visitor analyticsvisitor analytics
25 Temmuz 2017 Salı 13:53

ISPARTA'DA KÖPEĞİ DİRİ DİRİ KESTİLER

ISPARTA'DA KÖPEĞİ DİRİ DİRİ KESTİLER
05 Haziran 2017 Pazartesi 16:37

ISPARTA'DA KÖPEĞİ DİRİ DİRİ KESTİLER

ISPARTA'da ailesiyle yaşayan 19 yaşındaki Asena Taşpınar'ın gezintiye çıkardığı Arjantin dogo cinsi köpeği, iddiaya göre dalaştığı diğer köpeğin sahipleri tarafından bıçakla yaralandı. Vücudunda büyük bir kesik oluşan köpek tedaviye alınırken, Taşpınar saldırganlar hakkında şikayetçi olacağını söyledi.

Isparta'da oturan Asena Taşpınar, bugün saat 04.30 sıralarında arkadaşlarıyla birlikte köpeğini de alarak dışarı çıktı. Kafeler Sokağı'nda dolaştıkları sırada Taşpınar'ın Arjantin dogo cinsi 'Achilless' adlı köpeği başka bir köpekle dalaştı. İddiaya göre diğer köpeğin yanında bulunan 3 kişi Taşpınar'ın köpeğine saldırdı. Yaşanan kargaşanın ardından Asena Taşpınar yaklaşık 100 metre ileride köpeğini yerde kan içinde yatarken buldu. Hayvanın beli ve karnı arasında büyük bir yara olduğunu gören Taşpınar, köpeğini veterinere götürdü. Vücudunda yaklaşık 20 santimlik bir yırtık oluşan köpek tedaviye alındı. Yarasına dikiş atılan hayvana serum tedavisi uygulandığı belirtildi.

ŞİKAYETÇİ OLACAĞIM

Köpeğine saldıran kişinin kim olduğunu bilmediğini, kamera kayıtlarını toplamaya çalıştığını söyleyen Asena Taşpınar, "Köpeği dışarı çıkardık. Tasmasız şekilde geziyordu. Karşı taraftaki köpeğe doğru koştu.Köpeğin sahibi 3 kişi köpeğime saldırmaya başladı. Benim köpeğim de onlara saldırmak için koştu. Köpeği bıçakla kesmişler. Hangi ara, ne zaman kestiler görmedim. Köpek can havliyle yere yığıldı. Arkasından koştum. Daha sonra köpeğin kanını görünce bayıldım. Daha sonra köpeği kucaklayıp veterinere götürdüm. Henüz şikayetçi olmadım. Kamera kayıtlarını bekliyorum. Topladıktan sonra şikayetçi olacağım" dedi.

DİĞER KÖPEĞİN SAHİBİ KONUŞTU

Köpeğin sahibi ise yaptığı açıklamada; Diğer köpeğin sahibi ise bütün iddiaları red dererek, köpek benim şahsi köpeğimdir. Bütün kafeler caddesinde esnaflar köpeğimi tanır. Genelde tasmasız gezer. Eğitimli bir köpektir. Olayın olduğu saatte diğer köpek tasmasız ve ağsıksız bu şekilde benim köpeğime saldırdı. Köpeğimin sesleri üzerine bende köpeklerin yanına koştum. Dogo arjantin olan köpek benim süs köpeğimi boğuyordu. Bende ayırmak için müdahale ettim. O sırada köpek yaralanmıştır. Bende köpeğin yaralanmasından sonra tedavi olması için tüm masraflarını karşıladım. Köpeğin sahibinden fazla ben ilgilendim. Evlerine gidene kadar eşlik ettim. Köpek sahibi o an ne yaptığı hatırlamıyordu. Benim de bir köpeğim var. Köpeğe neden zarar vereyim. Köpekleri ayırmak için müdahale ettim. Karşı tarafın yaptığı açıklamalar kesinlikle doğru değildir.

Ayrıca köpeğin kesiğini sahibi yanlış müdahele ederek daha fazla genişlettiğini belirterek; Veteriner kısa bir süre sonra iz bile kalmayacağıni söyledi. Korkulacak bir şeyde olmayacağını söyledi. Köpeğini tasmasız gezdirdigi için 5199 sayılı Kanuna göre kendisi suçludur. Bende onu şikayet edeceğim”dedi. 

Yldztatyo6
06 Haziran 2017 Salı 20:34

Pardonda Cins köpekleri bukadar kötülüyosunuzda bilmiyosunuz ki çogu insandan daha insancıl o hayvanlar

2 Beğendim
0 Beğenmedim
 
Yanıtla

yasal mücadele başlatacağım

anti pitbull
06 Haziran 2017 Salı 16:10

toplanıp buradaki yorumları değerlendiren köpek ****larına sesleniyorum. Bunun için dernek kuruyorum, o hayvanları yetiştirmenizi engelleyeceğim, başkalarını taciz etmenizi engelleyeceğim, cezaların artırılması için kampanya başlatacağım.

