visitor analyticsvisitor analytics

CEMAAT'E YÖNELİK OPERASYONLARDA 4 BİN GÖZALTI

CEMAAT'E YÖNELİK OPERASYONLARDA 4 BİN GÖZALTI
02 Haziran 2016 Perşembe 10:06

CEMAAT'E YÖNELİK OPERASYONLARDA 4 BİN GÖZALTI

“FETÖ/PDY” olarak adlandırılan Gülen Cemaati'ne yönelik operasyonlar kapsamında 2014'ten bu yana gözaltına alınan sayısı 4 bin 11 kişiden 822'si tutuklandı. Mayıs ayı, 865 gözaltıyla en fazla gözaltı işleminin gerçekleştiği ay oldu

İddianamelerde "Fetullahçı Terör Örgütü/Paralel Devlet Yapılanması"na (FETÖ/PDY) olarak geçen Gülen Cemaati'ne yönelik operasyonların başladığı 2014'ten bu yana toplam 4 bin 11 zanlı gözaltına alındı, bunlardan 822'si tutuklandı. Tutuklananların bir bölümü itirazlar üzerine ya da yargılama süreçlerinde serbest bırakıldı.

Bu yılın ilk 3 ayında toplam 675, nisan ayında ise 671 şüphelinin gözaltına alındığı Gülen Cemaati'ne yönelik operasyonlarda, mayıs ayında da 865 kişi gözaltına alındı. Böylelikle en fazla gözaltı işleminin gerçekleştiği ay olan mayıs ayında gözaltına alınan şüphelilerden 193'ü tutuklandı.

Yılbaşından bu yana gerçekleşen operasyonlarda ise gözaltı sayısı 2 bin 211'e ulaştı.

2013’teki 17 ve 25 Aralık yolsuzluk soruşturmalarının ardından Gülen Cemaati’ne çok sayıda suçtan operasyon başlatılmıştı. İddia edilen suçlar arasında "Türkiye Cumhuriyeti hükümetini ortadan kaldırmaya veya görevini yapmasını engellemeye teşebbüs", "devlet bürokrasisinde, emniyette ve yargıda yapılanmak", "örgüte yakın kişilerin kamu kurumlarına ve TSK'ya yerleşmesini, yükselmesini sağlamak ve buralardaki bazı personelin tasfiyesini yapmak", "örgüte finansman sağlamak", "çıkarları doğrultusunda siyasetçileri, askerleri, işadamlarını, bürokratları, emniyet personelini, gazetecileri, akademisyenleri usulsüz ve yasa dışı dinlemek", "KPSS ve emniyet sınavları ile askeri sınavlarda usulsüzlük yapmak" bulunuyor.

Operasyonlarda 2014 ve 2015'te yaklaşık 750'si polis, 80'i asker olmak üzere bin 800 dolayında kişi gözaltına alınmıştı. 2015 yılı sonu itibarıyla 278 zanlı cezaevinde bulunuyordu.

Çok güzel gidişat

Ali boz
02 Haziran 2016 Perşembe 20:33

Bunları içeri alsan ne olacak, elebaşları Amerikada. Isparta elebaşları da firar etti.

3 Beğendim
1 Beğenmedim
 
Yanıtla

çöküş mü 2

Bilal SIFIRLAYAN
02 Haziran 2016 Perşembe 20:13

Böcek koydular dinleme yaptılar dediler hepsi tahliye oldu. 17/25 aralık darbe dediler hala iddianame yazamadılar, çünkü mahkeme başladığı anda herşey kayıt altına alınmış olacak, korkuyorlar. Uganda'larda cemaat okulları kapatmak için harcadığınız çabayı keşke Almanya'da soykırım kararı almadan önce lobi yaparak harcasaydınız.Ama ne gerek var ABD'deki bir yahudi avukatlık bürosuna devletin milyonları aktı.Ama o basireti, feraseti, diplomasi kabiliyetini kim kaybetti ki siz bulasınız....

2 Beğendim
2 Beğenmedim
 
Yanıtla

çöküş mü?

Bilal SIFIRLAYAN
02 Haziran 2016 Perşembe 20:08

ne çöküşünden bahsediyorsunuz kardeşim, BM genel sekreteri, ABD başkanı Obama, Fransa başkanı Hollande bu çöktü dediğiniz hareketin yurtdışındaki dil ve kültür festivallerine temsilci gönderip iyilik hareketisiniz ve dünyanın bu iyiliğe ihtiyacı var diyerek görüntülü/sesli mesaj yolladılar. siz kafanızı kuma gömün,yurtdışında son sürat hizmetlerine devam ediyorlar. İsrail ajanı dediniz İsraili Nato'ya ve OECD'ye aldınız, CIA ajanı dediniz sonra ABD'den yalvar yakar iade istediniz.

2 Beğendim
3 Beğenmedim
 
Yanıtla

Soruşturulsun

Araştırılsın
02 Haziran 2016 Perşembe 19:52

İş okadar abartıldıki birine gıcıksan ve hazmediyorsan O kişi hakkında Pareleci yada Cemaatçi diye kamuoyu yapman veya dilekçe yazman yeterli deniyor . Kahpe Terör örgütü olan PKK lı demekten daha etkili olduğunu düşünüyorum.

4 Beğendim
1 Beğenmedim
 
Yanıtla

Peki ya aralarında masumlar varsa ?

Netlik yok
02 Haziran 2016 Perşembe 12:24

Aralarında bu yapılanma ile ilgisi olmayan kişiler var ise onların hakkına girilmiş olmayacak mı? Dileriz en kısa zamanda açığa kavuşur. Çünkü çok büyük bir oyun oynanıyor.

6 Beğendim
8 Beğenmedim
 
Yanıtla

Yazik yazik

Suphi
02 Haziran 2016 Perşembe 10:45

Yazik yaw teror orgutu olmayan bir cemaate bu sozleri soylemek.ALLAH VAR GAM YOK !

7 Beğendim
18 Beğenmedim
 
Yanıtla