje Konya'da düzenlenen bölge finalinde birinci seçilerek Ankara'da yapılan finallerde yarışmaya hak kazandı. Ancak iddiaya göre Cumhuriyet ve Sözcü gazeteleri muhabirlerinin jüriye yapmış olduğu baskılar nedeniyle 2016 yılında TÜBİTAK Değerler Eğitimi alanında dereceye giren projeler açıklanmadı.Bu alanda ödül verilmezken, birinci olabilecek projemiz hiçe sayıldı.

200 KİŞİYE ANKET UYGULANDI

Şarkikaraağaç ilçesi örneği alınarak yapılan çalışmada dinin birey ve toplum üzerindeki etkisinin öneminden yola çıkılarak toplu halde gerçekleştirilen Cuma namazı ibadetinin sosyal sonuçlarına ulaşılmak istendi.Cuma namazının; bireylerin sosyalleşmesine, bireyler arası ilişkilere,toplumsal hayata ve toplumsallaşma sürecine etkisinin belirlenmesi amaçlandı.Proje kapsamında Şarkikaraağaç

ilçesi genelinde toplumun herkesiminden 200 kişiye anket uygulandı.

BU SORULAR YÖNELTİLDİ

Araştırma da bireylere Cuma namazının , birey için anlamı nedir? Cuma namazının , insanlar arası ilişkilere etkisi nedir? Cuma namazının, bireyin sosyalleşmesine etkisi nedir? Cuma namazının ,toplumun değişik kesimlerini bir araya getirmesinin sonuçları nedir? Cuma namazının , birlik ve beraberliğe etkisi nedir? Cuma namazının , toplumsal hayata etkisi nedir? Cuma namazının ,vaazlarda ve hutbelerde verilen bilgiler ışığında ortak bir toplum bilinci oluşturmaya etkisi nedir? Gibi sorular yöneltildi.

CUMA NAMAZI SOSYALLEŞMEYE KATKI SAĞLIYOR

Araştırma, Cuma namazının, ibadetle birlikte oluşan ortamda bireylerin yeni kişilerle tanışması ;arkadaş ve dost edinmesi; fikir alışverişinde bulunması gibi sosyal ve kültürel nitelikli olumlu sonuçlar doğurarak bireylerin sosyalleşmesine katkı sağladığını ortaya koydu. Ayrıca Cuma namazının, gerek hutbe ve vaazlarla verilen bilgilerin toplumun bir çok kesimine aynı anda ulaşmasıyla toplum bilinci

oluşturduğu, insanların statü farkı olmadan dini ibadetleri için yaratıcı huzurunda yan yana, omuz omuza bir arada ‘saf’ tutmalarının;insanlar arasındaki maddî farklılık, mevki, itibar, şöhret gibi dünyevi üstünlüklerinin hiçbir şey ifade etmediği düşüncesini de pekiştirdiği sonucuna ulaşıldı.Araştırma Cuma namazının toplumu birleştirici, bütünleştirici etkisi sayesinde toplumsal hayata ve toplumsallaşma

sürecine çok önemli katkıları olduğu gerçeğini de ortaya çıkardı.

çanakkale savaşında

mehmet
08 Ocak 2017 Pazar 20:46

bu kadar teknoloji farkı yoktu o zaman atom bombaları olsaydı durum farklı olurdu. japonya bosuna yırtınmıyor atom bombasından sonra teknolojisini geliştirmek için. sen helikopter sattığımız masalına inan dur

0 Beğendim
3 Beğenmedim
 
Yanıtla

Burnu kaf dağında olmayan adam
08 Ocak 2017 Pazar 20:13

Pardon, Isparta mi gelişmiyor? Türkiye İstatistik Kurumu verilerine göre Isparta en hizli büyüyen şehirler listesinin basinda yer alıyor ve üst üste üç senedir Türkiyenin yasam kalitesi en yüksek şehri seçiliyor. Siz Turkiye de hatta bu gezegende yaşadığınızdan emin misiniz gerçekten..?