2 Beğendim
6 Beğenmedim
 
Yanıtla

çoğunluk ruh hastası

hasta vatandaş
06 Haziran 2017 Salı 16:00

yorumlardaki beğenilere bakıyorum çıkan sonuç şu;1- milletçe pitbull vb köpeklere aşığız2- taciz edilmekten hoşlanıyoruz3- başkalarını rahatsız etmezsek mutlu olamıyoruz

5 Beğendim
1 Beğenmedim
 
Yanıtla

asena

hazar diyadi
06 Haziran 2017 Salı 14:21

abi suş bu kız da köpeyi miletişn üstüne salıyor daha önce kaç kez makemelik oldu gidin araştırın suç kızda

2 Beğendim
1 Beğenmedim
 
Yanıtla

ABDULLAH

ABDULLAH
06 Haziran 2017 Salı 09:16

ASLINDA BURDA TARTIŞILMASI GEREKEN TEK HAREKET VAR O KÖPEĞİN NEDEN TASMASIZ OLDUĞU GECENİN O SAATİNDE CAFELERDE BİRDE O KÖPEK BANA SALDIRSAYDI EĞER ASENA HANIMA DAVA AÇARDIM ÇÜNKÜ KÖPEĞİN AKLI MALUM ASLINDA O BIÇAGI KÖPEĞİN SAHİBİ HAK ETMİŞ İNŞAALLAH KAMU DAVA AÇAR NASIL Bİ KALDIRIM TAŞI İÇİN DAVA AÇIYOR BUNUN İÇİNDE AÇAR..

7 Beğendim
66 Beğenmedim
 
Yanıtla

yasaklı ve başıboş köpekler

ht
06 Haziran 2017 Salı 09:07

Yasaklı ve diğer tasmasız köpekler çocukları ve büyük insanları da korkuyor ya da çekiniyorlar. Acaba saldırır mı? diye... Sahiplerine göre bir şey yapmazlar, ama bir diğer tarafa sorun soruyu.... Bence şehir merkezlerinde gezdirilmesi yasaklansın. Sokak köpekleri de toplansın çocuklarımız için...

7 Beğendim
41 Beğenmedim
 
Yanıtla

Ahmet can
06 Haziran 2017 Salı 08:58

Bu köpeğin yetiştirilmesi hele selbest dolaştırılması yasak. Yetkililerin köpeğe el koyup sahibine ceza vermeleri gerekir.

5 Beğendim
101 Beğenmedim
 
Yanıtla

Hani devlet ?

Haklı Vatandaş
06 Haziran 2017 Salı 08:48

Bunu beslemek, üretmek, TEŞHİR ETMEK, SERGİLEMEK, TİCARETİNİ YAPMAK YASAK!Kim kontrol edecek apartman yöneticisimi?Burada kabahat telefonla ihbar edildiğinde bile vatandaşa hangi kanuna göre suçmuş diyenlerdedir.Kanun var ama UYGULAYICI UY-GU-LA-MI-YOR

3 Beğendim
72 Beğenmedim
 
Yanıtla

göreve davet

kadir
06 Haziran 2017 Salı 08:36

evet oda bir can bu şekilde yapılması yanlış ama bu tür köpekleri sokakta gezdirmekte yanlış tasma yok ağızlık yok kim müdahele ediyor polismi hayır zabıtamı hayır mimarsinanda dolaşıyor cumhuriyet caddesinde dolaşıyor bir çocuğa saldırsa korkudan bir kadın karnındaki çocuğunu düşürse kim verecek bunun hesabını kısacası denetim yok denetim

4 Beğendim
2 Beğenmedim
 
Yanıtla

vatandaş

vatandaş
06 Haziran 2017 Salı 08:26

dogo arjantino cinsi köpeğin beslenmesi, üretilmesi kesinlikle yasaktır. şimdi biz neyin mücadelesini veriyoruz. nedenmi yasaktır işte durum ortada. Saldırgan ve tehlikeli bir ırk olduğu için yasaktır. şimdi köpeğin sahibimi suçlu, köpeği bıçaklayan şahısmı hangisi suçlu.

2 Beğendim
43 Beğenmedim
 
Yanıtla

Harun
06 Haziran 2017 Salı 08:00

Dogo arjantini tasmasiz ve a****ksiz gezdir, baskasinin kopegine saldirsin sonra suçlu karşı taraf olsun. Yok daha neler.

4 Beğendim
38 Beğenmedim
 
Yanıtla

!

hayvansever32
06 Haziran 2017 Salı 00:17

bu cins köpekler tehlikeli bizde besliyoruz köpek ama bu bir pitbull gelip benim köpeğimede saldırsa bende kafasını keserim ! İnşallahta Ölür 2 gün sonra sokakta birimizin ailesine saldırmasından iyidir. Pitbull Cinsi köpekler yasak herkez kurallara yasaklara uysun kimse canını yolda bulmadı !

12 Beğendim
61 Beğenmedim
 
Yanıtla

Kanun3
05 Haziran 2017 Pazartesi 23:43

Hayvanları Koruma Kanunu’nun 14. maddesinde yer alan Pitbull Terrier ve Japanese Tosa’ya Dogo Argentino, Fila Brasileiro ve bu ırkların melezleri de ilave edilmiştir.

10 Beğendim
40 Beğenmedim
 
Yanıtla

Hayvan sever
05 Haziran 2017 Pazartesi 23:42

Yazık o köpeğe o kızı biliyorum o köpeği salıyo sağa sola gördüğü sokak köpeklerine vs saldırtıp geri çağırıyo belli ki sakinlestirememis zaten o köpeği neden tasmasız dolaştırıyor ki kafelerde onca insanın içinde.... bence o hayvana yazık o kızdan alınması lazım bilinçsiz hayvan besliyor. Yapanlar suçsuz diyemem ama muhtemelen kendilerini koruma içgüdüsüyle yaptılar çünkü o hayvan güçlü ve hızlı bir hayvan koşarak kaçamazsın vurarak korkutup kurtulamazsın....

12 Beğendim
0 Beğenmedim
 
Yanıtla

Kanun2
05 Haziran 2017 Pazartesi 23:42

Bu hükme uymayanlara Kanunun 28. maddesi gereğince hayvan başına 3.434 TL. idari para cezası verilir ve hayvanlara el konulur. Bu hükme açıklık getirilmesi amacıyla Kanunda belirtilen Pitbull Terrier, Japanese Tosa haricinde ülkemizde Kanunun 14. maddesi kapsamında değerlendirilecek olan köpek ırklarına dair Orman ve Su İşleri Bakanlığınca oluşturulan 20.11.2007-208 sayılı Müsteşarlık Makam Oluru ile bir komisyon oluşturulmuş olup Hayvanları Koruma

7 Beğendim
52 Beğenmedim
 
Yanıtla

Kanun 1
05 Haziran 2017 Pazartesi 23:40

5199 Sayılı Yasa Tehlikeli KöpeklerPitbull Teriyer, Japanese Tosa, Dogo Argentino, Fila Brasileiro5199 sayılı Hayvanları Koruma Kanunu 01.07.2004 tarihinde yürürlüğe girmiştir. Kanunun 14. maddesinin l bendinde; “Pitbull Terrier, Japanese Tosa gibi tehlike arz eden hayvanları üretmek; sahiplendirilmesini, ülkemize girişini, satışını ve reklamını yapmak, takas etmek, sergilemek ve hediye etmek yasaktır.” hükmü yer almaktadır.

10 Beğendim
53 Beğenmedim
 
Yanıtla

YILDIRIM ®
05 Haziran 2017 Pazartesi 20:56

Tasmasıyla gezdireceksin. İlk hata sende.

14 Beğendim
47 Beğenmedim
 
Yanıtla

Hayvan Sever
05 Haziran 2017 Pazartesi 20:15

Söyle hemen hemen tum yorumlara baktım ve durum icler acisi bir hale gelmisiz birincisi bicaklanan canliya üzüldüm ikincisi yapilan sacma yorumlara biri yok saldirgan demis biri su demis biri bu demis bu tip canlilarin her ne kadar egitimlide olsa guvenlik tedbiri amacli tasma kullanilmasi gerekli ama buda su demek degildir hepside saldirgan hepside vahsi falan anlaminda bende besliyorum ve evimizde kocan bir cocuk gibi saldirma huyu bile yok denecek kadar her sey egitimden gecer

59 Beğendim
8 Beğenmedim
 
Yanıtla

Tasmasız
05 Haziran 2017 Pazartesi 19:56

Bu köpekler küçük çocukları korkutuyor ve siz bir de tasmasız gezdiriyorsunuz. Haber yapacaksanız "Tasmasız köpek geçirmenin sonu" diye yapın bence.

15 Beğendim
80 Beğenmedim
 
Yanıtla

Yasak
05 Haziran 2017 Pazartesi 19:23

Dogo cinsi köpek beslemek yasaktır.

20 Beğendim
77 Beğenmedim
 
Yanıtla

tasma

ziya
05 Haziran 2017 Pazartesi 19:14

tasnasız böyle köpek dolaştırılmaz dolaştırılırsa saldırdığı kişi kendini savunmak zorunda bide şikayetçi olacakmış. biz sizlerden şikauetçiyiz. tasmasız köpek dolaştırılmaz.

25 Beğendim
74 Beğenmedim
 
Yanıtla