0 Beğendim
3 Beğenmedim
 
Yanıtla

serife
08 Ocak 2017 Pazar 19:17

Bir dahaki arasdirmalarinda sizden izin alirlar neyi arasdirip neyi arasdirmicaklarini

2 Beğendim
4 Beğenmedim
 
Yanıtla

araştırmama

kemal alkan
08 Ocak 2017 Pazar 18:43

yahu tamam sosyal bilimlerde pozitif bilimlerde araştırılsın kardeşim.o zaman imam hatip liselilerde prostat kanserinin yaşlara göre dağılımını araştırsın.zaten fetö den atılanlardan belli SDÜ türkiye birincisi

2 Beğendim
3 Beğenmedim
 
Yanıtla

tuhaf

kemal alkan
08 Ocak 2017 Pazar 18:36

Matematik öğretmeninin danışmanlığında sağlık lisesi öğrencileri Cuma namazının etkilerini araştırması ancak TÜRKİYEDE Türkiyedede ISPARTADA olur.durmak yok ısparta yola devam bende derdim çevre iller hep gelişiyor ISPARTA niye gelişmiyor diye

2 Beğendim
4 Beğenmedim
 
Yanıtla

Burnu kaf dağında olmayan herhangi bir adam.
08 Ocak 2017 Pazar 14:41

Ayrıca hic kimse merak etmesin bu memleketin çocukları artık sadece köy okullarında degil, kolejlerde akademilerde, ailelerinin ve bizlerin göğsünü kabartacak, gurur duyacagimiz projelere imza atiyorlar. Bugün en gelişmiş devletlerin satin alabilmek için aylar öncesinden siparis sırası bekledikleri ATAK HELIKOPTERİ ni cuma namazini birakmayan, vatanına, milletine ve dinine bağlı Türk Gençleri ve Mühendisleri üretiyorlar artık. Kendinizi bu kadar aciz görmekten vazgecin artık. BIZ TURK MILLETIYIZ

1 Beğendim
4 Beğenmedim
 
Yanıtla

Burnu kaf dağında olmayan herhangi bir adam.
08 Ocak 2017 Pazar 14:13

Size soruyorum Mehmet Bey. Bu millet istiklal savaşında Çanakkale de gelişmiş ve inanılmaz savas teknolojisine sahip olduğu icin mi destan yazdı? Elinde kazma kürek bu vatanı savunmak için can veren 15 yaşındaki Mehmetcikleri birer kahraman yapan şey, proje ödevleri yada icat ettikleri makineler değil, yalnizca ve yalnizca ****lerindeki IMAN'dı...

1 Beğendim
3 Beğenmedim
 
Yanıtla

"Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu" TÜBİTAK

mehmet
08 Ocak 2017 Pazar 09:55

yani kurumun adı ve çalışma alanı belli Fen bilimlerinde araştırma yaparlar. üniversitelerde de bu böyledir fen bilimleri enstitüsü ve sosyal bilimler enstitüsü farklıdır. ilahiyat fakültesi sosyal bilimler enstitüsüne bağlıdır. siz bu kurumu bu işlerde kullanırsanız yarın israil atom bombası atınca bu saçma projeleriniz mi kurtaracak bizi filistini ?

1 Beğendim
4 Beğenmedim
 
Yanıtla

Burnu kaf dağında olmayan herhangi bir adam.
07 Ocak 2017 Cumartesi 19:43

Ve eminim ki sayın Zeki Müren, eger konu Cuma Namazı degilde Noel Babanın tarihsel serüveni adında bir çalışma olsaydı, siz bu gereksiz tepkiye ve aklınızca sergilemeye çalıştığınız bu küçümseme politikasına asla cüret etmeyecektiniz. Yanılıyor muyum yoksa?

3 Beğendim
4 Beğenmedim
 
Yanıtla

Burnu kaf dağında olmayan herhangi bir adam.
07 Ocak 2017 Cumartesi 19:38

Kaldi ki tübitak adli kurum eğer bu ülkeye hizmet ediyor ve milletin vergileriyle kuruluyor ve işletiliyorsa, elbette ve elbette toplumun yaklaşık %85 erkek nüfusunun dahil olduğu bir dini ritüel olan Cuma Namazını konu alacak olan araştırmalara yer verecek. Toplumun nabzını tutmak, sivil toplum kuruluşlarının asli vazifesidir. Ve CUMA NAMAZI da elbette bu toplumun yadsınamaz ve goz ardi edilemeyecek olan bir gerçeğidir.

2 Beğendim
5 Beğenmedim
 
Yanıtla

Burnu kaf dağında olmayan herhangi bir adam.
07 Ocak 2017 Cumartesi 19:30

Pardon ama sen kimsin ve ne tür bir akademik unvanı isgal ediyorsun ki hem haber editörünü hem de haberi yorumlayan kişileri aklınca ve imaen cehalet zannıyla küçümseyebiliyorsun sayın Zeki Müren?

2 Beğendim
5 Beğenmedim
 
Yanıtla

Zeki Müren
07 Ocak 2017 Cumartesi 10:10

Öncelikle haberinizdeki ilkokul 5. Sınıf üslubunuzdan dolayı sizi tebrik ederim. Tubitak'ın açılımını sorsam yazamayacak insanların bu tarz şeyler konuşması beni şaşırtmadı. Türkiyede her gün bombaların patladığı kutuplaşmanın zirve yaptıgı sagduyuya ihtiyacımız oldugu bu dönemlerde Akit gibi hedef gösterici haber yapmanız manidar. Hayvanat bahçesi müdürünün başkan yardımcısı olarak atandığı Tubitakta "imanlı fasülyeler, sadaka taşı,kanseri yenmede duanın etkisi hacı robot gibi projeler ödül ++

5 Beğendim
8 Beğenmedim
 
Yanıtla

Zeynep
07 Ocak 2017 Cumartesi 09:42

Biz müslüman bi ülkede yaşıyoruz çok rahatsızssan amerikaya git laiklik müslüman karşıtı bi görüşmü cahil Allah aşkına nankörsünüz bu dönemlerde birlik beraberlik sağlanması gerekirken sizin derdiniz islam karşıtlığı yazık valla size böyle bi durumda hala bunu düşünüyosunuzya Allah ıslah etsin Atatürk mezarından çıksa yüzünüze tükürür

2 Beğendim
8 Beğenmedim
 
Yanıtla

Sosyal eleştirmen
06 Ocak 2017 Cuma 16:31

Ben çarşıda ateizmle ilgili bir kamuoyu yoklaması yapsam başıma gelecekleri düşenebiliyor musun adem. Bunun önyargı ile alakası yok memlekete at gözlüğüyle bakmayı bırak bence. Her mahalleye imamhatip açacağız iye bas bas bağıran bir hükümetten söz ediyoruz sen beni önyargılı olmakla suçluyorsun. İnsanları dini düşüncelerini açıklamak zorunda bırakıyorlar bu tip anketlerle bu dini baskının alasıdır. Uzaya koloniyi ben kurmam zaten,devlet milletin namazıyla niyazıyla uğraşmak yerine bunları yapar

13 Beğendim
10 Beğenmedim
 
Yanıtla

Adem
06 Ocak 2017 Cuma 16:01

Sosyolojinin konusu olan bir projenin laiklikle ne alakası var Allah aşkına? " Sosyal eleştirmen" rumuzu kullanan arkadaşın, sosyolojinin ilgi alanları hakkında hiçbir bilgisi yok anlaşılan. Önyargı ları bırakın artık. Bu memleket birbirine tahammülsüzlükten kaybediyor.Bildiğiniz bir şey varsa siz araştırır ortaya koyarsınız, yoksa temeli boş kuru eleştiriler sallamakta bu işler olmuyor.Siz uzaya koloni kurmak istediniz de engellediler mı sizi? Pöh.!...

10 Beğendim
8 Beğenmedim
 
Yanıtla

Sosyal eleştirmen
06 Ocak 2017 Cuma 14:56

İyi olmuş. Laik bi devlette başka araştıracak bir şey kalmadı mı. Millet uzaya koloni kurdu bizimkilerin derdine bak.

15 Beğendim
15 Beğenmedim
 
Yanıtla